esbandos Skrevet April 16, 2007 Rapporter Share Skrevet April 16, 2007 Hei. Skal bygge litt på en gammel motor jeg har stående. En standard B21A. Skal sette på ei lita snurre og muligens en bedre topp enn 398.. Det jeg da lurte på er om jeg trenger å vise bilen hos BT når jeg har montert dette.. Jeg øker jo ikke motorvolumet, bare litt effektmessig. (Blir ikke mer enn 150hk vil jeg tro. Er jo da bare en orginal motor med ei lita snurre) :p Har lest en plass at man egentlig skal godkjenne om man bytter motor fra f.eks b19a til b23a. Men samtidig har jeg lest at man ikke trenger godkjenne hvis man ikke øker effekten med mer enn 20% eller noe slikt. Takk for svar. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet April 16, 2007 Rapporter Share Skrevet April 16, 2007 Ja du må vise dette hos BT. Man må godkjenne bytte fra f til fk, og det er fra 115 til 140hk eller hva det er org i fk..! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2007 Er ingen muligheter jeg har for å slippe å vise den hos BT? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo242_r Skrevet April 16, 2007 Rapporter Share Skrevet April 16, 2007 All ombygging må godkjennes hos biltilsynet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2007 Ingen veier utenom med andre ord? Hvilke følger kan jeg få dersom jeg ikke viser den hos BT? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo242_r Skrevet April 16, 2007 Rapporter Share Skrevet April 16, 2007 Går ikke EU-kontroll, blant annet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2007 Det er ikke det største problemet. Er nettopp EU-godkjent.. Tenkte på hvis jeg blir stoppa i teknisk f.eks.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ExceL Skrevet April 16, 2007 Rapporter Share Skrevet April 16, 2007 Det bt ikke vet har ingen vondt av :P EU-kontroll fikser man selv :D Siter - VOLVO - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2007 Vondt å vondt.. :p Er jo det jeg lurer på.. Får jeg vondt om jeg blir stoppa i teknisk? :b Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240_tic Skrevet April 16, 2007 Rapporter Share Skrevet April 16, 2007 kan vel få biln avskilta og visning for å godkjenne motoren i bilen. er jo ikke akkuratt noe problem å vise bilen å få motoren godkjent i vognkortet Siter 93 volvo 240stv - FK 86 volvo 240tic - FT skrota Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2007 Nei, det er sant.. Er jo bare det at det koster å få den godkjent i vognkort.. Å penger er noe jeg ikke har.. :P Derfor vil jeg helst slippe å få den vist.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240_tic Skrevet April 16, 2007 Rapporter Share Skrevet April 16, 2007 en kompis som skal godkjenne motor nå. måtte ha bremsepapir (ca 1000kr) time hos volvo slik at volvonorge mener godkjenninga er lovligutført og ihenhold til volvo`s papirer (brått rundt 1000kr) og 500for godkjenning hos BT. må sikkert betale for vognkortet oxo Siter 93 volvo 240stv - FK 86 volvo 240tic - FT skrota Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet April 16, 2007 Rapporter Share Skrevet April 16, 2007 Jeg godkjente min hos BT med FT motor og senking. Med mindre døm er i tvil om at motoren yter mere enn den oppgitte effekten så gjør døm ikke noe med det. Min var chippa, større turbo, mere trykk, k kam osv så den var vel ett sted rundt 200-220hk ved godkjenning. Men døm gjorde ikke noe med det... En visningstime koster under 500kr. Kall det du har for ett R-sport kit da vel. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2007 volvo-r-sport, så du mener at om jeg har 500kr og drar på bt, så får jeg det godkjent? Hørtes ut som om det var for lett til å være sant.. Hvis volvo240_tic har rett, så må man jo ha bremsa motoren, få tak i papirer på at 240 kan ha så mange hk, time hos bt og nytt vognkort.. Er slik jeg alltid har trodd det er/skal være.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dre Racing Skrevet April 16, 2007 Rapporter Share Skrevet April 16, 2007 enig med excel Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.