fiat råner Skrevet April 11, 2007 Rapporter Share Skrevet April 11, 2007 da var det vår og fint vær igjenn og da er det på tide å komme seg ut og finne på noe. da falt valget på å få fart i den gamle jordebilen min. det er en volvo 360gl spm har vært lagret bak loven gjennom vinteren og den har delevis blit brukt som delebil. den tok kvelden i fjord. grunnet at clutchen røyk, og jeg var vel ikke akkurat den mest erfarne, men jeg fikk fet fra hverandre men turte ikke tenke tanken på å få den sammen igjenn. men gjennom vinteren har det blitt en del skruing på div 240. så no velger jeg å prøve å få den på hjula igjenn. planer: bilen står uten motor. så jeg har gått til inkjøpp av b230k. få in bakaksjel og gir kasse fra 240.(kassa på motor) må masere litt får å få in kassa, men det går. tenkte jeg skulle bruke ei 4-trins kasse jeg har liggenes. må kappe og lage i stan noe når det gjeller mellomaksler og oppheng. kaste ut bakseter. muligens sveise bur.... PS. husk på at det er en jordebil, så vi tar ikke alt så nøye. hehe Siter volvo 850 10v bruksbil volvo 340 dl crusebil volvo 245 jordebil Kjørecomputer ønskes kjøpt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fiat råner Skrevet April 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 11, 2007 startet med å snu bilen på hue. er mye enklere og komme til da. fikk demontert det meste under der. fikk ut den jevla bakakselen. så får vi se i morgen. da skal jeg hente bakaksel.:partyon: Siter volvo 850 10v bruksbil volvo 340 dl crusebil volvo 245 jordebil Kjørecomputer ønskes kjøpt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenito Skrevet April 11, 2007 Rapporter Share Skrevet April 11, 2007 hmm, vet ikke helt åssen det blir med bakaksel osv fra 240, girkassa på 360 sitter jo på bakakselen bak... Siter ( )Volvo 940 turbo - Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." - - La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fiat råner Skrevet April 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 13, 2007 ja. orginalt så gjør den det. men det er ikke så mye jobb og tilpasse så det passer!!! Siter volvo 850 10v bruksbil volvo 340 dl crusebil volvo 245 jordebil Kjørecomputer ønskes kjøpt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet April 15, 2007 Rapporter Share Skrevet April 15, 2007 Er jo endel jobb da... Som at du må evt fikse ny fjæring.. Men alt går med sveiseapparat og litt vrakstål.. :P Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fiat råner Skrevet April 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 15, 2007 fjæring og dempere er på plass. det var vel så og si den minste jobben tenker jeg. mangler bare å få i motor, så jeg får korta mellomakslingen. ikke det siste bildet. har bla annet fiksa feste til div satgg og støtdempere. Siter volvo 850 10v bruksbil volvo 340 dl crusebil volvo 245 jordebil Kjørecomputer ønskes kjøpt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvofanatist Skrevet April 16, 2007 Rapporter Share Skrevet April 16, 2007 Er jo endel jobb da... Som at du må evt fikse ny fjæring.. Men alt går med sveiseapparat og litt vrakstål.. :P Fjøringa var jo den simpleste jobben av alt da.. brukte originale 360 dempere og fester.. Fjørskålene ble skrudd rett i karroseriet.. Siter ------------------------------------- '86 Volvo 740GL '01 peugeot expert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoemil Skrevet April 17, 2007 Rapporter Share Skrevet April 17, 2007 var litt slemt og legge den stakkars bilen på hue da... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242 1,9l Skrevet April 17, 2007 Rapporter Share Skrevet April 17, 2007 åssen er bredda på 240 akselen i forhold tel 360 akselen a?? Siter 242 240 turbo diesel 240 turbo b21et 240 gl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fiat råner Skrevet April 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 17, 2007 var litt slemt og legge den stakkars bilen på hue da... er det. men det var veldig lettvint. hehe, men bilen er ikke akkurat no smykke da, så det går nok bra, ser bare litt brutalt ut. Siter volvo 850 10v bruksbil volvo 340 dl crusebil volvo 245 jordebil Kjørecomputer ønskes kjøpt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fiat råner Skrevet April 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 17, 2007 åssen er bredda på 240 akselen i forhold tel 360 akselen a?? den er litt breiere. men det er ikke snakk om mere en ca 5 cm. fikk bilen på hjula i dag, så faktisk litt stilig ut må jeg si. oppdatering med bilder kommer i morgen. takker får inspill.:thumb Siter volvo 850 10v bruksbil volvo 340 dl crusebil volvo 245 jordebil Kjørecomputer ønskes kjøpt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242 1,9l Skrevet April 18, 2007 Rapporter Share Skrevet April 18, 2007 hehe..det er bra.da veit vi at det er muligheter for å bygge om:) Siter 242 240 turbo diesel 240 turbo b21et 240 gl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fiat råner Skrevet April 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 18, 2007 var gaske daff i dag, så jeg orka ikke å gjøre så mye, men fikk renska opp i fronten, så det blir litt greiere å få in motoren.... tviler på at det skjer så mye mer nå før helgen. Siter volvo 850 10v bruksbil volvo 340 dl crusebil volvo 245 jordebil Kjørecomputer ønskes kjøpt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvofanatist Skrevet April 19, 2007 Rapporter Share Skrevet April 19, 2007 hehe..det er bra.da veit vi at det er muligheter for å bygge om:) Muligheter ja! Er egentlig ganske simpelt.. Vi hadde fint greid det på ei hælj, hvis det ikke hadde vært for jobb og andre tidkrevende ting.. Siter ------------------------------------- '86 Volvo 740GL '01 peugeot expert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoemil Skrevet April 25, 2007 Rapporter Share Skrevet April 25, 2007 :volvopower: kom litt langt frem i buen syns jeg for og klage litt... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg