Gå til innhold

Leie bil til førerprøve rimelig

Ranger emnet


kxs

Anbefalte innlegg

Så vet noen om et sted man kan leie bil i Oslo til føreprøve som ikke koster blodprisen trafikkskolene opererer med?

 

Har flyttet fra USA og må kjøre opp igjen etter 18 år bak rattet (skal ikke begynne å klage over hvor latterlig dette er)

 

Ekstra surt å måtte betale 2000kr for noen timers bil leie !!

 

k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ikke bilen man kjører opp med ha dobbelt pedalsett slik at den som sitter på (i dette tilfellet en sensor fra BT) kan stoppe bilen om nødvendig??

 

Mulig jeg tar feil...

 

Men uansett jævlig latterlig regel at man må kjøre opp i Norge sjøl om man har lappen fra et annet land...

 

Jepp, må ha spesialbil. Men at det skal koste 10x vanlig leiebil er litt over styr..

 

Det latterligste med førerkort regelen er at EU er fritatt. Dvs en som har kjørt bil 2 måneder i Bulgaria (for å sette det på spissen) trenger ikke kjøre opp. Men ørten antall års erfaring fra ikke-EU land må "bevises" med en ny oppkjøring. Heia byråkratiet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår veldig godt at det virker som byråkrati, men det er vel for at det skal være likt for alle.. Er veldig glad for at hvis fx. en løk fra hong kong, eller tyrkia bestemmer seg for å flytte til norge, så er han nødt til å ta oppkjøring! :m'm:

 

Men til topic: Vil vel egentlig anbefale deg å ringe div. kjøreskoler å forklare saken din og spørre hva dem skal ha for å låne ut bilen sin i to timer. Generelt er de jo negative til det, fordi de ikke vil at en far og sønn skal "drive sin egen kjøreskole", men at de heller skal få all intekten. Men det er jo ingen fare i ditt tilfelle.

Go your own way!

87 Pontiac Firebird Trans Am

91 Chrysler Saratoga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trodde ikke du trengte det jeg(2 pedaler osv) når du kommer til oppkjøringen skal du jo allerede kunne kjøre på egenhånd, så jeg kan ikke forstå at de skal trenge det.

91 volvo 740

81 pontiac Grand Prix[phat square]

72 vw boble[go biln]

 

[x]93 bmw 525i[x]87 vw golf[x]85 mercedes 190e[x]97 audi a4q [x]83 opel manta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men husk at du kan operere under det amerikanske sertifikatet ditt i ett år fra ankomst, da! Da slipper du prikkbelastningssystemet og alle andre pjattregler de klarer å prakke på deg som sjåfør (?). Det har ihvertfall jeg resonert meg fram til. :)

 

Hei, ja det hadde jeg ikke tenkt på. Må gjøre unna all råkjøringen i de neste månedene da :)

 

Til ice3d: jeg er enig med deg at førere fra utlandet må bevise kompetanse, men det blir litt sært når noen slipper unna uten noe slags test (EU), noen må ta oppkjøring, og som nevnt i avisene i fjor, noen land må rett og slett ta hele førerskolen på nytt. Uansett kompetanse.

 

Var nede på trafikkstasjonen forrige uke og leverte søknaden min. Fyren i skranken mente det var opp til saksbehandler om jeg måtte kjøre opp (rart iogmed dette kravet virker ganske klart i regelverket), så vi får se hvordan dette går. Kjøpte meg også opplæringsboken og lærte faktisk noe nytt! For det meste ting som mine venner med norsk førerkort ikke kunne svare på :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Billig blir det ikke uansett.

 

Du må huske på at kjøreskolen kunne brukt bilen til en annen kjøretime, så det skulle bare mangle at du må betale for to kjøretimer. Men det kan være du kan velge om du vil ha oppvarmings-time eller ikke.

 

Det er dyrt å leve i Norge, og dyrere skal det bli, så ikke stem på AP :)

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår