Gå til innhold

Trimming BMW 520, 2004 mod.

Ranger emnet


Honda_S2000

Anbefalte innlegg

Er det noen BMW nerder her som kan si meg om jeg kan chippe en 2.2 litern som står i den nye 5 serien? Vurderer den som neste bil, men 170 hk er litt i minste laget for min del. Evt er det mye og hente med effektanlegg og sportsfilter?

 

Er det ellers noen av dere som har hyggelige/uhyggelige erfaringer med disse bilene? Kjøper jeg blir det 02 eller nyere, med 2.2 liter og m sportpakke! Liker den m fangeren! :)

BMW 5 serie E60

x Volvo V70 (fikk i innbytte)

x Impreza WRX 03,

x Mr2 Mk1 x Mr2 Mk2 x Honda S2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen BMW nerder her som kan si meg om jeg kan chippe en 2.2 litern som står i den nye 5 serien? Vurderer den som neste bil, men 170 hk er litt i minste laget for min del. Evt er det mye og hente med effektanlegg og sportsfilter?

 

Er det ellers noen av dere som har hyggelige/uhyggelige erfaringer med disse bilene? Kjøper jeg blir det 02 eller nyere, med 2.2 liter og m sportpakke! Liker den m fangeren! :)

 

Jeg har ikke en E60, men en '02 modell E39 med denne 2,2 liters motoren og automatgir. Dette funker greit nok, så lenge du ikke er ute etter sportsbil-prestasjoner. Til vanlig landeveiskjøring henger den greit med, men både E39 og E60 er store og tunge biler, så litt mer krefter kan nok være på sin plass.

 

Man får ikke hentet ut så mye ekstra med chip. Chip, effektanlegg og sportsfilter kan kanskje gi 15 - 20 realistiske hk ekstra.

[o] '12 BMW 520dAT M-sport

[x] '09 BMW 520dAT M-sport

[x] '07 Mercedes Benz CLS 320 CDI "AMG 63"

[x] '07 BMW 525iA M-Tech

[x] '02 BMW 520iA AC Schnitzer +++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror man kan få chippet de til en ca.190 hest, effektanlegg og filter burde vel gi 10 hk.

Du kan også få mere hester av Tufoil(oljetilsetning) og kraftig magnet på bensinrøret. Kjøpte på topcare.no, vet at folk er skeptiske til slikt, men jeg hadde merkbar effekt og bilen gikk billigere og bedre.

Opel Rekord B 1966 1700 2 dørs sedan

Opel Kadett B 2 1971 1100 2 dørs

Range Rover 3,5

Toyota Carina Stasjonsvogn(hugges snart)

Bmw 520 24 ventiler(Til salgs)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp deg en E39 02 mod 523 og chip den opp til en 525 putt på eksos og konfilter og du har 200hk...

 

Eller gjør det enkelt å kjøp en 530 så har du 218hk med engang og slipper det trim styret :)

 

Chip på min 325i 93 mod skal gi 15hk og 20Nm for å sette et fast tall på en chip... på en E39 520 med 2.2liter kan jeg tenke meg du får det samma resultatet

BMW CCN Member #7856

 

(-)93 BMW 325i Coupé Mtechnic

(x)90 Mercedes 230E

(x)98 Honda NX125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 2004 E60 520iA. Syns 2.2 literen på 170hk og 210Nm er en fornuftig og fin motor. E60 er lettere enn E39 og er derfor kjappere. Du får ikke mye ut av å chippe bilen. Jeg har undesøkt og du er heldig om du får ut 7hk. Et alternativ er ESS kompressor, som yter 279.8hk. De skal ha 50 000kr ferdig montert. Mange vil kanskje mene at det er verdt det, men siden bilen går greit nok fra før av ser jeg ikke noe poeng i å gjøre det. Sett på litt kraftge hjul og de kjører fra de fleste i alle svinger som er.

 

Ellers er E60 knakandes gode biler. Vær obs på Xenon-lyktene da disse dugger. Skal skifte min lykt for 2ende gang 3 Mai hos Autozentrum - etter mye krangling.

 

Legger ved et par bilder av min.

 

77746793yr8.jpg

 

54384603fn8.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om jeg skal selge, men alt er selvfølgelig til salgs for rett pris. Er isåfall litt i tvil om jeg ønsker å bytte til 525/530d pre-facelift E60 eller 523i/525i facelift E60.

 

Front:

Original M5 frontfanger

Lakkert grill i bilens farge, 475 Safirsort metallic

Tåkelys (Paal C. her inne skal mest sansynlig støpe)

 

Side:

Originale M5 sideskjørt

Hamann replica speil

19" sotede Koya SA 17 8.5x19 og 9.5x19.

245/35 ZR 19 og 265/30 ZR 19 Advan Sport

 

Bak:

M-tech bakfanger

Original M5 trunk lid finisher (bakluke innsats)

 

Kommende mods:

40/30 eller 45/35 H&R senkesett

2x76mm Eisenmann endestusser

Shadowline lister rundt vindu

X3 facelift pedaler innv.

 

Skal finne noen bilder, må bare plukke ut noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var en pen sak... De er jo faktisk ikke så dyre disse bilene. Man finner en helt ok til rett over 300 k. Men neste gang jeg kjøper vil jeg helst at det er gjort litt med den, så slipper jeg å bruke så mye tid på det selv. Har også funnet løsningen med lite motor. 56 000 koster kompressor ferdig montert. Da har man nesten 300 hk på 2.2 litern. Hadde selvfølgelig vært gøy å satt kompressor på en enda større motor men... :)Du får skrive meg en pm når du skal selge. Kan enda bli en god stund til jeg skal bytte. Er ikke sånn at jeg vil kvitte meg med S2000. :)

BMW 5 serie E60

x Volvo V70 (fikk i innbytte)

x Impreza WRX 03,

x Mr2 Mk1 x Mr2 Mk2 x Honda S2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår