Gå til innhold

Mye arbeid å skifte til superflex foringe?

Ranger emnet


Torbergsen

Anbefalte innlegg

Jeg følte iallefall det var mye arbeid.. får jo f**n ikke ut den fremste foringa i bærebrua joo:/

-99 Golf GTI 1.8t (fmic,kw,bsr,ts-racing)

-87 24o Turbo (under oppussing)

Tidligere biler-92 E34 M5 Touring -86 Sierra IS -90 240 turbo -03 Honda Nsr (solgt) -03 Honda Nsr (spiker)-86 Suzuki Fz (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg helt bensin over og satt fyr på de:P funka som bare det....men probleme e å få ut ytterhylsa.....får ikke eg tell vertfall...va en kar som sku prøv hjelp meg med det i dag.

Volvo 745 TD 86mod bruksbil

Bmw e28 518I 85mod bruksbil

Volvo 145 73mod prosjekt

volvo 142 73mod prosjekt

Blazer K5 78mod hevet 4" og 35"dekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

noen som vet om hvormye jobb det er i bakstillinga og bytte til superflex? drepte bakakselen min i helgen og tenkte og sko den nye med superflex foringer men litt usikker på hvem man skal bruke hylsa på og ikke?

...............__________

-----____//_____l_________

----,o----- VOLVO FOR LIFE -@)

----`----(@)=========(@)-`

240 1990 STV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....men probleme e å få ut ytterhylsa.....

 

Når jeg bytta på min 240, så brant jeg ut de gamle. Så tok jeg en Baufil og monterte inni hylsa og kappet til jeg var nesten igjennom. Deretter var det bare å slå med en hammer og brekke de ut med en stor tang.

 

Men det er jo viktig at man vet hvilken hylse som skal sitte igjen og hvilken som skal fjernes..

[ ] -88 Volvo 780 Bertone V8

[X] -86 Volvo 245 GLT V8

[X] -76 Porsche 911 Targa

[X] -69 Plymouth GTX cab

[X] -73 Volvo 164E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vurdert å bytte til komplett poleritan/polyflex foringer på hele understellet på 240en min. Noen som heller ville tatt delvis eller alt, er redd det blir litt i stiveste laget.

 

Det blir jo selvsagt mer vibrasjonsforplantning som også fører til mer veistøy.. Men jeg mener det er lett verdt det, med ekstra levetiden du får på foringer, samt da den følelsen av "tight" understell.

 

Ps. jeg vet noen bruker sånn "hullborr" og borrer ut noen av foringene (feks bakaksel hovedforing).

 

Jeg brente med gassbrenner og fikk den fint ut med skrujern though.. Men tanken slo meg når jeg lå der, at det hadde muligens vært lettere å bare sagd den ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver og lurer på å ta foringene på min jeg også, men disse superflex-tingene føler jeg blir litt for dyre. Ser at de har uretan-foringer også på fcpgroton: http://www.fcpgroton.com/volvo240rearsuspension.htm

 

Er det noen som kjenner til disse? Lurer på kanskje å kjøpe hele settet til $86 (+$40 i frakt, da), selv om det i første omgang er den største foringen jeg tenkte å ta. Men jeg har ikke lyst til å kjøpe katta i sekken heller (dette mistenker jeg er en jobb man ikke vil gjenta med det første, særlig ikke med gateparkering/-mekkeplass!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo viktig at man vet hvilken hylse som skal sitte igjen og hvilken som skal fjernes..

 

Er det ikke bare de store hovedforingene til bakakselen som skal brennes ut? eller har jeg blitt feil informert?

...............__________

-----____//_____l_________

----,o----- VOLVO FOR LIFE -@)

----`----(@)=========(@)-`

240 1990 STV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver og lurer på å ta foringene på min jeg også, men disse superflex-tingene føler jeg blir litt for dyre. Ser at de har uretan-foringer også på fcpgroton: http://www.fcpgroton.com/volvo240rearsuspension.htm

 

Er det noen som kjenner til disse? Lurer på kanskje å kjøpe hele settet til $86 (+$40 i frakt, da), selv om det i første omgang er den største foringen jeg tenkte å ta. Men jeg har ikke lyst til å kjøpe katta i sekken heller (dette mistenker jeg er en jobb man ikke vil gjenta med det første, særlig ikke med gateparkering/-mekkeplass!).

Det du ser på der, er originale volvoforinger..

evnt kopi av originale, de er ikke poly!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du ser på der, er originale volvoforinger..

evnt kopi av originale, de er ikke poly!!

 

Noen av dem er det, jo, og et par av dem er OEM. Les teksten: "urethane" = "poly urethane" = "poly". Superpro eller noe er visstnok fabrikatet på dem. I følge alle som har prøvd dem på brickboard.com holder de høy kvalitet. De har også OEM fra Boge, som er akkurat de samme du får kjøpt hos Bilia, bare med "Volvo" og volvo delenummer avskrapt. Nå endte jeg opp med å bestille slike pluss uretan-foringer til stabilisatorstag (siden de ikke hadde gummivariantene av disse i OEM-kvalitet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av dem er det, jo, og et par av dem er OEM. Les teksten: "urethane" = "poly urethane" = "poly". Superpro eller noe er visstnok fabrikatet på dem. I følge alle som har prøvd dem på brickboard.com holder de høy kvalitet. De har også OEM fra Boge, som er akkurat de samme du får kjøpt hos Bilia, bare med "Volvo" og volvo delenummer avskrapt. Nå endte jeg opp med å bestille slike pluss uretan-foringer til stabilisatorstag (siden de ikke hadde gummivariantene av disse i OEM-kvalitet).

 

Sannelig..

Det var ikke så ille pris da...

 

Har de front kit også?

Vet du hva de tar i frakt?

 

Jeg tipper frakten er ca. 100$

Så koster de 86$

 

186$ (rear kit) * 6.2 * 1.25 + 90 = 1531kr

 

Det lønner seg neppe å kjøpe bare et kit, pga. frakten..

Ved ordre av 5 kit, kan jeg skaffe komplett til bil for ca 2500 +- et par hundre, men kan jo være de her kan skaffe like billig.

 

Jeg kjøpte viskermotoren min av fcpgroton mener jeg å huske

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannelig..

Det var ikke så ille pris da...

 

Har de front kit også?

Vet du hva de tar i frakt?

 

Jeg tipper frakten er ca. 100$

Så koster de 86$

 

186$ (rear kit) * 6.2 * 1.25 + 90 = 1531kr

 

Det lønner seg neppe å kjøpe bare et kit, pga. frakten..

Ved ordre av 5 kit, kan jeg skaffe komplett til bil for ca 2500 +- et par hundre, men kan jo være de her kan skaffe like billig.

 

Jeg kjøpte viskermotoren min av fcpgroton mener jeg å huske

 

Frakten er faktisk ikke helt $100. Det går litt på vekt. Jeg endte opp med å bestille OEM (Boge) hovedforinger, 4 stabstag-polyforinger og 2 swaybarforinger (poly). Det ble $42 i frakt, men da valgte jeg den aller aller dyreste (EMS), som går på 3-5 dager. Velger du hakket rimeligere så blir det $30, ca, og det tar en drøy uke. Tips: Legg det du skal ha i handlekurv, og trykk checkout. Da får du mulighet til å beregne frakt uten å fullføre transaksjonen. For meg blir det altså bare litt over tusenlappen for de 8 foringene. Hos Bilia hadde det blitt rundt 1600 for de to store + 4 til stabstag. Sikkert 2000 med de to andre som jeg bestilte.

 

Det ble altså $141 inkludert frakt for de 8 foringene.

 

Og, se på http://www.fcpgroton.com/volvo.htm for full liste. De har vel frontkitene også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår