JokkmokkTurbo Skrevet Mai 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2007 Bare du får det tett så spiller det jo ingen rolle hva du bruker.. Også må du jo kunne det også da :P MIG er jo det letteste synes jeg selv men.. MAG sluttet jeg fort med :P Siter 1981Mod 244DL = B230FK 98mod og datasprut. 2007Mod XC70 D5 SUMMUM R-design (Four-c) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mai 5, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2007 Ahh.. Da går jeg for MIG jeg da siden jeg kun har det.. Noen som vet helt sikkert om jeg kan kjøre med gulkorkgasser uten å trykktette den..? Evt svartkork? Så forresten idag at saab 90(0) har en stromberg 175cd gasser med grønn/blå kork. Er vel ikke den som er "turbogasseren"? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JokkmokkTurbo Skrevet Mai 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2007 Solex gasser som er turbo hos volvo i alle fall.. Det andre spm kan jeg ikke svare på.. Du kan prøve.. Men trur ikke det vil funke så bra.. Siter 1981Mod 244DL = B230FK 98mod og datasprut. 2007Mod XC70 D5 SUMMUM R-design (Four-c) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JokkmokkTurbo Skrevet Mai 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2007 Hmm.. Når jeg tenker meg om.. På min tidligere 2L turbo motor.. Det var en svart kork.. Solex gasser.. *Tenke* Vet ikke om den hadde funka da.. Siter 1981Mod 244DL = B230FK 98mod og datasprut. 2007Mod XC70 D5 SUMMUM R-design (Four-c) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Mai 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2007 Bare du får det tett så spiller det jo ingen rolle hva du bruker.. Også må du jo kunne det også da :P MIG er jo det letteste synes jeg selv men.. MAG sluttet jeg fort med :P Jasså, det er lettere å sveise med aluminium? Forskjellen på MIG og MAG er tråd og gass om du ikke visste det. MIG = Metal Inert Gas (Aluminium tråd og gass) MAG = Metal Active Gas (Tråd og gass for stål) Det er både Solex og Stromberg på Volvo med turbo. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Revolvo Skrevet Mai 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2007 er d ikke tig som brukes til alu. da? men litt utenom... har nå slipt ca. 1 mm av nåla i turbogasseren min uten å gjøre noe annet av modifikasjoner på gasseren. Blir en stund til denne motoren fyres så bare lurte på om noen har ideer om dette vil gå bra? Evnt. andre ting som bør gjøres? Siter Mvh Tage Midtun volvo 940 97 turbo volvo 245 86 racarvogn 245 glt 87 (vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mai 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2007 Er tig som brukes til alu ja.. Er bunnpanna alu? Jeg prøvde også å slipe av nåla 1mm, men da fikk jeg ikke fyr på motoren.. Virka som om den ikke fikk bensin ellernoe.. Bare starta i 1 sek å døde.. Derfor er jeg skeptisk til å gjøre noe kluss med gasseren, å vil heller kjøre med orginal... :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JokkmokkTurbo Skrevet Mai 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2007 Jasså, det er lettere å sveise med aluminium? Forskjellen på MIG og MAG er tråd og gass om du ikke visste det. MIG = Metal Inert Gas (Aluminium tråd og gass) MAG = Metal Active Gas (Tråd og gass for stål) Det er både Solex og Stromberg på Volvo med turbo. Vet da forskjellen.. Sier bare at JEG liker MIG.. Jeg har ikke sveisa min selv.. Min er orginal.. Hvordan ser stromberg forgasseren ut? som tilhører turbo.. Vanlig stromberg passer f... meg ikke.! Siter 1981Mod 244DL = B230FK 98mod og datasprut. 2007Mod XC70 D5 SUMMUM R-design (Four-c) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JokkmokkTurbo Skrevet Mai 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2007 er d ikke tig som brukes til alu. da? men litt utenom... har nå slipt ca. 1 mm av nåla i turbogasseren min uten å gjøre noe annet av modifikasjoner på gasseren. Blir en stund til denne motoren fyres så bare lurte på om noen har ideer om dette vil gå bra? Evnt. andre ting som bør gjøres? Hvorfor slipe nåla på en turboforgasser? *klør seg i hodet* Nå vet jeg ikke hvordan forgasser det er snakk om men.. Det skal jo ha en virkning.. Men har ikke skjønt hva virkningen skal være.. Min forgasser er jo gjort om til 2,5L turbogasser.. Motoren min klager ikke over lite bensin i alle fall.. heh.. Siter 1981Mod 244DL = B230FK 98mod og datasprut. 2007Mod XC70 D5 SUMMUM R-design (Four-c) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mai 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2007 Trodde han mente orginalgasser jeg.. :P Hvordan er din gasser gjort om? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mai 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2007 Hvordan er det å kjøre 0.5 bar uten IC forresten? Henter man mer hk med IC? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JokkmokkTurbo Skrevet Mai 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2007 Trodde han mente orginalgasser jeg.. :P Hvordan er din gasser gjort om? Aner ikke hvordan min er gjort om.. Fikk bare info at den var justert opp til det så.. Må vel ha gjort noe spennende med den.. Siter 1981Mod 244DL = B230FK 98mod og datasprut. 2007Mod XC70 D5 SUMMUM R-design (Four-c) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JokkmokkTurbo Skrevet Mai 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2007 Hvordan er det å kjøre 0.5 bar uten IC forresten? Henter man mer hk med IC? Det funker fint det.. =) Har ikke noen problemer med det.. Men lufta blir jo en del kaldere med IC da.. Så sparer man en del bensin på det også :P For da kjører du ikke varmluft rett i gasseren.. Siter 1981Mod 244DL = B230FK 98mod og datasprut. 2007Mod XC70 D5 SUMMUM R-design (Four-c) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mai 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2007 Ah.. Såpass.. Har fått montert IC'en nå. Men tror neppe den kjøler noe særlig. Står plassert mellom batteri og radiator. :p Eneste plassen det var plass.. :s Vet du hvor mye jeg må stille på staget for å få rundt 0.5bar forresten? Fra jeg har staget helt ut på siste gjengen liksom.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JokkmokkTurbo Skrevet Mai 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2007 Har ingen anelse.. Min har ikke blitt rørt siden orginal.. Sorry.! Siter 1981Mod 244DL = B230FK 98mod og datasprut. 2007Mod XC70 D5 SUMMUM R-design (Four-c) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.