Gå til innhold

Rust i høyre dør. Mondeo MK3 2001 modell


remedy 66

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har nylig oppdaget en pen stripe med rust-bobler nederst på høyre fram-dør. Kørte nedom min lokale Ford forhandler her i Stavanger. Men her sier man bare at dette ikke omfattes av rust-garantien, ettersom fabrikks-sealingen (feilproduksjon) allerede er utbedret og at rusten er på utsiden av døren. Ford skylder på stensprut-sår som ikke er vedlikeholdt...men har ikke disse bilene galvaniseret karrosseri, og da skulle jo ikke rusten angripe på denne måten.. Er det noen der ute som kanskje vet hva dette kommer av? Døren ser ikke ut til å være lakkert/utbedret fra før.

 

http://bp1.blogger.com/_IqYpxYTTj-k/RiXlmIxKlOI/AAAAAAAAAAM/KfOTzK-vNHI/s1600-h/IMG_0924.JPG

 

http://bp3.blogger.com/_IqYpxYTTj-k/RiXmEoxKlPI/AAAAAAAAAAU/kGMIwEglhec/s1600-h/IMG_0925.JPG

 

http://bp0.blogger.com/_IqYpxYTTj-k/RiXmE4xKlRI/AAAAAAAAAAk/R0pECXy3jvo/s1600-h/IMG_0929.JPG

 

http://bp1.blogger.com/_IqYpxYTTj-k/RiXmFIxKlSI/AAAAAAAAAAs/OhvumUkQayc/s1600-h/IMG_0930.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi oi oi, her var rusten kommet et stykke på vei og. Er vel i Ford systemet hvis sealingen er blitt utbedret, men ser ikke ut som dette er gjort i ditt tilfelle. Hvis det er reparert så er jobben altfor dårlig utført, du må da finne ut hvem som har gjort dette og få de til å ta det om igjen. Dette er et velkjent problem så skjønner ikke hva de holder på med. Hadde en 2002 modell som ble utbedret i fjor. Førerdør og bakluke ble byttet, tre dører samt panser ble reparert og lakket. Alt dette fikset de uten problem på garantien. Bilen sto på Ford i over en uke, hadde da gratis leiebil.

 

Stå på ditt, her må de ordne opp!!!

#04 ST220, loaded!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gadd ikke krangle mer med Ford Kverneland, de står på at det må være gjennomrusting bla bla bla... De skulle ha 3.500 for å utbedre rusten og lakkere nedre del av døra på ny. Så da gikk jeg for det (sukk)

 

Hei!

Har fulgt med tråden din, og håpt i det lengste at du ikke skulle gi deg. Synd de er så jævla kranglete.

Når jeg kjøpte min, hadde førerdøra kun overflaterust på innsida nederst på døra. Langs sveisekanten, om det sier deg noe. Jeg påpekte det, og selger sa med en gang at han var klar over det og at det var en garantisak som ville bli fikset uten kostnad for min del. Når jeg et par uker hentet bilen, såg jeg de hadde sprayet over noe lakk. (Kunne gjort det bedre selv...) Men siden selgeren ikke var der da, bestemte jeg meg for å ringe når han kom tilbake. Før jeg rakk det, ringte en verksmester å spurte om det ikke var jeg som skulle ha ny dør. Selvfølgelig var det det!! De byttet hele karrosseriet i døren, og lakkerte den. Nå er min bil sølvgrå, så jeg fryktet jo en fargeforskjel fra resten av bilen. Men neida. De hadde vært så omtenksomme at de hadde lakket en overgang fremover skjermen og bakover bakdøren!! Det er slik garantisaker skal behandles!! Hadde forresten også gratis leiebil mens de skiftet døren. Til meg sa de rett ut at de tok bilde av rusten, sendte det til Fords hovedkontor i Køln, og at Ford Europa da tar kostnadene. Den lokale forhandleren taper altså ikke en krone! Eller euro, som det heter her nede...

Dette bør jo også gjelde forhandlere i Norge.

 

...dørene ble desverre laget på samme fabrikk som lager/laget dørene til Mercedes...

'02 Ford Mondeo ST220

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår