kungen89 Skrevet April 20, 2007 Rapporter Share Skrevet April 20, 2007 hvordan justerer jeg turbotrykket?? har prøvd å justere inn WG stag men det blir ikke mere enn 0.7 bar. noen tips?? Siter 1993 Volvo 945 TIC (B230FT) Boller og brus, pupper og mus, men ingenting er som general snus!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mortenwb Skrevet April 20, 2007 Rapporter Share Skrevet April 20, 2007 Du kan kjøpe en bleedventil/boostkontroller. Koster deg rundt en 500-700kr for en "grei" bleedventil. Siter Opel Zafira DTI m.div mods 91 Corrado G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet April 21, 2007 Rapporter Share Skrevet April 21, 2007 Eller man kan stikke ned på en rørleggerforretning, og skaffe seg tilsvarende samme del, med samme funksjon, til sikkert 20-30 kr :) Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gsi-power Skrevet April 21, 2007 Rapporter Share Skrevet April 21, 2007 Eller du kan nappe av en fin liten vacumslange og man får en fin kraft i setene=) Lader selv på 2bar med 250hk på bakhjula, morro, men ikke fullt så morro for bilen:P Siter 06 Toyota Hiace 2.5 D4D RWD 96 Bmw 523iA E39 http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kungen89 Skrevet April 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 21, 2007 bleedventil/boostkontroller?? wtf?? Siter 1993 Volvo 945 TIC (B230FT) Boller og brus, pupper og mus, men ingenting er som general snus!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet April 21, 2007 Rapporter Share Skrevet April 21, 2007 Er en slags ventil, som regulerer hvor mye luft som går fra kompressorhuset på turboen, til wastegate aktuatoren. På denne måten "lurer" man wastegaten, til å tro at turboen lader mindre.. Den vil da holde wastegate staget inne, helt til den har greid å lade så mye at det får pressa seg gjennom ventilen. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740tic'ern Skrevet April 21, 2007 Rapporter Share Skrevet April 21, 2007 Anbefales det å bytte avlastingsventilen når jeg skal nå skal øke trykket til <1.0 bar?? Lurer litt på om fjæra er litt sliten. Har green filter, og syns den fisle lyden er veldig svak når jeg lader 0.5 - 0.6 bar. Hvor høy "fisling" kan jeg forvente egentlig? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740tic'ern Skrevet April 21, 2007 Rapporter Share Skrevet April 21, 2007 noen billige steder d er å få kjøpt boost controllere? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mortenwb Skrevet April 27, 2007 Rapporter Share Skrevet April 27, 2007 Kimmit Sport har noen billige og greie http://kimmit-sport.com/e-shop/product_info.php/products_id/41 Siter Opel Zafira DTI m.div mods 91 Corrado G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet April 27, 2007 Rapporter Share Skrevet April 27, 2007 jeg lada no 1.7 på min, med stramma stag, så er bare å ta i.. eneste problemet du vil få med org aktuator er at når du strammer den god, er det ikke nok "slaglende" til at den får trykkt wg klappen inni turboen langt nok ut, slik at laddetrykket vil øke med turtallet.. jeg hadde 0.8bar grunntrykk klokke, og lada 1.3 stabilt bar.. heller kjøp ny trykk klokke enn å begynn med sånn bleedventil greier, såsant det ikke bare er midlertidig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet April 28, 2007 Rapporter Share Skrevet April 28, 2007 eller hekt på en ekstra fjær for å hjelpe å holde wg stengt. fra foreldrene dine sin campingstol eller noe slikt Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740tic'ern Skrevet April 29, 2007 Rapporter Share Skrevet April 29, 2007 hvor sitter egentlig avlastningnsventilen i motoren? Hadde en 740tic før, og da satt den rett ved toppen på siden ved reg. reima. Men på min 940 turbo klarer jeg ikke finne noen! Noen som kan fortelle meg hvor denne sitter, ellr om d i hele tatt er noen der? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet April 29, 2007 Rapporter Share Skrevet April 29, 2007 det skal vel være på selve turboen om du har original mitsubishi tdhl-13c turbo. Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740tic'ern Skrevet April 29, 2007 Rapporter Share Skrevet April 29, 2007 d kan stemme at den sitter på selve turbon ja:P Vet du om d går ann i skifte denne? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet April 29, 2007 Rapporter Share Skrevet April 29, 2007 Det går nok ja. men mange erstatter den gjerne med et lokk og setter på en resirk eller åpen dumpventil et annet sted på innsuget. Hvorfor vil du bytte denne forresten? Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg