Gå til innhold

18" vs 17"...?

Ranger emnet


Mazter

Anbefalte innlegg

Heisann! Tiden er inne for å handle felger og dekk, og i den anledning så lurer jeg på hva dere synes om 17" vs 18"-felger? Sikkert mange her som mener jo større jo bedre, men i tillegg til at det skal se bra ut er jeg mest opptatt av at det skal være behagelig å kjøre med. For meg er alternativene da 17" med 225/45, og 18" med 225/40. Blir det for følsomt med 40-profil? Jeg setter pris på seriøse svar fra folk med erfaring!:)

x BMW e46 320 ci manuell - solgt

x Mazda 323f 1.8 - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svarene! Tingen er den at i sentrum er det mye dårlige veier f.eks der det går trikkeskinner. Synes det er veldig ille ved Bislett f.eks. Jeg er veldig usikker på hva jeg skal gå for=P Komfort er som sagt viktig for meg:)

x BMW e46 320 ci manuell - solgt

x Mazda 323f 1.8 - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært innom der, men jeg har funnet akkurat de felgene jeg vil ha!;) Jeg så forsåvidt nettopp en Mercedes med OZ Superleggera med 225/40/18 og jeg må si det så veldig bra ut på den..! Det er riktignok ikke de felgene jeg skal ha, men uansett.. Dekkene blir Bridgestone Potenza RE050(A) uansett om det blir 17" eller 18", men jeg må innrømme at jeg heller mot 18" nå :rolleyes: Noen formeninger om disse dekkene?

x BMW e46 320 ci manuell - solgt

x Mazda 323f 1.8 - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er vitsen med å legge pengene i dekkene egentlig? koster jo en god del bare for at det er bridgestone.. kjøp nankang, eller durun.. halve prisen og samme glede.

Jeg har hatt Nankang før og jeg likte ikke de spesielt godt. Synes ikke prisene på http://www.dekkonline.com var så ille så da betaler jeg heller for det "lille ekstra". :)

x BMW e46 320 ci manuell - solgt

x Mazda 323f 1.8 - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt både 17"(235/40-17) og 18"(225/40-18) på e36.. Og ville ikke byttet tilbake til 18" for annet enn utseendet. Kan nesten ikke sammenligne kjøreegenskapene..;)

 

 

Et40 høres greit ut, subber iallefall ikke:P

 

 

Dimmu87: 205/40 blir ikke særlig fett på e36:spin

Æsj, nå ble jeg usikker igjen! :P Hadde nesten bestemt meg for 18"..:(

Det originale innpresset er vel 42 på e46? Vil det være merkbare forskjeller med 40, eller er disse så små at de er ubetydelige? Takk for svar folkens!

x BMW e46 320 ci manuell - solgt

x Mazda 323f 1.8 - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel... Gode kjøreegenskaper kommer MYE ann på TYPEN dekk som står på felgene samt understell.

 

Vil tro det er MINIMAL forskjell på 17" og 18" om man bruker samme dekk modell, samme profil på dekka og på samme bil.

Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet

[-] '94 BMW 318is Full M-Tech

[x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I

[x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II

[x] '88 Golf II '90-Look

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår