Espen the man Skrevet August 5, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 5, 2007 Hvorfor beklager du dette???????Jeg syns bilder er bra,uansett om det er mobil bilder eller Cannox LEXUS med dillion pixler etc ;) Mye fokus på det som er mindre viktig, Syns du er mere en middels flink til å oppdatere postene med bilder,som er meget bra. Lykke til videre med bilen :) Syntes bare det er så dritt når bildene er så dårlig kvalitet, men legger jo bildene ut uansett for at dere skal få se hva som skjer! :) Så bytter jeg de bare ut etterhvert med bedre bilder. Takk for tilbakemelding og støtte;) Update: Vært på verkstedet i går og idag. I går: Tok ut følgende: Vinduer bak Ledninger til lys osv bak Girstang og brakett osv Brekkstanga Lister rundt alle dører og bakluke Lister i dørene til vinduene forran Speilet på begge sider Solskjermer Alle beltene Klokke i taket Sveia Baklyker og egetnlig alt annet inni som var igjen. Idag: Tok ut følgende: Frontlykt H.S. Blinklys forran H.S. Blinklys siden H.S. Radiator IC Vindusviskere forran Spyleveskeslanger forran Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen the man Skrevet August 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 18, 2007 Bilde av siden: Inni forran: Hele inni: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros2554 Skrevet August 19, 2007 Rapporter Share Skrevet August 19, 2007 Hadde det ikkje vært enklere(og billigere) å borra hull til svinghjulssensoren enn å kjøpe ei blokk kun for dette? Og syns eksoskanalen i toppen virka noe ruglete/grov i overflata,men det var kansje bare bildet?!? Ellers,bra prosjekt du har gående:cool: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet August 19, 2007 Rapporter Share Skrevet August 19, 2007 Og syns eksoskanalen i toppen virka noe ruglete/grov i overflata,men det var kansje bare bildet?!? Ikke ruglete...men litt grov. Med vilje. Speilblank.. = :nono: :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen the man Skrevet August 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 19, 2007 Hadde det ikkje vært enklere(og billigere) å borra hull til svinghjulssensoren enn å kjøpe ei blokk kun for dette? Og syns eksoskanalen i toppen virka noe ruglete/grov i overflata,men det var kansje bare bildet?!? Ellers,bra prosjekt du har gående:cool: Billigere hadde det nok blitt, men ikke enklere. Da jeg fikk tilsendt denna blokka veldig billig fra en bekjent med sensor og ledninger også. Angående portinga så har vi portern min her på forumet som du ser har kommentert under deg: Turboed1. ;) Stoler på at han har gjort detta på riktig vis. :) Takk for støtte også. ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ford-drifter Skrevet August 28, 2007 Rapporter Share Skrevet August 28, 2007 Nesten samme prosjekt som en jeg kjenner har... RS Turbo det og... før stor prosjektet startet: EDIT: skal lure på hvem som får sterkest motor...hmm:confused: Siter * Nissan Sunny 2,0dLX * Mazda 818 * Ford Taunus * 2 x Ford Anglia 105E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen the man Skrevet September 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 1, 2007 Nesten samme prosjekt som en jeg kjenner har... RS Turbo det og... EDIT: skal lure på hvem som får sterkest motor...hmm:confused: Nice! Vil gjerne ha flere bilder av denne bilen, motor og innvendig.:) Mulighet for dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros2554 Skrevet September 1, 2007 Rapporter Share Skrevet September 1, 2007 Ikke ruglete...men litt grov. Med vilje. Speilblank.. = :nono: :) Er det ikkje innsugskanalen som skal være litt grov da,mens eksoskanalen skal være speilblank?!? Virker mest logisk det... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet September 1, 2007 Rapporter Share Skrevet September 1, 2007 Er det ikkje innsugskanalen som skal være litt grov da,mens eksoskanalen skal være speilblank?!? Virker mest logisk det... Niks...speilblanke overflater "suger"... og "surface drag" (effektivt sett luftmotstand) på eksosen,som helst skal ut fort som fy for å skape en (sterkere) returpuls som rensker kammeret og tyvstarter innsugstakten,det vil vi ikke ha... :) Noen sier at forskjellen er minimal. Mulig. Men jeg liker å tenke at "alle monner drar"... Polere forbrenningskammere er også fy,dog av en annen grunn. Og polering er generelt bare masse sløsing av tid,som jeg måtte tatt betalt for...dvs,ville blitt veldig dyrt å betale for si 4 timer med polering som ikke hjelper på effekten.. Kunne egentlig bare brukt en carbide-fres til å forme porten og latt overflaten vært sånn,effekten hadde blitt 99.9% den samme. Men da hadde jeg fått høre det fordi "porten er jo halvferdig"... :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros2554 Skrevet September 2, 2007 Rapporter Share Skrevet September 2, 2007 Det har no ingenting for seg å ha eksoskanaler "grove",da fester jo sot seg lettere til veggene. Det samme vil jo gjelde for forbrenningskammeret,ettersom sotavleiringer der er heller ikkje ønska. Store sotavleiringer der kan jo også føre til glødetenning. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet September 2, 2007 Rapporter Share Skrevet September 2, 2007 Det har no ingenting for seg å ha eksoskanaler "grove",da fester jo sot seg lettere til veggene. Jepp. Hvis bestemor kjører til butikken hver dag og aldri varver over 3000 rpm,så gjør det det... Det samme vil jo gjelde for forbrenningskammeret,ettersom sotavleiringer der er heller ikkje ønska. Polerte forbrenningskammere / stempeltopper er ikke bra. Man VIL ha et tynt sotlag der,da soten faktisk er som termisk coating å regne og hindrer varmen å trekke ut i aluminiumen. Store mengder sot blir det ikke såfremt ikke bilen er elendig satt opp eller bruker olje som f. Og polerte overflater hindrer bensinen i å løsrive seg fra flatene og forstøve. Flytende bensin i kammeret fører bare til to ting: dårlig gange og end gas detonations. Store sotavleiringer der kan jo også føre til glødetenning.Se postene om bestemor / oljeavleiringer over. Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros2554 Skrevet September 2, 2007 Rapporter Share Skrevet September 2, 2007 Hehe....de fleste bestemødre køyrer vel på 2 gir i 80km/t med 6000rpm:roll: Men eg skjønner ka du vil frem til ;) Er klar over dette med et tynt sotlag er en god ting mht coating,samt dette med at polert overflate mht forstøving. Men på de fleste plassene eg har komt over info angående porting osv står det faktisk at eksos skal ha glatt overflate og innsug skal ha grov overflate. Alt eg sier er at det er tydeligvis ulike meninger om dette :uhhmmwhat?: Div linker til slike sider: http://www.audisentrum.no/tekniske/Treffpunkt-5%20Basistrimming.pdf http://www.sa-motorsports.com/diyport.aspx Er fortsatt ikkje overbevist om å ikkje polere eksoskanaler... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet September 2, 2007 Rapporter Share Skrevet September 2, 2007 Hehe....de fleste bestemødre køyrer vel på 2 gir i 80km/t med 6000rpm:roll: Men eg skjønner ka du vil frem til ;) Er klar over dette med et tynt sotlag er en god ting mht coating,samt dette med at polert overflate mht forstøving. Men på de fleste plassene eg har komt over info angående porting osv står det faktisk at eksos skal ha glatt overflate og innsug skal ha grov overflate. Alt eg sier er at det er tydeligvis ulike meninger om dette :uhhmmwhat?: Div linker til slike sider: http://www.audisentrum.no/tekniske/Treffpunkt-5%20Basistrimming.pdf http://www.sa-motorsports.com/diyport.aspx Er fortsatt ikkje overbevist om å ikkje polere eksoskanaler... Neivel... Da håper jeg for Guds skyld du leser der og åpner opp godt rett under setet i eksosporten,for det fløder mye bedre i flowbenken...og da får man masse effekt :roll: Fra spøk til alvor: På Audi-sida der sies det at porting generelt retter ut kanter og øker tverrsnittet noe... Rart at det da ofte på mange motorer gir mer effekt å plaste igjen innsugsporter og sveise opp eksosporter. Poenget jeg vil frem til er at at porting er så mye mer enn å "vide ut litt",og at hva som funker på en motor kan være helt på trynet på en annen... Eksosporten på RS Turbo'en skulle f.eks. helst vært løftet en god del og krympet noen steder,men det er ikke materiale der til å få det til... :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros2554 Skrevet September 3, 2007 Rapporter Share Skrevet September 3, 2007 Javel. Kan du anbefale ei god bok/bøker om dette emnet og kor en kan få kjøpt den/de? Hadde vært uhyre intressant:titties: Og til trådstarter; noen oppdateringer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet September 3, 2007 Rapporter Share Skrevet September 3, 2007 Javel. Kan du anbefale ei god bok/bøker om dette emnet og kor en kan få kjøpt den/de? Hadde vært uhyre intressant:titties: Problemet er at de lærde strides... Jeg har bøker her som ved første øyekast ser ut til å være skrevet av en guru,men som etterhvert viser seg å være skrevet av en kar som alltid har portet etter "line of sight" og aldri testet noe i en flowbenk (eller med wetflow) og derfor har gått skoa litt av seg.Og karer som har portet 2V-topper (amerikansk Vri-jern) i 40 år kan det,men i mange tilfeller kan de ikke porte 4V-topper,fordi de i mange tilfeller portes på en helt annen måte... Du kan jo lese litt på Mototune's sider http://mototuneusa.com/thanx.htm så får du et inntrykk. Og på http://www.topplocksverkstan.se/index.html har Erland også lagt ut endel teknisk. :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.