Stingah Skrevet April 20, 2007 Rapporter Share Skrevet April 20, 2007 Hei Siden jeg fikk bilen for 2 år siden synes jeg at den bare har dratt dårligere og dårligere. LMM er byttet. Luftfiltret og LMM ble renset skikkelig i dag uten noe hell. Kan det være noe med turboen? Et spjell eller no som henger seg opp? Har forresten glødepluggene noe som helst med draget å gjøre? Har nemlig fått litt startproblemer nå og da. Aner ikke hva det kommer av, men mistenker glødepluggene. Smal sak å bytte disse eller? Mvh Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yosh_jt Skrevet April 25, 2007 Rapporter Share Skrevet April 25, 2007 ta av innsuget ditt og sjekk for koks-belegg... tipper dette er er fullt.. glødepluggene kan gjøre den noe mer tregstartet ja.. men mest fordi du må gløde lengre.. ingen dum ide å byte uansett. men hvis den er litt treg på starteren, vil jeg anbefale deg å bytte batteri. da begynner dette mest sansynlig å bli litt redusert. min var jævlig tregt med mitt gamle.. og når jeg fikk nytt.... vips så lett den startet. Siter Det SKAL ryke av en Diesel-bil!!!!! 98 mod Golf IV TDi http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=78421 Powered by http://www.dreamtm.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stingah Skrevet April 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2007 Spurte deg på msn, men fikk aldri no svar. Kan ikke du bare forklare hvordan man fjerner dette koksbelegget i innsuget? En liten guide kanskje? :) Hadde satt kjempestor pris på det. Mvh Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yosh_jt Skrevet April 26, 2007 Rapporter Share Skrevet April 26, 2007 Er ikke værre enn å bruke Haynes boka di vøtt. Men kan skrive en kjapp guide 1. skru av mototr-dekselet. 2.koble av slangen som går fra innsuget til intercooler. 3. skru av egr-ventilen og røret den sitter i. den sitter på 2 stk umbracho inn mot innsuget og så sitter det 2 stk på undersiden av røret. til utgangen tlbake til turboen. Hvis du nå har fått av røret inn til innsuget, vil du se om innsuget er fullt av koks. hvis det ikke er det, monter alt sammen igjen, siden det da ikke er vits å ta av resten. 4. koble fra vacumslangen til egr-ventil og styring av stopp soloniden. 5. skru av innsug. sitter vel med 8 stk 13 mm hvis jeg ikke husker feil. ta innsuget foriktig av så du ikke skader innsugspakkningen. 6. rens innsuget. 7 monter i motsatt rekkefølge. det her er en kjapp liten guide, tatt rett ut fra mitt hode nuh, siden det er 3 år siden jeg gjorde dette selv. se i din Haynes bok hvis det er noe du skulle lure på. :) Siter Det SKAL ryke av en Diesel-bil!!!!! 98 mod Golf IV TDi http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=78421 Powered by http://www.dreamtm.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stingah Skrevet April 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2007 Du er så snill du atte :p Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stingah Skrevet April 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2007 Kan jo nevne her at innsuget hadde ett ca. 1 cm. tykt koksbelegg inne hele seg. Blir vel rensing i morra tenker jeg. Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.