Gjest GtiCars Skrevet Oktober 24, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2003 selv om importen stoppet i 1991 med bluebird i europa, så fortsatte Nissan å vidreutvikle Bluebird.. her er et eks.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest GtiCars Skrevet Oktober 24, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2003 siste model Bluebird... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboKnut Skrevet Oktober 26, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2003 Ja, Bluebird eksisterer i beste velgående i dag. Bluebird har også blitt levert med rekkesekser. I USA var det "europeiske" Bluebirder med sekser tidlig på 80-tallet. Bilen hadde 10 cm lenger front for å få plass til motoren - men så ellers helt lik ut. Ble solgt under navnet Maxima der borte... Siter . . . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NISMO racing Skrevet Oktober 26, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2003 Originally posted by GtiCars siste model Bluebird... Synes det er synd at importen har stoppet, ser jo ut som fine biler fortsatt:) Selges vel fortsatt i USA? Kanskje litt morsomt å få over en som ikke noen har maken til i Norge... Siter - 07 mod VW touran tdi highline dsg - 04 mod Ford Mondeo ghia x 2.0 tdci - 05 mod Ford Mondeo viva x 2.0 tdci - 97 mod Nissan Primera 2.0i SLX P11 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboKnut Skrevet Oktober 26, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2003 Det går noen 90talls modeller i Stavangerområdet. Flyttegodsimp. Siter . . . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennyX Skrevet November 1, 2003 Rapporter Share Skrevet November 1, 2003 Noen som vet om noen 2 dørs blubird 910 (80-83) til salgs? helst i norge.. Og noen som har peil på om man kan bruke de nyere motorene på de gamle kassene, for er jo fwd på de nyere, 910 har jo rwd.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
a32 Skrevet November 3, 2003 Rapporter Share Skrevet November 3, 2003 Originally posted by KennyX Noen som vet om noen 2 dørs blubird 910 (80-83) til salgs? helst i norge.. Og noen som har peil på om man kan bruke de nyere motorene på de gamle kassene, for er jo fwd på de nyere, 910 har jo rwd.... Det går nok ikke... mye forskjellig på de motorene... Kan jo f.eks. bruke Laurell-girkasse til en CA-motor, men det blir jo litt arbeid. Bluebilrd Turbo-motor? Eller 200SX S13-motor med også girkasse fra S13? Siter Nissan Maxima QX-R A32 97mod Nissan 200SX S13 90mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon Skrevet November 11, 2003 Rapporter Share Skrevet November 11, 2003 Trodde ikke det var så mange bluebird fans der ute! ;) Er ganske ny her (som dere sikkert ser på antall posts). Er en stolt eier av en '86 Nissan Bluebird 2.0LX, men har ett par mindre problemer med den (oljelekasje og autochoken er @ skoga som gjør at den liker seg på 2000rpm i trafikken). Holder på å anskaffe meg en delebil siden jeg tror 200sx prosjektet mitt går i grus. Da er det vel bedre å invistere i en '86 1.8 turbo-bluebird som delebil? ;) Noen som vet om det er store forskjeller på U11 og T12 (er det vel?)? Eller er det bare karosseriet hovedsaklig? Siter ->Spice my eco-box!<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboKnut Skrevet November 12, 2003 Rapporter Share Skrevet November 12, 2003 Det er to helt forskjellige biler. Gå for en T12 Siter . . . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon Skrevet November 12, 2003 Rapporter Share Skrevet November 12, 2003 OK. Er ikke så veldig kjent med hva som er hva, men vet ihvertfall at min (2.0lx) er T12. (5dørs hatchback). Hvordan blir det om jeg skal flytte over en 1.8l turbo over i denne? Det elektroniske er meget slitt (bilen er gått 326000km), så om jeg må bytte alt av ledningsnettet, hvor mye må jeg ut med da? Takker for svar, TurboKnut, you look like a man of the world ;) Siter ->Spice my eco-box!<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest GtiCars Skrevet November 12, 2003 Rapporter Share Skrevet November 12, 2003 Originally posted by Hawkon OK. Er ikke så veldig kjent med hva som er hva, men vet ihvertfall at min (2.0lx) er T12. (5dørs hatchback). Hvordan blir det om jeg skal flytte over en 1.8l turbo over i denne? Det elektroniske er meget slitt (bilen er gått 326000km), så om jeg må bytte alt av ledningsnettet, hvor mye må jeg ut med da? Takker for svar, TurboKnut, you look like a man of the world ;) Bluebird U11 er en bil med bakhjulstrekk. Bluebird T12/T72 er forhjulstrekk og 4 hjulstrekk. Din bil fra 1986 er en ekte Japanbil, ikke noen underleverandører der nei.. U11 fra 1986 har større frontlykter bla annet... Flytte turbomotoren i din bil: har du fått tak i en Bluebird Turbo? regn med det som vaskelig, og skulle du finne en-så er kanskje turboen utslitt. Det er en del problemer med Turbomotoren, som f.eks tilførselsrøret (olje) til turboen kokser igjen. Kjenn alltid på turboakslingen før du kjøper, det skal ikke være slakk inn og utover. Da må du skifte den, og sist jeg sjekket prisen 7300,- Litt slakk opp og nedover skal det være. Du trenger ikke flytte ledningsnettet, men du må modifisere noe.. det er en smal sak. Dessuten trenger du ECU til turbomotoren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pahf Skrevet November 12, 2003 Rapporter Share Skrevet November 12, 2003 Har virkelig potensiale disse bilene! mye fint her. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboKnut Skrevet November 12, 2003 Rapporter Share Skrevet November 12, 2003 Takker for svar, TurboKnut, you look like a man of the world ;) [/b] Jeg er nå ikke verdens beste med skiftnøkkel og skruvjern da. Regner med at den tekniske biten er det mange andre som vil være til mye bedre hjelp for deg. Siter . . . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon Skrevet November 12, 2003 Rapporter Share Skrevet November 12, 2003 La oss flytte denne diskusjonen over i en annen tråd på 'bluebird' emnet, siden dette kanskje ikke har så mye med 'hvor mange som kjører bluebird' å gjøre.. pluss at det blir litt ryddigere :) Takker for svar! http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=21189 Siter ->Spice my eco-box!<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon Skrevet Desember 9, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2003 Originally posted by NISMO racing En kamerat av meg har en 91 mod bluebird skyline til salgs i deler...ny motor med 8 tennplugger!!(fakta)Bilen har stått på låve i 4 år, men er ikke akkurat i god stand;) Men motoren er jo knallgo, har bare såvidt gått 130k...Skyline er forøvrig en utstyrspakke, dvs el vinduer, takluke, antenne, sentrallås.. Hmm... har en 1.8l turbo motor til Bluebird'n min som har 8 tennplugger, men 4 av dem (på framsiden) er forsegla/satt i noen bolter... lurer på om det går an å få dem i live? :) Har han noe styling i den skyline pakka å selge eller? Er jo el vinduer, takluke og antenne på denne også (86 mod), men skulle gjerne hatt mer :) Kanskje pm'e meg med mail om coil eller hva det trengs for å få de 8 til å arbeide sammen.. Er det forresten 16 ventiler på motoren? Siter ->Spice my eco-box!<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg