Revolvo Skrevet April 15, 2007 Rapporter Share Skrevet April 15, 2007 eg har forberenningsrom i toppen, men tok alikevel ut ventilene i og med at d blir veldig mye spon når du planer...men går kansje bra uten å ta de ut og:) men som sagt, husk å vask godt og blås den med trykkluft etterpå Siter Mvh Tage Midtun volvo 940 97 turbo volvo 245 86 racarvogn 245 glt 87 (vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet April 15, 2007 Rapporter Share Skrevet April 15, 2007 Jeg har planet topp med ventilene i, gikk fint det. Men som det blir sagt tidligere så må du ha 122 tenner på reg.reim hvis du planer 2mm. Denne er det ford sierra 8v som har. Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet April 15, 2007 Rapporter Share Skrevet April 15, 2007 Forresten så selger pedersen racing denne for 99 kroner så slipper du å lete. Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
luigi Skrevet April 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 15, 2007 Jeg har planet topp med ventilene i, gikk fint det. Men som det blir sagt tidligere så må du ha 122 tenner på reg.reim hvis du planer 2mm. Denne er det ford sierra 8v som har. hva er max du kan ta av toppen da? uten større modifikasjoner. Siter MVH Raymond Myrland 940 front ønskes. 960 intriør ønskes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raggar-racing Skrevet April 15, 2007 Rapporter Share Skrevet April 15, 2007 Ingen som kan svare på spørsmålet mitt? :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
luigi Skrevet April 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 15, 2007 Hva med boltene? blir dem for korte? Siter MVH Raymond Myrland 940 front ønskes. 960 intriør ønskes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Revolvo Skrevet April 15, 2007 Rapporter Share Skrevet April 15, 2007 veit ikkje om du vil merka noke serlig effekt ut av detta men etter som eg har hørt så blir motoren litt hissigare og meir komp vil jo gi meir drag rekne eg med.. lever bilen din til nermeste vidregående skule med maskinfag;) de gjør jobben lika bra og gratis på 1 dag:)visst skulane e lika villige der som her då.) Siter Mvh Tage Midtun volvo 940 97 turbo volvo 245 86 racarvogn 245 glt 87 (vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Revolvo Skrevet April 15, 2007 Rapporter Share Skrevet April 15, 2007 boltane hadde vel isåfall blitt for lange?;) tvile veldig på d Siter Mvh Tage Midtun volvo 940 97 turbo volvo 245 86 racarvogn 245 glt 87 (vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet April 16, 2007 Rapporter Share Skrevet April 16, 2007 boltane hadde vel isåfall blitt for lange?;) tvile veldig på d Ja, boltene bør skimses opp eller kortes inn tilsvarende planing... Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
luigi Skrevet April 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 19, 2007 Ja, boltene bør skimses opp eller kortes inn tilsvarende planing... okei:) Siter MVH Raymond Myrland 940 front ønskes. 960 intriør ønskes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Januar 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2009 Drar opp igjen denna da jeg lurer på noen spørsmål ang dette emnet.. Om jeg finner en topp som jeg ikke vet om er plana eller noe, er det noen måte å finne det ut på? Ved å se på den? Om man planer toppen 2mm, hvor langt unna stemplet er ventilene med std A-kam? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Januar 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2009 er egentlig ingen annen måte å se det på enn å måle. Men fra ventilen og opp er noe kronglete...lettere å måle fra kanten av toppseksel-pakningen og ned med skyvelær. Og selvsagt ha "standard" målet i hodet.. :) Dog, mange fjerner ikke mer enn 2-3 hundredeler på std-biler, og det er vanskelig å måle seg fram til, men da er det ikke snakk om store sleikinga som er gjort da :) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finken Skrevet Januar 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2009 Ikke no problem og ta av 2mm og bruke standard kam. Jeg har tatt 2,5 av toppen og 0,4 av blokka, og jeg har 14mm løft og det går greit. Trenger ikke og bytte regreim på 2mm planing, trur nesten ikke du får på den korte regreima da. Jeg har ei tann mindre på reima mi og den er no innihelvete stram og ikke lett og få på, så trur ikke det er mulig og få den på med så mye mindre planing. Hos pedersen så sa dem at dem pleide og bruke den korte reima når det var tatt av rundt 3mm til sammen. Siter Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Januar 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2009 Hmm.. Jeg tenkte tanken på å plane en topp evt få tak i en som var plana ca 2mm eller mer, for så å bruke noen høykomp.stempler, som har ca 3mm opphøyning i midten.. Derfor jeg lurte på det med kam.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finken Skrevet Januar 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2009 Hmm, ser ikke helt behovet for høykomp stempler. Jeg har plana 2,9mm til sammen og runda forbrenningskammer endel og havna på tett oppunder 12 i komp. Uten jobben i kamra så hadde jeg nok vært over 12, går og høvle mer også, men da må en begynne og kikke litt på hvor mye kammen løfter og vurdere ventil lommer i stempla. Siter Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.