Gå til innhold

Zetec, 1986 Fiat Panda Street Max 1-2

Ranger emnet


Zetec

Anbefalte innlegg

Som noen sikkert har fått med seg på andre forum så har jeg ett par pandaer jeg styrer litt med :)

Ene har oppsett for Street A, den andre for Street Max 1-2 eller Super Street 1-2 alt etter hva man vil selv :)

 

Bilene er sponset av As BoomCar og Pioneer Norge As

 

Bilder av begge to, den første er Street A, den andre er jo da Street Max

nilsen_200.jpgnilsen_2_200.jpg

 

Her er noen flere bilder fra Street Max bilen:

DSC_4508.jpg

DSC_4501.jpg

DSC_4503.jpg

 

 

Bilde fra min første test-run, fort å gæli er det vel de fleste kaller det ;)

anlegg1.jpg

 

Måtte lage en brakett for å holde to Pioneer TS-W2504SPL (10") siden de nye subbene ikke er kommet enda. (2x Pioneer TS-W8102SPL)

brakett.jpg

2504foran.jpg

2504bak.jpg

 

Og resultatet:

score1.jpg

 

Her har jeg begynt på "nytt" bagasjerom:

bagasjerom_2.jpg

 

Veggen skal holde 4 stk av de største monoblokkene til Pioneer, håper ikke den nye typen er blitt bredere enn den gamle for da sliter jeg med plassen, hehe..

bagasjerom_4.jpg

 

 

Og det er vel så langt jeg er kommet nå.

 

Driver å sjekke priser på 50mm2 rundt omkring for å få dette så billig som mulig, hehe..

 

Anlegget som står i Street A bilen (det jeg nå har brukt for å teste Street Max 1-2 bilen)

er som følger:

1 stk Pioneer DEH-P80MP

2 stk Pioneer PRS-D5000SPL linket

2 stk Pioneer TS-W2504SPL

1 stk Kinetik HC 2400

 

Anlegget i Street Max/Super Street bilen blir:

1 stk Pioneer DEH-P80MP

4 stk Pioneer PRS-D5000SPL (nye typen som kommer i sommer)

2 stk Pioneer TS-W8102SPL

1 stk Kinetik HC 2400 i Street Max

2 stk Kinetik HC 2400 i Super Street

 

Mer info følger :)

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja det der burde da spille helt greit! =P

Hva blir største forskjellen på ny og gammel kasse?

 

Du på hamar med 1 panda?

 

Jeg holder til i Arendal, men at det finnes en panda på hamar er jeg helt sikker på, hehe..

 

Forskjellen på ny og gammel kasse er egentlig forskjellen på ny og gammel KLASSE, hehe..

Jeg går fra klassen som heter Street A, til Street Max 1-2

Og i Street Max er det lov til å bygge "veggkasse" som i de fleste tilfeller betyr noen dB opp..

 

Kassen i denne bilen har jeg ikke bygget selv, den er det en i Danmark som har bygget, jeg fikk tilbud om å kjøpe den og gjorde jo det og videre modifisert den noe for å passe mitt anlegg som kommer etterhvert.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har sikkert fått spm. før; Hvorfor i alle dager Fiat Panda ?

Skal man bygge dB-bil til de minste klassene i dB-drag, tenker da hovedsaklig på Street A,B,C, Street Max 1-2, Super Street 1+ (litt vanskelig å få plass til alt, men det er mulig), så er Fiat Panda og Honda CRX de bilene som er best til dette bruk, og vil nok tro at Panda har ett lite fortrinn..

 

Fordelen med fiat panda er dens høye res.frekvens. som gjør at den frekvensen vi spiller under dB-drag målingen ligger høyt, 68-70Hz er det vanligste i en panda, mens i f.eks en sierra så er denne 47-50.

Fordelen med at man bruker en så høy frekvens er flere, en av de er ett lavere strømforbruk, som igjen resulterer i mer strøm til forsterkere som igjen fører til høyere score. Andre fordeler er at elementene tåler myyye effekt om kassen er bygget riktig.

 

Her kan du gå inn for å se andre pandaer som brukes til dette formålet i Norge, jeg har hatt 3 stk, har solgt 1 av disse og har nå to igjen som jeg driver å bygger litt i :)

http://techpoint.lydtrykk.no/dBdragPandaer.php

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette se vilt ut ;) Må ærlig inrømme at jeg syntes porten din så lovlig stor ut,men her skal det sies at det er du som har best peiling =P hehe.

BTW,jeg tenker å delta i dB drag,må bare finne riktig klasse først =) Så kansje vi sees :D

 

hehe, veldig praktisk port da, når det kommer til kobling av subbene osv. da er det bare å krabbe inn i porten å koble i vei :)

 

Er bare å dukke opp på en konkurranse det vettu så finner man nok en klasse til deg :)

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er jo kassen din bygget så enormt å da... han har jo drevet med stålplast i vegger for å få den beste bassen :).. trur nok på att om man bygger kassen ekstremt bra kan man få mye bass ut av en sånn port... men en helt vanlig kasse er nok det umulig... var det ikke 10cm tykke vegger også har han brukt byggskum rundt kassa...

 

den kassa der har gitt meg mye inspirasjon.. trur jeg skal prøve med masse stålplast og byggskum selv :)...

Mvh

Thomas Holmedal

Team Lydtrykk.no

thomas.eargasm@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår