sugekopp Skrevet September 3, 2007 Rapporter Share Skrevet September 3, 2007 Sjekk hva jeg fant forleden.. skam tøft!! forandre litt felger og lys, så hadde denne vært pervers! kanskje litt inspirasjon?:) Siter Sperra.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros2554 Skrevet September 3, 2007 Rapporter Share Skrevet September 3, 2007 Takker så mye Turboed1,har såvidt fått skummet igjennom sidene. Virker som om det er mykje intressant der! Det med at de lærde strides er ofte tilfelle i mangen ulike temaer. :hellothere: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet September 3, 2007 Rapporter Share Skrevet September 3, 2007 Takker så mye Turboed1,har såvidt fått skummet igjennom sidene.Virker som om det er mykje intressant der! Det med at de lærde strides er ofte tilfelle i mangen ulike temaer. :hellothere: Bare hyggelig. Jeg har fått mye pepper fordi portene mine "ser ikke riktige ut",men jeg har enda til gode å få kjeft for effektresultatet... :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen the man Skrevet September 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 3, 2007 Det har no ingenting for seg å ha eksoskanaler "grove",da fester jo sot seg lettere til veggene. Det samme vil jo gjelde for forbrenningskammeret,ettersom sotavleiringer der er heller ikkje ønska. Store sotavleiringer der kan jo også føre til glødetenning. Men nå er det ikke alltid at en "grov" overflate gjør at ting henger fast da. *Peker på stempelvegger* Er ikke disse hona (og dermed grovere enn glatt overflate) nettop for at olje IKKE skal henge fast? ;) Angående oppdateringer så går det ikke mye fremover for tiden. Mangler penger og har starta på skole igjen. Men lover at når jeg får en kveldsjobb så vil det gå fremover! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen the man Skrevet September 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 3, 2007 Sjekk hva jeg fant forleden.. skam tøft!! forandre litt felger og lys, så hadde denne vært pervers!kanskje litt inspirasjon?:) Har 2 sopper på verkstedet mitt som sitter å peker på det settet der i rieger katalogen hele dagen lang. :P Er ikke så veldig fan av det, men bilen er jo pen. :) Syntes frontlyktene er litt kule da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros2554 Skrevet September 3, 2007 Rapporter Share Skrevet September 3, 2007 Men nå er det ikke alltid at en "grov" overflate gjør at ting henger fast da. *Peker på stempelvegger* Er ikke disse hona (og dermed grovere enn glatt overflate) nettop for at olje IKKE skal henge fast? ;) Angående oppdateringer så går det ikke mye fremover for tiden. Mangler penger og har starta på skole igjen. Men lover at når jeg får en kveldsjobb så vil det gå fremover! :) Sylinderveggene blir hona bl.a for at oljen SKAL henge fast,dvs hona i en viss vinkel for at oljen skal kunne få en god dekning/bevegelse over heile overflata. Honinga gjer også at nye stempelfjører skal få slites slik at det blir mest mulig tett mellom de og sylinderveggen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zolic Skrevet September 4, 2007 Rapporter Share Skrevet September 4, 2007 Har 2 sopper på verkstedet mitt som sitter å peker på det settet der i rieger katalogen hele dagen lang. :P Er ikke så veldig fan av det, men bilen er jo pen. :) Syntes frontlyktene er litt kule da. gjør vi da ikke! :P Men det var jo faen meg enda råere i den fargen, enn rødt som det er i riegerkatalogen... hehe. Siter Touchable.no - partylister Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen the man Skrevet September 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 4, 2007 Sylinderveggene blir hona bl.a for at oljen SKAL henge fast,dvs hona i en viss vinkel for at oljen skal kunne få en god dekning/bevegelse over heile overflata. Honinga gjer også at nye stempelfjører skal få slites slik at det blir mest mulig tett mellom de og sylinderveggen. Den olja som ikke blir med ned igjen og som forblir ovenfor stempelringene i det tenningen skjer vil jo brenne opp. Det er jo dette som skjer når stempelringer er slitte. At olje blir hengende igjen på veggene fordi den ikke får med seg alt ned igjen. Stemmer ikke det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sugekopp Skrevet September 4, 2007 Rapporter Share Skrevet September 4, 2007 dette er noe annet enn rieger.. rieger er LANGT styggere.. ser ut som en ferrari replica.. dette var pent! Siter Sperra.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros2554 Skrevet September 5, 2007 Rapporter Share Skrevet September 5, 2007 Den olja som ikke blir med ned igjen og som forblir ovenfor stempelringene i det tenningen skjer vil jo brenne opp. Det er jo dette som skjer når stempelringer er slitte. At olje blir hengende igjen på veggene fordi den ikke får med seg alt ned igjen. Stemmer ikke det? Joda,det stemmer at det som kommer over ringene vil bli utsatt for forbrenning. Grunnen til det er at ringene ikkje tetter mot sylinderveggene. Men viss en honer opp sylindrene skal en bytte ringer. Desse ringene skal slites mot honinga for å lage sine "egne spor",alså tilpasses veggene. Honingas kryss-mønster på ca 45grader er kritisk for å få ringene til å tette og ha et langt liv. Mønsteret og grovheten er der for å HOLDE på olje langs veggene,skraperingene på stempelet skal dra desse tilbake unna forbrenninga. Så skjer dette som du nevner ovenfor med at ringene ikkje klarer å ta olja tilbake,må det byttes ringer og hones på nytt. Men klaringer må jo selvsagt måles for å finne eventuelle feil og slitasjer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet September 5, 2007 Rapporter Share Skrevet September 5, 2007 Joda,det stemmer at det som kommer over ringene vil bli utsatt for forbrenning. Grunnen til det er at ringene ikkje tetter mot sylinderveggene. Men viss en honer opp sylindrene skal en bytte ringer. Desse ringene skal slites mot honinga for å lage sine "egne spor",alså tilpasses veggene. Honingas kryss-mønster på ca 45grader er kritisk for å få ringene til å tette og ha et langt liv. Mønsteret og grovheten er der for å HOLDE på olje langs veggene,skraperingene på stempelet skal dra desse tilbake unna forbrenninga. Så skjer dette som du nevner ovenfor med at ringene ikkje klarer å ta olja tilbake,må det byttes ringer og hones på nytt. Men klaringer må jo selvsagt måles for å finne eventuelle feil og slitasjer. Og det er derfor også viktig å slite inn ringene fort nok til at de ikke bare polerer vekk honemønsteret før de er innslitt... :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen the man Skrevet September 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 17, 2007 Noen som har savna update?:P Her kommer en hvertfall! Har ribba enda mer for å få ting klart til lakkering! Fjerna litt motorfester, drivakslinger, dempere, stabstag, bærearmer, ALT av ledninger og sikringsboks osv. Bilder: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PugLars Skrevet September 17, 2007 Rapporter Share Skrevet September 17, 2007 Var batteri-plattformen rusten eller? Var det på min som jeg hadde hvertfall.... :titties: Siter - Peugeot 406 Coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen the man Skrevet September 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 17, 2007 Var batteri-plattformen rusten eller? Var det på min som jeg hadde hvertfall.... :titties: Den var 100% fin, men vil ha den av! Er noe dritt av den er sveisa fast. :P Skal ha batteriet i bagasjen så vil ikke ha den stygge holdern der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen the man Skrevet September 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 18, 2007 Fjerna 1 bærepose til med asfaltmatter idag også. Er snart oppe i 50-60 kilo med fjerning av bare lyd og virbrasjons matter. Bilens orginalvekt er såvidt over 1000 kilo uten fører. Noen som vil gjette ferdigvekt når den er helt strippa? Er jo bur da, så blir noe tyngre pga det. Også fjerna jeg alt av bæring bak så eneste som er igjen på bilen er: Bremserør under bilen Bensin inn Bensin retur. Etter dette skal alt klargjøres for lakkering. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.