Aceofspades Skrevet Februar 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2009 Er det ikke k03 turbo på både 150 og 180hk versjonen da? K04 på 210-240hk.? Er jo fullt mulig å chippe en 180hk. versjon å få litt mer enn 20hk.? Her er en test av en jetta med 180hk. versjon. Først med chip og filter og bedre inntaksrør til turbo,så test mellom mange forskjellige eksosfabrikat (catback) http://www.europeancarweb.com/tech/0111ec_volkswagen_jetta_exhaust_test/index.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
licorice84 Skrevet Februar 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2009 det stemmer. forskjellen på 150 og 180hk-utgaven er at det er bedre eksosmanifold på 180hk-utgaven Siter quattroholic! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Skrevet Februar 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2009 Er berre en anbefaling å skifte p.g.a av att den ikkje liker so veldi godt høgre ladetrykk:)Kan f.eks bruke den fra 225hk TT jeg ble andbefalt å bruke den orginale magnetventilen der jeg chippa min. at det mest var noe som hadde blitt mer oppskryt. å hvis man leser litt innpå forumet her kan det jo virke som det er mest oppskryt også egentlig. er jo ingen som veit om det har noe for seg. alle bare tror foskjellige ting! Siter o- 00 Audi a4 avant 1.8tq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
licorice84 Skrevet Februar 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2009 jeg er overbevist om at membranen i f eks en Forge-ventil er mye mer solid og holdbar over lengre tid på økt trykk enn den originale Bosch-ventilen. sannsynligvis er det derfor man blir anbefalt å bytte, så man i hvertfall vet at ventilen ikke ryker med det første... Siter quattroholic! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet Februar 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2009 (endret) en ting til som er en viktig greje er at de originale grenrøra på denn ebilen er bare dritten! de blir rødglødende og gjennomsiktige med litt grisekjøring! dette burde du bytte fort om du har planer for å overleve 1 uke! i tilleg til det mener flere at du bør bytte rådene dine om du skal kjøre med over 200hk Endret Februar 12, 2009 av EyeLid Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Skrevet Februar 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2009 (endret) ja forge er jo mye mer solid. tenkte mer på den n75 tingen jeg.. Endret Februar 12, 2009 av EyeLid Siter o- 00 Audi a4 avant 1.8tq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Februar 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2009 (endret) Er ikke guds underverk disse manifoldene nei. Fins jo alt fra bedre versjoner i støpegods til custom grenrør å få kjøpt. Men det hjelper fint lite med det mottrykket disse små fisturboene bygger ved chipping og oppjustert ladetrykk. Ikke bare gir høyt mottrykk ekstrem termisk belastning men det er også veldig ofte synonymnt med rask spool og veldig høye sylindertrykk. Det er vel disse grunnene som normalt sett skyter std. råder ut gjennom blokka. Selv om de tydeligvis er langt fra skuddsikre i utgangspunktet. :) Er sikkert greit høyt mottrykk på en chippet 150hester,men man kan bare tenke seg hva man får på en chippet 180hester. Samme turbo dog med litt bedre manifold. Mesteparten av mottrykket og derav varmen kommer av små turbiner og lite a/r. (eksosside) Endret Februar 7, 2009 av Aceofspades Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Skrevet Februar 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2009 hjelper det med 2,5" eksos fra flexiledde under bilen eller må man ha fra turboen hvis det skal hjelpe noe på mottrykket? Siter o- 00 Audi a4 avant 1.8tq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet Februar 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2009 nei altså skal det i det heletatt fungere og du vil ha respons, MÅ DU bytte grenrøra! hva som helst er bedre enn originalt! Skal du igjen ha respons burde du få sveiset deg 3# Downpipe uten cat, og deretter kjøre 2.5" resten av veien med effektpotter med minst mulig motstand.. da esenker du eksostempen din glatt 300grader + Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Februar 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2009 jeg trodde ford vr dritten :) men at folk raser rådene sine ved å kjøre 200hk + sier jo litt om hvor løent dette m¨å være Rådene i 1,8t tåler rundt 300 hk med riktig map Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alarm92 Skrevet Februar 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2009 Rådene i 1,8t tåler rundt 300 hk med riktig map Ja, har også lært at rådene tåler litt under 300 hvis tenningen, og dataspruten er helt perfekt. Mener jeg leste en plass at stemplene på denne bilen er orginale smidde stempel? Hva er standaren for måling av hk på biler? På hjulene eller ut av veiva? Siter SELGES: Alt av A4 B5 deler -Audi A4 Avant 1.8tqs 98" -Audi A4 Sedan 1.8t 96' Opprettingsprosjekt [solgt] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Februar 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2009 (endret) hjelper det med 2,5" eksos fra flexiledde under bilen eller må man ha fra turboen hvis det skal hjelpe noe på mottrykket? Hjelper endel med bedre eksosanlegg sef.! Men er nok eksosturbinen som uansett står for mesteparten av mottrykket. Så samme hvor man bygger om rundt den lille snegla så er det fortsatt den som er den største flaskehalsen! Sjekker du linken jeg postet tidligere så fikk de ut ca.15 hjulhester på de beste anleggene. De testet kun catbackanlegg. Tar du vekk kat. og kjører større d.p så hjelper det på enda mer,men ikke noe drastisk før du skaffer en større turbo som flower bedre gjennom eksosturbinen. Og sef. et bedre eksosgrenrør. Men da snakker vi mere kroner og litt mer enn en chip. Skaff deg en eksostemp. måler for bedre kontroll. Tomgang ca.350-500grader Normal fart 40-140km/h ca.550-900grader Full gass ca.750-860 grader maks. Ang. respons så er kompressordelen av turboen like viktig om ikke mer for responsen. Forskjell på spool og respons. Endret Februar 7, 2009 av Aceofspades Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drunken_M Skrevet Februar 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2009 Rådene i 1,8t tåler rundt 300 hk med riktig map Stemmer! så rådene er ikke så jævla dårlige orginale. Er vel ikke rart forge ventilen tåler mere enn orginale. Da orginale dritt ventilen er membran dritt, mens det er alu stempel, fjør og hus, på forge sin ventil. Siter 97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt *91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Februar 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2009 (endret) Smeltepunkt: jern: 1536,5 grader karbonstål: 1370 grader rustfritt stål: 1350 grader Det er eksosen som blir så varm sef. og inne i forbrenningsrommet blir ikke overflaten på forbrenningsrommet/stempel så varmt pga. kjølinga av motoren. Og rundt grenrør turbo så har man fartsvind/luft som transporterer bort endel varme. Eksosen har også en veldig høy hastighet,noe som skaper friksjon og trykk = varme. Når manifolden er klar rød så har den rundt 900 grader. Er jo ikke normalt med så høyb temp. når man ligger i 50km/t Men ligger du i 140km/t en stund eller ved full belastning,så kan man komme opp i sånne temperaturer! Det er også en øvre grense,så man kan legge seg litt under :) Endret Februar 8, 2009 av Aceofspades Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
realace Skrevet Februar 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2009 Har selv hatt en A4 1.8t med 200hk chip. Mang glemmer faktisk at det hjelper lite med hk som ikke er brukbare. Den effekt kurven var håpløs på min ihvertfall. De 200 hk var ikke kjørbare. Kurven var som en sagtann. Ingenting - Masse - ingenting. Effekten på de 200 hk var kun på ett lite område. Bedre å levere bilen å la noen som kan trim ordne dette. De ønsker at bilen skal fungere og ikke gi skryte hk. Siter 02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII 10 Mitsubishi ASX instyle+ http://www.lancerregister.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.