stand-jo Skrevet April 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2007 Er vel nevnt tidligere at Brunox'ens virkning avhenger svært mye av forarbeidet og etterarbeidet? Jeg har selv lagt merke til den seneste uken nå at Brunox som påføres med pensel funker dårlig, mens Brunox på spray fungerer. Det som er penselet på har begynt å ruste igjen, men det som er sprayet på er helt anderledes. Dette er to flekker som jeg har glemt å ha grunning over. Ellers ser jeg omtrent samme effekten på grunnede steder. Brunox spray forsegler visst området med en hinne. Men den som påføres med pensel må påføres i flere lag for at det skal bli tett antar jeg. Hvis du sliper på det Brunox behandlede området før du sparkler så bryter du jo hinnen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
90-300te Skrevet April 23, 2007 Rapporter Share Skrevet April 23, 2007 Det er der fordelen med rustkiller til NCT kommer inn. Den reagerer med metallet og ikke med rusta. Får man en skrape/ripe eller pusser etter å ha hatt på rustkiller så gjør ikke det noe, for den vil automatisk prøve å reparere hinna. Prøvde å sveise ett område som jeg hadde hatt på rustkiller ved tidligere anledning og deretter hadde pusset blankt når vi skulle sveise... Var ikke bare bare å få sveist sammen gammelt og nytt metall. Tydelig at rustkiller hadde gjort noe med metallet. Andre området som ikke var behandlet på forhånd gikk sveisinga som hakka møkk. Siter 02 MB C220T CDI Avantgarde 93 MB 220E x - 86 MB 230E x - 90 MB 300TE x - 88 MB 230E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stand-jo Skrevet Juni 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2007 Hei igjen! Har ikke stått helt stille med 230n nei! ;) Er bare oftere logget på Mercefreaken enn på bilforumet for tiden. :op: Legger inn ett drøss med oppdateringer nå. :D Taktrekket er nå renset! Skrevet: 0 22 April 2007 - 23:11 Tittel: -------------------------------------------------------------------------------- Nok en dag har gått og det ble tid til litt skruing idag også. Har plukket ut dynamoen for den er defekt og sang sitt siste vers forrige torsdag. Måtte taue bilen inn på verksted i helgen. Motoren klarte ikke å dra rundt når reimhjulet på dynamoen var gåent. Skal få tak på en billig dynamo gjennom en bekjent, og så skal jeg overhale og selge den jeg har plukket ut. Virker som om det er lageret som må skiftes. Noen som har erfaring med takluker her? Jeg har aldri hatt en slik oppgave før da det ikke er noen biler med takluker som kommer inn til oppretting lengre. Er visst en typisk defekt at takluken ikke er tett, og det virker som om luken ikke vil helt ned. Har prøv å slå ned luka med hånden, men den spretter opp igjen pga trykket når jeg smeller igjen døra på bilen... Skrevet: 0 02 Mai 2007 - 21:37 Tittel: -------------------------------------------------------------------------------- Hei igjen folkes, sorry at det har vært stille i det siste. Travle dager på jobben og på kveldstid så jeg har simpelthen ikke hatt tid til min kjære Benz. Men fikk gjort litt småtteri idag da. Har endelig satt inn dynamoen jeg hentet på huggern for noen uker siden. hehe. Ble en helt annet bil nå! Nå går motoren uten skramling og ulyd. Er sannsynligvis lageret som har gått i den gamle dynamoen, så jeg tror jeg skal overhale den og ha den liggende som reserve. hehe Og så satte jeg inn ett Luisi sportsratt mens jeg ventet på at sparkelet tørket på en annen bil. hehe. Fort gjort! Rattet hadde jeg liggende fra en annen bil jeg hadde før, så jeg trengte bare navet. Og JA, jeg vet at dette aviker fra min "original-plan", men siden dette kanskje blir bruksbil en stund så har jeg sportsrattet der av praktiske årsaker. hehe Jeg skal følge nøye med på hva jeg koster på denne bilen så her er kostnadene hittils: Innkjøp av bil - 0 kr Baksete, interiørdetaljer og diverse - 1900 kr Dynamo - 500 kr Luisi rattnav - 750 kr Rustmiddel - 450 kr ----------------------------------------------------- TOTALT - 3600 kr --------------------------------------------------- 3600 er jo ikke så ille tatt i betraktning at bilen snart er som ny innvendig. Og jeg har jo kun brukt 2100 over vrakpanten bilen minst er verd. hehe Sålangt så har jeg nok mulighet for å få igjen de pengene hvis jeg selger den. Men det ville jo ikke vært noe gøy! hehehe Skrevet: 0 06 Mai 2007 - 6:07 Tittel: -------------------------------------------------------------------------------- Da er det blitt søndag morgen her i Namsos og jeg har nettopp kommet i fra verkstedet. :wink: hehe. Skulle egentlig jobbe med Escort i hele natt, men jeg manglet delen jeg trengte for å komme videre. Så derfor kjørte jeg Mercedesen inn på verkstedet og begynte litt der istedet. :D Nattens tokt har gjort interiøret rent og ferdig montert. Til min middels store misnøye så er interiøret fremdeles ikke slik jeg vil ha det. :? Mangler ett strøkent førersete, gjerne også passasjersete foran. Midtkonsoll. Og det sorte dekslet over b-stolpen på høyre side, gjerne begge sider. Disse dekslene kjøpte jeg hos huggern, men viser seg etter inatt at disse ikke er samme. De jeg kjøpte var i plast, og de gamle er i aluminium. Festene mot setebeltene er også anderledes. Tok en del bilder inatt. Dere skal blant annet få se før, underveis, og etter-bilder av da jeg renset framsetene. Framsetene skal egentlig byttes, men jeg gjorde ett forsøk likevel. :) Dette bildet ble tatt før jeg byttet dynamoen, og etter at jeg oppdaget at den gamle dynamoen var gåen. :wink: Hvor praktisk er det ikke å jobbe sammen med Falck folka??? 8) hehe Det "nye" baksetet. Ikke akkurat reint, men jeg ville mye heller spist Shell-pølse på dette setet enn på det gamle setet hvis jeg fikk det valget for å si det slik. :lol: Enkelte legger kanskje merke til at det er noe svart oppå taket. Det er bare takluka som er teipet igjen. :lol: Improvisert og imidlertidig løsning for å få takluka tett. :P Enda flere legger kanskje merke til at speilene har blitt skiftet etter at det øverste bildet ble tatt. ;) Jeg må lakkere disse speilene med samme farge som fangerne og listverket senere. Luisi sportsratt. Det tok seg jo ikke så dårlig ut her da. :) Samme finish som resten av interiøret omtrent. ;) Støvsuging pågår... framsetene er blitt plukket ut så de kan renses, og slik at det blir lettere å rense gulvstoffet. Og DET TRENGS! Framsetene klar for rensing. Jeg må tilføye at setetrekket ikke er der for at arbeidsklærne ikke skal skitne til setet, men for at setet ikke skitne til klærne. :lol: Passasjersetet før! Passasjersetet halveis! Passasjersetet snart ferdig! Passasjersetet etter! Sjekk den forskjellen!!! :shock: Utrolig hva en Foma tepperenser og Autoglym interiørrens kan få til. :o MIRAKEL-KUR! :D Vasket over dempermatten bak med en fille. :) Kjekt å få bort alt støvet. Førersetet og "muggens farligste fiende". Var egentlig ingen vits i å rense dette setet siden det er ødelagt og må skiftes. Men men, kunne jo ikke la være heller... :roll: Baksetet fikk seg også en omgang. :) JEG TRENGER EN HEL MIDTKONSOLL TIL BILEN MIN! SEND MEG MELDING OM DU HAR EN STÅENDE! Renset innvendig også. ;) TRENGER OGSÅ DETTE DEKSLET! Baksetet montert! Sjekk også min svært vakre caps som ligger på hattehylla. 8) Hva er vel en hattehylle uten hatt? :wink: Går aldri hjemmefra uten Mercedes capsen. 8) Framsetene montert! Nå står bilen bare inne på verkstedet å tørker seg ferdig. :) Nå trenger jeg selv en rens her, så vi snakkes folkens! :wink: Skrevet: 0 17 Juni 2007 - 20:00 Tittel: -------------------------------------------------------------------------------- Fikk gjort noe småtteri idag da. :) Renset taktrekket litt, monterte litt friskt treverk i midtkonsollen, fiksa glasset på speedometret... Skal foreta en mer omfattende rensing innvendig når jeg får skiftet det siste som er igjen innvendig, og når jeg har fått mer bilpleieprodukt fra USA til å rense interiør. Slik så taket ut tidligere... Sjekk DET skillet!!! :shock: Du ser tydelig hvor jeg har sprayet Autoglym Saubermann på kanten der. :D Godt resultat! :) Byttet også treverket på midtkonsollen. Noen som ser en ting som ikke stemmer her? :roll: Limte på tredekselet rundt askebegeret. Dette askebegeret er egentlig ikke "tillatt" da jeg tror det er til nyere w124 og ikke pre-facelift. :roll: Dette er ett slik som du trykker på så kommer det ut selv. :P Tørket litt med Autoglym og fille når alt var ute. :) Noen som ser det som ikke stemmer nå? :oops: Til mitt forsvar er ikke dette lett å se når det ligger løst i en bil uten girkasse på huggeriet, og når jeg ikke vet helt sikkert hvordan det ser ut... :lol: Men det får bare være slik inntil videre. :) Snart kommer skattepengene og da blir det fikset enda mer! :wink: Blant annet nye fjærer og støtdempere, osv. Og flere bruktdeler fra huggern\private. Håper folket på bilforumet forstår hva jeg prøver på her. :) Ett entusiastisk forsøk på å bringe den tidligste årsmodellen av W124 tilbake i all sin prakt. ;) Håper å kunne inspirere andre Merceentusiaster med dette restaureringsprosjektet.:race Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Juni 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2007 fett prosjekt..jeg har midtkonsoll liggende..en i grå og en i rød..og det dekselet du leta etter har jeg kanskje liggende..hmm..men blir vel dyrt å sende oppover eller?bor i oslo..hmm.. Siter ✔Mercedes C220cdi 2009 ✔Mercedes E220cdi 2007 ✔Mercedes S320 2000 __________________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stand-jo Skrevet Juni 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2007 Takker. :) Har allerede avtalt deler fra forskjellige folk. :) Men takk uansett. :) Skal se på en eldre W124 idag som ser ut til å egne seg mer som restaureringsprosjekt. ;) Den jeg har nå skal bli teknisk ferdig gjort, forhåpentligvis godkjent og lånt bort som bruksbil til en kamerat ett års tid. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.