GGGolf Skrevet April 26, 2007 Rapporter Share Skrevet April 26, 2007 Har litt varmeapparat problem. Når eg skure på varmeapparatet når bilen er varm, kommer det først god varm luft ut, men etter noken sekund går det over til å kunn blåse kaldt. Merkelige greir. Bilen blir ellers generelt litt fort varm. Går heilt fint på langkjøring. då liggden jamt 80-85grader, men med ein gong det blir lange oppoverbakker eller kjøring i sentrum kryp den opp på 95 og vifta begynner å gå.... og eg må kjøre lengre strekninger for at den skal dette end på 85 igjen. noken med tips eller erfaringar med problemet? Siter Working offshore! Corrado G60- eit spennende prosjekt på gang. 1999VWgolf 1.9TDI (kånebilen) billig i drift! Audi A4 2007mod TDIQ 200hk S-line Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EliteCorrado Skrevet April 26, 2007 Rapporter Share Skrevet April 26, 2007 Det kan virke som om du har en luftlomme øverst i kjølesystemet... Når kjølevannet er borte, så får man kald luft utav dashen. Det har jeg erfaring med :( Skjedde på audien, vasspumpa gikk til heden. Såvidt JEG vet, så er det TO øvre punkter i systemet. Den ene vet vi alle om, T-stykket på hovedrøret fra radiator til samlestokken i framkant på motor (Sensor-samlinga) og mot ekspansjonstanken. Der er det automatisk avlufting. Men mot varmeregisteret, der er det vanskelig å få ut all lufta. Når du har hastighet på bilen, så kan det være nok kjøling med lufta som treffer direkte på blokka. Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nifty Skrevet April 26, 2007 Rapporter Share Skrevet April 26, 2007 Har samme problem, så takk for tipset :) Trodde først det var varmeregisteret, men var tørrt rundt der. luftlomme må det være :) Siter BMW e36 320i - 92 Mod [x]Corrado G-60 - 89 Mod [x]BMW E30 323i -85 Mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bobbysucks Skrevet April 26, 2007 Rapporter Share Skrevet April 26, 2007 Samme problemet med firmabilen. Påfyll med kjølevæske ordnet det. Siter brumm brumm... ptchiii.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GGGolf Skrevet April 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 27, 2007 ja, er sikkert ei luftlomme. Men, skal eg rett og slett berre kople av slangene som går inn i torpedoveggen så lufta strømmer ut? er det nok? Siter Working offshore! Corrado G60- eit spennende prosjekt på gang. 1999VWgolf 1.9TDI (kånebilen) billig i drift! Audi A4 2007mod TDIQ 200hk S-line Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EliteCorrado Skrevet April 28, 2007 Rapporter Share Skrevet April 28, 2007 Vel... Som bobbysucks sier, det kan være nok med å fylle på litt kjølevæske, men den beste måten å få tømt ut lufta på, må være å dra slangen sånn forsiktig av å la lufta fise ut. Men ikke gjør det når vannet er over 60 grader, da skoldes du... Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GGGolf Skrevet April 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 30, 2007 har erstatta ventilane inn til torbedoveggen med rør. No varmer den som aldri før. Men sliter fortsatt litt med varmen opp laaaange bakker ogpå sentrumskjøring. merkelig!!!!! Siter Working offshore! Corrado G60- eit spennende prosjekt på gang. 1999VWgolf 1.9TDI (kånebilen) billig i drift! Audi A4 2007mod TDIQ 200hk S-line Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EliteCorrado Skrevet April 30, 2007 Rapporter Share Skrevet April 30, 2007 -Er du HELT sikker på at all lufta har kommet ut? -Er systemet rent? (Radiator igjenclogga..TETT) -Rett Termostat (2 typer, sommer og vinter) Jeg skjønner ikke hvilke ventiler du mener.... men uansett, begynn med å tappe ut 1 liter væske fra systemet. Deretter peise i en flaske med sånn radiatorrens og etterfyll med vann til systemet er fullt igjen. Følg bruksanvisning på flaska, og tøm systemet, på anbefalt tidspunkt. Flush motor og system bortsett fra radiator (Frakobla nedre slange) med en tilstrekkelig hageslange. Da blir du kvitt ALT grums fra motor. Det samme gjør du med radiator. Ta av termostaten med vasspumpa frakobla. Test den ved å koke den opp i en kasserolle med vann. Den bør åpne ved ca 87 grader. Begynner den å åpne MYE før, eller MYE etter, så er den ødelagt. Prøv dette, så ser vi hva som skjer. Hvis resultatet ikke blir mye annerledes, da kontakter du meg. Jeg er å se på forumet hele tiden...... Lykke til! Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EliteCorrado Skrevet Mai 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2007 Såvidt jeg vet, så sliter folkevogna med for kald motor når termostaten er gåen. Men det kan fortsatt være feil termostat som står i... Etter hvert som motoren blir gammal, så samles det masse dritt overalt i kjølesystemet, derfor nevner jeg flushing/spyling som en kur. I beste tilfelle så bør du spyla i motsatt retning etterpå. Beklager at jeg ødelegger tråden: Er det noen som har et europeisk instrumentpanel å selge? Mitt er amerikansk....Alt står i miles, fahrenheit og Gallons.. Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GGGolf Skrevet Mai 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2007 Ventil og Ventil fru blom: Men du ser på bilde den grå som ligg nesten avkobla på slangen inn i torpedovegggen. ligg ein nesten tilsvarende på det andre røret. Den ser svart. Siter Working offshore! Corrado G60- eit spennende prosjekt på gang. 1999VWgolf 1.9TDI (kånebilen) billig i drift! Audi A4 2007mod TDIQ 200hk S-line Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EliteCorrado Skrevet Mai 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2007 Hmmmm.....Enten så har du kobla fra bensinlinja, eller så har jeg ikke den ventilen på min...jeg ser den ikke noen plass....Pussig... Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GGGolf Skrevet Mai 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2007 Nei... er til kjølesystemet... eine går til vannpumpa den andre går inn i blokka. Er ikkje slike på de andre VW eg har heller. pussig synest eg og=) Siter Working offshore! Corrado G60- eit spennende prosjekt på gang. 1999VWgolf 1.9TDI (kånebilen) billig i drift! Audi A4 2007mod TDIQ 200hk S-line Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Autotune Skrevet Mai 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2007 De ventilene der er ettermontert pga en reklamasjon fra VAG. Ble innkalla med en Jetta jeg hadde for noen år siden, og fikk montert slike. De skal eliminere overtrykk i kjølesystemet, som fører til "sprengt" varmeregister, og påfølgende allt for varme bein, og mye kjøleveske inn i cupe. Siter The Power of Six Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EliteCorrado Skrevet Mai 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2007 Ja, du har rett.. Jeg husker å ha sett en rapport som viser at det ble gjort noen forandringer pga fare for overtrykk ja... Trodde de bare bytta varmeregister jeg.. Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Autotune Skrevet Mai 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2007 Fungerer som overtrykksventil. Blir trykket for stort, sirkulerer kjølevannet mellom disse ventilene, og ikke inn i bilen. Kan være at ventilen henger, og kjølevannet ikke sirkulerer som det skal gjennom varmeregisteret. Siter The Power of Six Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.