Gå til innhold

Min LADA 2102

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Nå har jeg endelig etter 2 måneders knursell fått fatt på en Lada 1200 sasjons vogn den er ikke veldig fin nå men er heldig vis ikke helt opprustet siden den har gått på u saltede veier ved osen og oppover rendalen/åmot hele sitt liv Den er forøvrig ganske hærpet nå men er fult mulig å restaurere.

 

INNI : der er det skinn i alle dører og på seter dashj bordet har sett bedre dager og rattet er sprukket opp samt att tute dekslene mangler. tenningslåsen er uten ledninger og dekslene på rattstammen er borte pluss en del vann og mugg da den har stått ute i skog i noen år og dereter stått ute på en gards plass enda noen år.

 

MEKANISK: clutsjhen sitter eller det er noe galt i retur fjera og eller lageret er usikker, pedalen går inn og må dras ut. bensin tanken er tatt av og tømt for ja merkelig nokk sagflis.. bensin pumpe må rengjøres. Kodensatoren på fordelerern må skiftes til riktig type siden den som er på er feil må muligens også se over forgasseren.

 

UTVENDIG: en skog av småe og mindre store bulker over hele karosseri men mest av alt på alle dører, panser og bakluken. bilen er omlakert fra rød til lyse grønn og nå i det senere en del svarte malings flekker her og der samt "GT" striper ett crhome speil mangler meste av crhomen er ok - non malings flekker på bak fanger. alle hjulcapslene er bulkete som fy men crhomen er i ok stand på alle. Jeg mangler begge dørnøklene og det betyr att jeg desverre må ha nye låser for alle dør låser og håndtak er i prima stand. har 1 guld lakkert felg med ett veldig flatt hjul på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

PS!

 

Det at clutchpedalen sitter, er helt sikkert p.g.a. at clutchpumpene har satt seg. Det er hydraulisk clutch på Ladaen og det er ganske vanlig at pumpene blir vrange ved langtidslagring. Det kan gå an å overhale dem (master+slave), men det er kanskje like greit å kjøpe to fungerende på huggeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette gullet fant je på autodb.no ba 1700 noen dager etter jeg såg annonsen og fikk bilder på epost og bilen såg grei nokk ut på di bildene. Jeg sente mange mailer og sporte etter når jeg kunne hente den men fikk ikke noe respons men etter en månede kom en anna fyr på banen med et bud på 2250 men det vlle jeg ikke gå med på etter att jeg fikk vite den virkelige standen til bilen (dårlig) og sa om noen gir seg så står jeg fortsatt på 1700 det gikk ca en måede til og og jeg såg mailen på mandagen og hentet bilen på tirstagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja og foressten er jeg usikker på om det er lokari men je tror faktisk det årsmodellen er jeg usiker på også men i følge min far så er det en 75.... eller jeg husker feil er i alle fall årsmodellen etter hans førse lada (en 2103 faktisk :))regg numeret er hb 26101 men mulig hans lada var en 75 og min 76 for det var ganske rundt i forskjermen i alle fall mener det er "boksaktig" uten lokari men er usiker eneste rusten jeg såg var venstre kanal foran et realt høl men mindre en di 3-4 på samaraen min og under lista på bakluken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff det var mere og svare på og ja hehe :) men det an clutchen sitter tror ikke den sitter i pumpene eller sånt for pedalen går fint ut og inn men den går ikke tibake av seg selv den bare blir inne på en måte så trur att det er noen fjører enten inne i pumpene elle på pedalen er for slakke virket ikke som om de på pedalen var så stive egentlig men skar sjekke når jeg kommer til den igjen ta noen fler bilder også har den ikke hjemme den er oppe i bygda nå har 0 plass ved 25'n der de to andre er i hamar på 2 forskjellige steder skulle hatt et samle sted til di :( savner det og et sted og skru.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var oppe og besøkte bilen i dag :) og fant ut at det heldig vis er en 76 mod kjøpt fra granerud's bil verksted alvdal ved ola granerud . Men en ting jeg vart positivt overasket over var koblings skjemaet i instruksjons boka som lag litt smadra inne i bilen så nå har jeg koblettenings lås (ingen som har en gammal lada? var nemlig 6 kontakter men bare 5 ledninger ???) tok litt tilstans bilder av bilen også viser det meste som er synlig galt og noe som er positivt :) :

DSC03992.jpg

DSC03993.jpg

DSC03994.jpg

DSC03996.jpg

DSC03997.jpg

DSC03998.jpg

DSC03999.jpg

DSC04001.jpg

DSC04003.jpg

DSC04004.jpg

DSC04006.jpg

DSC04007.jpg

DSC04008.jpg

DSC04009.jpg

DSC04005.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare legger til at tenninga på 1600 er andeledes samme ledninger men låsen har 8 kontakter så er ikke mye å gå etter når det heller ikke står noe numrering på den heller derfor jeg skulle ha hørt med en men en like gammel bil eller eldre.

 

Står ikke noe mer om dette i Haynes rep. boka?

Skjekka?

Lada 2107 1600s 86'

Boble 53'

Mercedes Benz W123 76'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår