Gå til innhold

piping ved sportslig kjøring

Ranger emnet


Hawkon88

Anbefalte innlegg

jeg har en 3b, og hvis jeg gir litt på ut av en sving med litt hjulspinn, ikke på turtallsperren eller noe.. eller ligger i 80-90 og svinger krapt fram og tilbake (for å irritere de som sitter på..:P) så kommer det tre pip, og (!) lyset lyser.. hvorfor skjer dette? forekommer ikke på a4en til pappa, eller golf4en til mamma..

 

er dette noe jeg bør skjekke opp i? temmelig irriterende å kjøre med. blir jo til at jeg ikke gir maks på, noe som er bra.. men er gøyest når ting ikke irriterer meg når jeg kjører slik jeg vil..

- bmw 335i 86mod

- vw passat 99mod 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke anelse egt:P men bare tenkte at hvis det feks er lite bremse/spyler væske, eller noe anna som skvulper litt rundt omkring i beholder'n sin att dette gjør et utslag som sier bilen at den snart er tom for væske, og da får den pipelyden du snakker om

Corolla GT twincam

[x]Subaru impreza GT (en slik bil SKAL jeg ha igjen!)

[x]Corolla 1300 "gti" R.I.P

[x] passat g60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, bilen skal vel ikke bruke bremseveske. og bilen er jo forholdsvis ny. bremsene fungerer temmelig godt også synes jeg (kan slår lett inn abs på tørr asvalt rett fram. dette med nye 225 dekk.

jeg synes heller ikke de går serlig langt inn før virkningen kommer. bilen var også eu godkjent i januar eller noe sånt. det er fullt med spyleveske, og det er et eget indikatorlys til spylervesken. bilen har også nok olje.

- bmw 335i 86mod

- vw passat 99mod 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en væske beholder som sikkert har for lavt innhold av væske ett eller annet sted, samme som når bilen begynner å bli tom for bensin og går over på reserve tanken det, da piper det 3 ganger.

Les litt i instruksjons boka de så finner du fort ut hva som mangler.

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

 

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en 3B så er den jo ikke spes ny,

bremsevæske skal jo skiftes regelmessig.

kan være det.

 

er 3b ja. tenker å bytte bremseveske så fort jeg får råd (etter oljeskift og etter at jeg får byttet viften til ac.. dvs i sommer en eller annen gang forhåpentligvis.. kjører jeg hardt en stund blir pedalen hardere og bremsene tar dårligere.. så tenkte jeg skulle opp til dot 5 eller 5.1 (er ikke det de beste med tanke på ekspansjon ved varme?

- bmw 335i 86mod

- vw passat 99mod 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres rart ut det du sier om bremsene, det som kan skje ved veldig varme er heller at pedalen går lenger inn og det bremser dorligere, såkald fading. tviler på at dette sjer på din bil ved gatekjøring.

 

gate og gate.. det skjer hvis jeg kjører på typisk 50-60 sone landevei uten midtstripe med småstrekk hvor jeg klarer oppmot 120-130 og kanskje 150 på de lengste strekkene for så å bremse hardt(er jo litt svinger også vettu).. gjentar jeg hard nedbremsning 15-20 ganger begynner symptomene og komme..

- bmw 335i 86mod

- vw passat 99mod 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår