Noob88 Skrevet April 15, 2007 Rapporter Share Skrevet April 15, 2007 Hey Tenkte jeg skulle koble opp neon lys i bilen min, men jeg har ikke peiling på hvordan dette gjøres. Noen som kan forklare fra start til slutt hvordan det gjøres og skrive inn linker osv av hvor jeg kan få tak i div. utstyr som trengs? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wrasko Skrevet April 15, 2007 Rapporter Share Skrevet April 15, 2007 Enkelt og greit.. Fortell hvor du skal ha lysa.. (inne, ute, plassering, størrelse, og type bil) Så kobler du til en bryter, og en sikring før den, og til batteri seff.. Enkelt som å koble på en vanlig nattlampe.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cordoba dude Skrevet April 15, 2007 Rapporter Share Skrevet April 15, 2007 ledning i fra + pol på batteri, igjennom sikring, igjennom bryter og til lampe. ledning i fra lampe til gods. lyset henger du opp med medfølgende dobbeltsidig tape, eller medfølgende skruer. neonlys får du vel tak i på de fleste styling butikker eller nettbutikker... ett kjapt søk så finner du nok av tråder om slike butikker.... Lidl har forresten og slikt en gang i blandt... alternativt kan du bruke dioder. cd-cardic har ett lite utvalg av begge deler. Siter Å kjøre bil uten musikk, er som å pule alene... http://www.bergen-gatebilklubb.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet April 15, 2007 Rapporter Share Skrevet April 15, 2007 hva skal man med neon inni bilen egentlig? Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Noob88 Skrevet April 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 27, 2007 Lysene tenkte jeg skulle være i hatehylla, bilen er en mitsubitshi lancer. Har lagt merke til at neon lysa har sånn en tilkobling til sigarettenner, ska jeg kutte av denne slik at jeg kan lage ny kobling ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wrasko Skrevet April 27, 2007 Rapporter Share Skrevet April 27, 2007 Hvis du ikke skal bruke sigarettenneren, så må du nok det ja Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Noob88 Skrevet April 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 27, 2007 Hvilken kobling trenger jeg da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wrasko Skrevet April 27, 2007 Rapporter Share Skrevet April 27, 2007 ledning i fra + pol på batteri, igjennom sikring, igjennom bryter og til lampe. ledning i fra lampe til gods. lyset henger du opp med medfølgende dobbeltsidig tape, eller medfølgende skruer. neonlys får du vel tak i på de fleste styling butikker eller nettbutikker... ett kjapt søk så finner du nok av tråder om slike butikker.... Lidl har forresten og slikt en gang i blandt... alternativt kan du bruke dioder. cd-cardic har ett lite utvalg av begge deler. Han forklarte det greit for en god stund siden Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Regevig Skrevet April 28, 2007 Rapporter Share Skrevet April 28, 2007 Hvilken kobling trenger jeg da? isolerte kabelsko eller isolerte skjøter, eller du kan lodde dem og varme over en krympestrømpe, det er vel det beste, men mest arbeid :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
victima Skrevet Januar 26, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2010 GAMMEL tråd, men jeg lurer på en ting. nå er jeg usikker på antall AMper på bil batteri, men må man ha en overgang eller noe fra batteriet? Tåler lysa trykket fra batteriet? Siter Passat 3B -97 110Hk TDI -/ Første bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raymondblack Skrevet Januar 26, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2010 Eletriske gjenstander som kobles mot batteri får ikke den ampen som batteriet er på. DVS om du kobler et neon lys direkte til et batteri på 80amp så trekker ikke lyset 80amp. Den trekker kun det den trenger til seg selv ca. 1 amp (12v/12w=1amp). ampær er "utholdenhet" volt er "styrken". Siter OPEL ER BRA! --------------- 2005 Honda Accord 1999 Yamaha Thunderace 1000 1996 Seat Toledo 1.9 TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg