Gå til innhold

Spørsmål ang import og motorbytte etter importen.

Ranger emnet


oRdin

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg lurer på en ting angående avgifter ved import av bil.

Tenker litt på å importere en bil, for så å sette inn en større motor etter at jeg har fått den til landet. Som et eksempel kan jeg bruke at jeg importerer enn bme e36 320 og bygger om med m3 motor ++.

 

Det jeg da lurer på er om det går ann å komme unna de avgiftene som man må betale for økt antall hk i en bil når den er førstegangsregistrert i Norge for under 10 år siden.

 

Er det mulig å ta inn en 320 og betale avgifter som om den er en m3 ved importen og på den måten slippe å betale mer avgifter for økt antall hk når den blir bygget om etter den har kommet inn til Norge? Vil tro dette blir billigere i så fall..

 

Mulig jeg forklarte litt dårlig hva jeg mener, men kom med innspill og evt spørsmål hvis dere ikke skjønte poenget mitt.

 

Takk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke skal bruke bilen før du har byttet om til større motor en det ikke noe stress. Da bare henter du tyskern din, og så velger du å kun momse inn bilen når du tar den over grensa. Så bytter du motor, og så drar du til biltilsynet og betaler det det koster for å få norske skilter på den!

Go your own way!

87 Pontiac Firebird Trans Am

91 Chrysler Saratoga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke skal bruke bilen før du har byttet om til større motor en det ikke noe stress. Da bare henter du tyskern din, og så velger du å kun momse inn bilen når du tar den over grensa. Så bytter du motor, og så drar du til biltilsynet og betaler det det koster for å få norske skilter på den!

 

Ja, så da vil jo dette bli billigere enn om man først regger den med mindre motor i norge, for så å gjøre ombygging og betale mer avgifter for å få motorbyttet godkjent. Siden avgiftene vil jo bli mindre i og med at man får bruksfradrag på avgiftene hvis man ikke regger den før etter man har bytta motor?

 

Men hvordan blir det med godkjenning av denne motoren i bilen osv når den ikke sto i når bilen kom fra tyskland? Sett at det er en motor som skal greit kunne få blitt godkjent ved bytte av bremser osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal nok la seg godkjenne hvis du fx. får noen papirer fra bmw i norge om hvilke forskjeller det er på understell og bremser på m3, kontra mindre motor. Og så må du vise biltilsynet at du har gjort alle disse oppgraderingene.

Go your own way!

87 Pontiac Firebird Trans Am

91 Chrysler Saratoga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår