HeDEviL Skrevet September 30, 2003 Rapporter Share Skrevet September 30, 2003 Hva kostet det da Og hvor holder de til? Siter 91 200SX S13 Blitt prosjektbil... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SyClOnE Skrevet September 30, 2003 Rapporter Share Skrevet September 30, 2003 De holder til på Kongsberg, i Buskerud.. De tok 9500,- for min, og den var til Syclonen, og ganske stor, så vil nok tro det blir litt billigere for deg.. En kompis av meg har en S13 og kjøpte en t28BB hos de, pluss bensintrykksregulator, og det kom vel på rundt 15000,- Mvh Geir Siter '05 Audi A6 TDI - x '03 Audi A4 TDi Q S-Line - x '91 Audi S2 Coupe - x '91 mod. GMC Syclone - x '92 BMW 520i 24v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HeDEviL Skrevet Oktober 1, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2003 Hmmmm, totalt uaktuelt, ringte dem i dag, 6400 skulle dem ha.. Får en brukt en for 2000 så da satser jeg heller på det..... Mulig den ikke holder så VELDIG lenge men da kjøper jeg heller større senere... Siter 91 200SX S13 Blitt prosjektbil... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Oktober 1, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2003 Husk å kjenne på denne da :D:D:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet Oktober 1, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2003 Prøv å finn ut om det har vært noen "unaturlige" omstendigheter som havarerte forrige turboen da, så slipper du å havarere en til.... Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HeDEviL Skrevet Oktober 1, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2003 Har du noen formeninger der Robert? Siter 91 200SX S13 Blitt prosjektbil... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Oktober 1, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2003 Originally posted by HeDEviL Har du noen formeninger der Robert? ja. :D Du MÅ ha ny type rør som jeg sa til deg, og du må bruke turboen rett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HeDEviL Skrevet Oktober 8, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2003 Vel, nå står bilen delvis i deler (!) og turboen har kanskje slark på 0,1 cm, mens pakningen er helt gone, turboen hadde nok holdt en stund til men siden jeg har en ny en som er helt i orden så setter jeg på den... Og Robert, alle klarer jo å skru av det røret og kjenne på turboen, du har nok ikke memontert så mye som du påstod nei, nå har vi brukt 4 timer på varmedekslene og låsebeslaget på turboen... Siter 91 200SX S13 Blitt prosjektbil... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RaCk Skrevet Oktober 12, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2003 Originally posted by HeDEviL Vel, nå står bilen delvis i deler (!) og turboen har kanskje slark på 0,1 cm, mens pakningen er helt gone, turboen hadde nok holdt en stund til men siden jeg har en ny en som er helt i orden så setter jeg på den... Og Robert, alle klarer jo å skru av det røret og kjenne på turboen, du har nok ikke memontert så mye som du påstod nei, nå har vi brukt 4 timer på varmedekslene og låsebeslaget på turboen... Turboen har aksialslark, punktum. om det er en meter eller en mm har ikke noe å si, eller ånei, det var jo kjetil den altvitende jeg snakker med.. ops,my bad:rolleyes: Ja, alle klarer å skru av røret og kjenne på turboen. Noe poeng i det du skriver? Og hvis du ikke tror jeg har "Memontert" så mye som jeg sier, så er det ditt problem, men hvis dere brukte 4 timer på å skru av dem dekslene, så er dere noen fulstendig talentløse tapere som ikke har noe bak en skiftenøyel å gjøre!!! Jeg kan godt gjøre det for dere på 1 time jeg, ikke noe problem. Videre så kan du føle deg så snytt som du vil, jeg demonterte og monterte halve jævla bilen din, at du ikke kan skru så fort som meg har vel ikke noe som helst å si? Du må jo være helt stokk dum hvis du mener at jeg ikke har gjort noe fordi jeg er kjappere enn deg, at du nektet å betale sier jo sitt om hva for en forbanna tosk du er, skjønner ikke jeg gidd å skrive dette, det er vel som å snakke til en dau musling. Robert. Siter ^RaCk^ @ Efnet Robert Krondorfer ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hondaen Skrevet Oktober 12, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2003 Nå har ikke jeg erfaring med turboer men... Regner med de er glidelagrede ? Dvs de trenger oljetrykk for å fungere tilfredstillende da akselen "glir" på en hinne av olje. Isåfall er jo turboen konstruert for å ha litt slark, da det må være plass for oljen. Hadde den vært lagret med f.eks sporkulelagre så hadde slark vært noe annet. 1mm slark er jo litt da... noen som har peil på dette ? :-) Siter For livets glade gutter går solen aldri ned ;-D Guide: Honda Turbo Guide:Bytt bremsene på din Honda selv Spør doktor Honda om alt! http://www.honda-club.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RaCk Skrevet Oktober 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2003 En farbikkny turbo har ikke noe slark, verken aksialt eller vertikalt (sidelengs). Slarken kommer gjerne når fremmedlegemer (støv og slikt) har kommet nedi der, eller som oftest etter en stund i bruk. Den sidelengse (vetrikale eller hva du vil kalle det) slarken er ganske ufarlig, til et visst punkt Den er og veldig vanlig i nesten alle turboer. Den er farlig først når den tar ani veggene, da er turboen moden for bytte. Den aksiale slarken derimot, betyr at lageret er gåent og iløpet av kort tid vil du finne turboen nedi en av pottene. Ytelsene vil og gå ned. Robert, som glemte å logge på. Siter ^RaCk^ @ Efnet Robert Krondorfer ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NOS666 Skrevet Oktober 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2003 I en turbo med glidelagere (collar bearing) kan det være noe aksial slakk... Det vil si at du skal kunne flytte axelen frem og tilbake ca 3mm. før det er noe fare,men radial slakken (opp og ned) skal nesten ikke være noe i det heletatt... 1-2mm. På en BB turbo (ball bearing) skal det ikke være noe slakk i det heletatt pga. at det ikke er noen olje film som holder turbo'n på plass. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet Oktober 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2003 Flytte akselen FREM og TILBAKE er ikke bra, der skal det ikke være noe slakk i det hele tatt, men opp og ned er det greit med 1-2mm Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NOS666 Skrevet Oktober 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2003 Oooops... sorry min feil... :(:(:( Det skal IKKE være slakk ut og inn på en turbo!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Oktober 16, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2003 Originally posted by NOS666 I en turbo med glidelagere (collar bearing) kan det være noe aksial slakk... Det vil si at du skal kunne flytte axelen frem og tilbake ca 3mm. før det er noe fare,men radial slakken (opp og ned) skal nesten ikke være noe i det heletatt... 1-2mm. På en BB turbo (ball bearing) skal det ikke være noe slakk i det heletatt pga. at det ikke er noen olje film som holder turbo'n på plass. Har du gått fra all vett og forstand? Tror du bør vite hva du snakker om før du hagler ut... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg