Gå til innhold

Bilstereo til familiebilen..

Ranger emnet


Axis91

Anbefalte innlegg

Så er våren kommet, og tiden for å iverksette alle de prosjektene som man har tenkt så mye på gjennom vinteren, er her.

 

Mitt lille prosjekt startet som en interressant ide jeg fikk en gang tidlig i vinter. Bass-frelst, som jeg er, kan det ikke unnvære meg å ha litt bass i bilen også. Men siden jeg hverken eier en bil, eller er gammel nok til å eie en, er eneste mulighet å bruke familiebilen!

Dette måtte uansett vente til våren med å la seg gjennomføre. Men nå er den her, og prosjektet kan iverksettes!

Dette kan uansett ikke bli for påkostet, da økonomien for øyeblikket ikke tillater det (ikke foreldrene heller..)

 

Bilen som skal tas fatt på er en Mazda 626 - 88mod:

 

img1326dx4.jpg

 

 

 

Valg av sub og bakhøyt. falt på 2 stk. Earthquake DB15-R og et par Earthquake F6x9-R:

 

 

img1319qd5.jpg

 

 

Valg av forsterker står enda åpent. Trenger noen innspill her.

Jeg har sett på en forsterker som kan være aktuell: http://www.bilstereospesialisten.no/storefront.php?pid=732&c1=112&c2=306&c3=

 

Kom med tilbakemeldinger!;)

Mvh

Sigurd Damman

 

Bilstereo til familiebilen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er det 4ohms basser du har?

Korleis har du tenkt å få basstrøkket inn i bilen?

Får du lov å bruka heile bagasjerommet til anlegg?

 

Ja, bassene er på 4 ohm pr stk.

 

Jeg er fortsatt usikker på dette punktet. En mulighet for å få mye basstrykk inn i kupeen kan jo være å kjøre en bassport opp i hattehylla..

 

Mesteparten av bagasjerommet står til min disposisjon.:D

 

BTW. En Sony CDX-GT610U Hovedenhet ble bestilt i går, og har kommet i hus i dag. Bilder følger..

 

 

img1330if3.jpg

 

 

 

img1335ph6.jpg

 

 

img1337qi8.jpg

 

 

 

img1339ga3.jpg

Mvh

Sigurd Damman

 

Bilstereo til familiebilen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en båndpasskasse med porten opp i hattehylla? Moro å se at noen andre også bygger anlegg i foreldrenes bil; det gjorde jeg også "den gangen jeg var ung". Det var sånn jeg fikk sparket igang interressen for både bilstereo og det tekniske rundt hvordan biler virker og "what makes them tick".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsterkerne er kjøpt brukt. Disse blir ikke lenger produsert.

Jeg har ikke kommet lenger med prosjektet. Mangler fortsatt kabler, og jeg har ikke funnet helt ut av hva jeg skal kjøpe..

Har sett på denne: http://www.bilstereospesialisten.no/storefront.php?pid=721&c1=53&c2=466&c3=, bruke en fordelingsblokk, og kjøre 4awg (som er det største forsterkeren tar) kabler til hver forsterker. Hvordan høres det ut?

Lurer også på hvordan jeg evt. skal montere et nytt batteri på anlegget.

Mvh

Sigurd Damman

 

Bilstereo til familiebilen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår