Gå til innhold

Nytt anlegg 15k,sub i varebil

Ranger emnet


vivaro

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg skal kjøpe meg komplett stereoanlegg til en Opel Vivaro '07 varebil (kassetype),og trenger tips og hjelp til dette. Bilen har skillevegg av metall/stål.

Budsjettet mitt er på 15-16 000,00, ifølge priser jeg har sett på nettet burde dette rekke til et brukbart anlegg.

 

De komponentene jeg ser for meg at jeg må ha er; CD-radio med USB,forsterker,2 vegs komponent-høyttalere og subwoofer,samt alle kabler og tilbehør som trengs.

Musikksmaken min er allsidig så anlegget bør ikke favorisere den ene eller andre typen av musikk. Jeg foretrekker kvalitet fremfor kvantitet/lydtrykk.

 

Det jeg lurer mest på er hvilken type subwoofer og kabinett som passer best i min bil og til mitt budsjett.

Kan den plasseres i varerommet, eller blir lyden veldig dårlig? Det er dårlig plass i førerhuset, eneste plassen som går er under passasjerbenken eller førersetet.

Maks størrelse på en sub under setet i min bil blir nok 8" etter det jeg kan se, og da blir det et minimalt lukket kabinett.

Skal subben plasseres i varerommet bør den ikke være for stor. Absolutt maks størrelse på kabinett/tilgjengelig plass er 120 cm bredde,40 cm dybde og 70 cm i høyden. Dette er da rett bak skilleveggen.

 

 

Jeg tar svært gjerne imot forslag til komponenter og løsninger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En Earthquake SWS 8" hadde blitt bra under setet i bilen. Ulempen med å ha bassen bak skilleveggen er at det er fryktelig lett å få en haug med vibrasjonsstøy i en varebal som ikke er spesiellt godt lysisolert i varerommet. Du vil få ett bedre resultat med å få hele anlegget frem i bilen. Monterte en SWS 10" foran i en Transit og det ble bra.

 

Ta kontakt med en forhandler som kan hjelpe deg med å sette opp noen oppsett som du kan vurdere så blir det nok bra skal du se.

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår