Gå til innhold

Volvo 780 med chevy V8

Ranger emnet


TurboTony

Anbefalte innlegg

Foran er det fultt oppsett med poly-foringer, Lesjøfors fjærer og Bilstein korte dempere, 22mm krengningsdemper.

 

Bak har jeg fjernet nivå-reguleringa og montert Gule Koni coil-overs fra Kaplhenke Racing i USA.

 

Har forresten 2 Lesjøfors senkefjærer bak til salgs.. Ubrukt. :)

 

Har du kappa foran eller er det motorn som dønger bilen ned..?

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Søkte om ombygging via SFOOR og fikk OK derfra.

Bestilte deretter time på Bilsakk i Tønsberg.

Petter Iversen var det som hadde saken. Han var helt OK, ikke noe paragraf-riding fra hans side.

 

Men godkjente den med originale dempere og Diesel fjærer foran. Poly-foringene var på og det var greit.

 

Har snakket litt med Petter Iversen om godkjenning av motoren min, og det virket ikke som han kunne overse noen ting i det heletatt.. Bare det at jeg har manuell vil bli et problem sa han..

242 V8

 

*Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde i hvert fall ikke problemer, men så hadde jeg automat også. Så problemet med mauell kasse ble aldri nevnt. Men jeg fikk skrevet i vognkortet at den er godkjent med 350 V8 og Automatgir, så manuell kasse er vel uaktuelt for min del.

 

Eneste problemet jeg hadde var totalvekt som ble helt på grensen. Før veiing fikk jeg beskjed av han å tømme ut alt som ikke måtte være i bilen. Altså reservehjul, jekk o.s.v. Mistet en bakseteplass, men behold skiltene :)

[ ] -88 Volvo 780 Bertone V8

[X] -86 Volvo 245 GLT V8

[X] -76 Porsche 911 Targa

[X] -69 Plymouth GTX cab

[X] -73 Volvo 164E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var delvis sesongen over for min del :(

 

Var hos AutoConsult i Skotselv og mappa insprøytninga. Dette gikk bra, men etter 5 kilometers kjøring på hjemveien, streika 3 og 4 giret på kassa... 7 mil på 2. gir var jo artig.

 

Så da er det bare å bestille ny TCI Streetfighter kasse og ny Stall-Speed converter :)

 

Er vel på veien igjen utpå sommeren..

[ ] -88 Volvo 780 Bertone V8

[X] -86 Volvo 245 GLT V8

[X] -76 Porsche 911 Targa

[X] -69 Plymouth GTX cab

[X] -73 Volvo 164E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor ikke heller en th350 med gearvendor istedenfor en ny 700kasse med påfølgende havari :)

 

Njaa, har vært inne på tanken, men det er jo nærmere 20k for GearVendor'n i Norge. Og deretter må jeg ha kasse, korte mellomaksel ++. Tror også jeg får plassproblemer da GV havner langt bak.

 

Regner ikke med å knekke en preppa TCI 700 kasse, ikke med den effekten jeg har nå.. Og da er det jo bolt-on.

http://www.tciauto.com/Products/Transmissions/transmissions_streetfighter.asp

[ ] -88 Volvo 780 Bertone V8

[X] -86 Volvo 245 GLT V8

[X] -76 Porsche 911 Targa

[X] -69 Plymouth GTX cab

[X] -73 Volvo 164E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår