HiiP Skrevet September 29, 2003 Rapporter Share Skrevet September 29, 2003 Tengte jeg skulle bytte olje på girkassa til eclipsen og starion'en... Jobben er grei nok, så det jeg lurer på er hvordan olje skal jeg bruke? skal også smøre opp vaiere som går frem til girspaken. Hvordan olje skal jeg bruke her? Siter I have a right and a left brain, but there is nothing right in the left one and there is nothing left in the right. www.hiip-foto.com www.hiip.deviantart.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lordbongo Skrevet September 29, 2003 Rapporter Share Skrevet September 29, 2003 det smarteste er vell å bruk den type olje som bilprodusenten anbefaler vell. jon Siter lordbongo 77 mod 3.0 gl granada stv 77 mod 3.0 gl granada sedan 1/2 74 mod consul coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet September 29, 2003 Rapporter Share Skrevet September 29, 2003 Jeg bruker kun valvoline 75-90W syntetisk mener jeg det var, jeg kan sjekke det på autodata i morgen vhis du vil.... men da må du minne meg på det med pm eller noe... Den virker meeget bra.. Diffolje er det viktig at du kjøper en som er beregnet på diffbrems!!! Det MÅ stå LS på oljen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hondaen Skrevet September 29, 2003 Rapporter Share Skrevet September 29, 2003 Sjekk service manualen... Vet Honda bruker vanlig motorolje i sine manuelle girkasser til bil. Noe annet enn 90W liksom :) Poenget er at det er lurt å sjekke hva bilprodusenten anbefaler, da det tydelig er varians på området. Og olje til girkassen tuller man ikke med.. Vet om en kar som bygget turbo motor og etter endel titusner kr og manfoldige arbeids timer kom prøveturen. Nå hadde han glemt å fylle på girolje da........... så da han skulle sjekke hva de rare lydene fra girkassen var fornoe og sjekket oljenivå så rant det ut en tjukk grøt av fint metallspon.... :D Siter For livets glade gutter går solen aldri ned ;-D Guide: Honda Turbo Guide:Bytt bremsene på din Honda selv Spør doktor Honda om alt! http://www.honda-club.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet September 30, 2003 Rapporter Share Skrevet September 30, 2003 Jeg hadde rett, 75-90W syntetisk(!). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg