Gå til innhold

Formotstander til turbokonvertering

Ranger emnet


slitenvolvo

Anbefalte innlegg

Kan man hente formotstander til turbokonvertering av b230f/240 nett fra b230fk nett fra 940?

Jeg har komplett ledningsnett liggende, men kan ikke finne noe løse formostander, så jeg går ut i fra at de ligger inne i "strømpen" på 940 nettet, så jeg tenkte at jeg bare skulle klippe opp 940 motornettet og bruke formotstandene derifra. Men før jeg ødelegger ett komplett 940 nett, vil jeg gjerne vite om formotstandene faktisk finnes på 940 nettet.

 

På forhånd takk for svar.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man hente formotstander til turbokonvertering av b230f/240 nett fra b230fk nett fra 940?

Jeg har komplett ledningsnett liggende, men kan ikke finne noe løse formostander, så jeg går ut i fra at de ligger inne i "strømpen" på 940 nettet, så jeg tenkte at jeg bare skulle klippe opp 940 motornettet og bruke formotstandene derifra. Men før jeg ødelegger ett komplett 940 nett, vil jeg gjerne vite om formotstandene faktisk finnes på 940 nettet.

 

På forhånd takk for svar.

 

 

går vel ann og bare bytte dyser også? men i alle tilfeller så koster det ikke mye og gkjøpe dissa motsandene løse

Mercedes 190E selges, send pm for mer info

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eventuelt kjøp fire av disse: http://www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.pl?lang=no&vat=0&dok=2012531.htm

 

6,8 ohm 60-672-19

 

Gjør samme nytten.

 

Ikke dumt det der oeb. Takker og bukker. Kostet 700kr for originale deler såvidt jeg vet, og dette var jo en del billigere

.

Foresten, noen som kan forklare meg hvorfor det er 4stykk motstander? Ville det ikke vært like greit å putte en stykk før ledningene til dysene forgreiner seg?

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke dumt det der oeb. Takker og bukker. Kostet 700kr for originale deler såvidt jeg vet, og dette var jo en del billigere

.

Foresten, noen som kan forklare meg hvorfor det er 4stykk motstander? Ville det ikke vært like greit å putte en stykk før ledningene til dysene forgreiner seg?

4 stykk motstander til 4 stykk dyser, så slipper du at bilen stoppe hvis en motstand ryker, også finnes det sikkert flere svar.

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

motstandene sitter ikke inni nettet, bare å du vet det. Det er en aluklomp på ca 10x4x4CM med el 5-pol plugg på seg, ligger et bilde av den i A-F guiden. tar ca 30 sek å finne den

 

Ja, men jeg kan ikke se noen slik på 940 nettet (96mod b230fk), derfor gikk jeg ut ifra at formotstandene var loddet inn direkte i nettet.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Vet at dette er en gammel tråd, men passer meg veldig bra :)

 

Kom nyeste 940-turbo med formotstander i hjernen?

Eller hadde ALLE rødblokk-turboer med grønne dyser, formotstander som lå i den firkanten i nettet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at dette er en gammel tråd, men passer meg veldig bra :)

 

Kom nyeste 940-turbo med formotstander i hjernen?

Eller hadde ALLE rødblokk-turboer med grønne dyser, formotstander som lå i den firkanten i nettet?

 

hmm, jeg har iallefall to kompiser med nyere ft motorer i 240 og de måtte begge lodde inn formotstander.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår