Gå til innhold

Fiatråner - Volvo 360 jordebil prosjekt..

Ranger emnet


fiat råner

Anbefalte innlegg

da var det vår og fint vær igjenn og da er det på tide å komme seg ut og finne på noe. da falt valget på å få fart i den gamle jordebilen min. det er en volvo 360gl spm har vært lagret bak loven gjennom vinteren og den har delevis blit brukt som delebil.

 

den tok kvelden i fjord. grunnet at clutchen røyk, og jeg var vel ikke akkurat den mest erfarne, men jeg fikk fet fra hverandre men turte ikke tenke tanken på å få den sammen igjenn. men gjennom vinteren har det blitt en del skruing på div 240.

så no velger jeg å prøve å få den på hjula igjenn.

 

planer:

 

bilen står uten motor. så jeg har gått til inkjøpp av b230k.

få in bakaksjel og gir kasse fra 240.(kassa på motor)

må masere litt får å få in kassa, men det går.

tenkte jeg skulle bruke ei 4-trins kasse jeg har liggenes.

må kappe og lage i stan noe når det gjeller mellomaksler og oppheng.

kaste ut bakseter.

muligens sveise bur....

 

PS. husk på at det er en jordebil, så vi tar ikke alt så nøye. hehe

 

 

startet med å snu bilen på hue. er mye enklere og komme til da.

 

Bilde003.jpg

 

 

fikk demontert det meste under der. fikk ut den jevla bakakselen.

så får vi se i morgen. da skal jeg hente bakaksel.

volvo 850 10v bruksbil

volvo 340 dl crusebil

volvo 245 jordebil

 

Kjørecomputer ønskes kjøpt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

etter en liten kvelds jobb så var så og si bak akselen fra 240 på plass.

 

DSCF0270.jpg

 

kselen kom litt langt frem. er ikke helt sikker på hvordan vi fikser det. men jeg regner med at vi slår in sjermen litt med slegga.

DSCF0271.jpg

 

DSCF0272.jpg

 

DSCF0273.jpg

 

DSCF0274.jpg

 

DSCF0275.jpg

 

måtte masere litt med slegga får å få plass til girkassa.

DSCF0276.jpg

 

i morgen får jeg sveis, så da håper jeg å få bilen på hjula. og muligens satt i motor.

volvo 850 10v bruksbil

volvo 340 dl crusebil

volvo 245 jordebil

 

Kjørecomputer ønskes kjøpt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ække så jall som det kan virke som.. Hehe, men blir litt odalsmekk innimellom ja..

 

Grunnen til at vi bruker b230k er at det er det vi har, rett og slett, og går jo uansett bedre enn en a..

 

Bakstillinga og kassa blir bytta rett og slett fordi detta her tåler 70 ganger mer, og at 360 drivverket er det mest jalla og skru på som har blitt lagd noensinne..

Ta til eksempel klutsjbytte på 360: Du har to valg, enten ut med hele bakstillinga eller ut med motor..

-------------------------------------

'86 Volvo 740GL

'01 peugeot expert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Dette var et morsomt og annerledes prosjekt!!!

Har du ett diigert jorde eller? Du får legge ut bildet av jordet ditt, hehe :P

Digg å ha en bil man kan gi så faen i at det bare er å snu den opp ned for å skru da :D Og bare dra til noen slag med slegga der det trengs :knock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, ble seende skikkelig lurt ut med den bakstillinga... ser ut som bakhjula prøver å kjøre forbi forhjula, hahaha. vet at det orginale 360driverket er no dritt, men hadde det ikke vært enklere å fått tak i en rusten 240??

Old volvo's never die, they only go faster..Harley davidson: American iron

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åffår skal alt væra så jævla enkelt da? Morro å prøve litt nye ting å da, å ikke være så forbanna lat.. Rustne 240'r har han nok av, 3-4 ihvertfall.. Men det kommer sannsynligvis på andre felger med mindre profil bak, og da ser det forhåpentligvis ikke fullt så dumt ut..

-------------------------------------

'86 Volvo 740GL

'01 peugeot expert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår