Mad_Maxx Skrevet April 16, 2007 Rapporter Share Skrevet April 16, 2007 babyhmm? *host* Siter Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow. James Dean Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ladapower_2107 Skrevet April 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2007 har'n itte har ikke funnet noen hayens bøker til salgs med de elste modelene på (er noen forskjeller mellom de to generasjonene "fiat" lada'er) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar-Grønn Skrevet April 16, 2007 Rapporter Share Skrevet April 16, 2007 På boka mi står det Lada 1200,1300, 1500 og 1600 fra 1974 - 1986 All models including Riva. Det får vel holde:) Siter Lada 2107 1600s 86' Boble 53' Mercedes Benz W123 76' Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lada2103 Skrevet April 16, 2007 Rapporter Share Skrevet April 16, 2007 Har sett i min gamle Haynes manual. Det ser ut til at ledningene til låsen har følgende farger: En stk. svart dobbel ledning En stk rosa enkel ledning En stk rød enkel ledning En stk blå m/svarte spetter dobbel (?) ledning En stk. brun enkel ledning Har tegnet av skjemet fra boka. Som du ser er det angitt nummer på terminaler. Håper det er til hjelp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ladapower_2107 Skrevet April 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2007 hmm tror faktisk det er sånn j har koblet :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lada2103 Skrevet April 16, 2007 Rapporter Share Skrevet April 16, 2007 Da er det bare å fyre opp kjerra da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ladapower_2107 Skrevet April 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2007 nej må først få batteri opp til "kjerra" (får vel ta en lang og tong sykkel tur om onstan tenker jeg :/) så må jeg se om de fleste ting fnker på di 2 første hakka og så dra den på starteren for og se om den får no strømm deretter må jeg få ti bensintanken igjen tenker jeg den ligger i "trunken" nå men er så hinsides mye vattn der je satte bilen :( så må vente med den til det blir litt tørrere men må bare huske og bytte til reserve dekket siden dekket er flatt der bak (umulig å fløtta på'n)og så skifte motor olje (er svart som et svart høl i verdens rummet og eier ikke smørning den olja som er på nå smører like bra som en skvætt vattn :/ ) da skar det nokk bli svart røk og mye hosting før det roer seg og mottoren går like rent som da den var inkjørt :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
polmo Skrevet April 17, 2007 Rapporter Share Skrevet April 17, 2007 Vil tro det ligger på litt brems på bilen.. Er nokk ikke bare dekket som er flatt som gjør den tung å trille... Men du har vel planlakt og gå over kalipperne......? Siter Biler: 77 Polski Fiat 125p, 74 Polski Fiat 125p, 87 Fiat Croma i.e, 87 Fiat Croma Turbo i.e, 87 Lada 21053 1500S, 74 Mercedes w115 220D, 75 Mercedes w115 240D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ladapower_2107 Skrevet April 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 17, 2007 hmm hadde tenkt å si som sakt men så har jeg faktisk ikke saktet så da sier jeg det bare denne bilen SKALL bli som ny, som om den ble tatt ut fra fabriken igen håper jeg det betyr alle oljer/væsker skal skiftes bremser motor og gir vil bli overhalt samt at all lakk blir slipt bort og den vil da få rustbeskyttelse lakkereinger lag på lag men er usikker på fargen tror det står mellom 3 farger (hvit,himmelblå og rød) vi får se vad det blir syns kvitt er veldig fit og klassisk men himmelblå er jo helt kurrant på lada mens rød er antagelig orginal fargen og en fin farge det og (hvist det ikke bare er grunninga som skinner igjenom da ?) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
polmo Skrevet April 17, 2007 Rapporter Share Skrevet April 17, 2007 Jeg suns grønn fargen er fin jeg. Klassisk og fin:) Men det er min mening..;) Siter Biler: 77 Polski Fiat 125p, 74 Polski Fiat 125p, 87 Fiat Croma i.e, 87 Fiat Croma Turbo i.e, 87 Lada 21053 1500S, 74 Mercedes w115 220D, 75 Mercedes w115 240D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ladapower_2107 Skrevet April 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 17, 2007 ja er klart den er det men er liksom ikke helt min stil da men så har jeg nesten bare sett hvite stv av lada gml type i alle fall og da blir liksom det en naturlig favoritt men vi får se ann det kansje fotoshope litt :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lada2103 Skrevet April 17, 2007 Rapporter Share Skrevet April 17, 2007 Jeg vil nok tro at grønnfargen er den originale på bilen. Ser da ikke noe rødt noen steder jeg? Den er jo grønn på innside av dører, nedi motorrom, osv? Om den har vært rød må det i så fall ha vært lagt ned en uvanlig grundig jobb på en Lada... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lada2103 Skrevet April 17, 2007 Rapporter Share Skrevet April 17, 2007 Her ser du et fargekart jeg har liggende. Jeg er ikke helt sikker på når det er i fra, men antageligvis slutten av 70-tallet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ladapower_2107 Skrevet April 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 17, 2007 hmm det er jo det jeg synest e rart også men fargen må i så fall vere lindegrønn men den er veldig rød der det er flaset av får prøve og vaske den og se va slags farge som kommer frem (er full av støv og "usynlig" møkk ) vasket en liten flekk med litt vann og jakka mi :) da kom en helt anna farge frem en den dårlige nå men vi får se Og ja bremsene er ikke inpå den er ikke tyngre en attd et går ann og flytte den men det som er att felgen kan bli most er mye sten oppe på småbruket gitt får se om jeg skall sette den på låven eller om jeg skar sette den inn under tak ved garagen der siden låven ser ganske så dårlig ut (mye som mår tenkes over når man ikke har ting klart :)) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ladapower_2107 Skrevet Mai 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2007 har sleti med å få noe liv i bilen men lyktes i dag den ga lyd fra seg når jeg fant en sikring på jordinga til tennings låsen og starteren viret og gikk men må få på bensin tanken og prøve og starte den så står cluchen for tur :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg