Gå til innhold

head unit - kobling problemer

Ranger emnet


smalltowngangster

Anbefalte innlegg

hei.

 

satt i går å koblet cd spiller i bilen til min mor. koblet vekk minus fra batteriet og satt inn spilleren, og den så ut som alt fungerte som det skulle, bortsett fra at vi manglet frontdekselet. selve head-uniten lyste, som den pleier når dekslet er tatt av.

 

fordi vi ikke fant frontdekselet ble den orginale spilleren satt inn igjen. så fant vi selvfølgelig frontdekselet. da jeg koblet den inn på nytt, var jeg ikke klar over at minus var koblet på batteriet igjen..

 

på ISO-kontakten er det to remote ledninger som kommer ut, men kun en som er koblet i.

den andre ledningen kom borti jord og da ville ikke spilleren fungere lenger.

 

sikringen både i bilen og på eksternt på spilleren er intakte.

remote ledningen er ikke smeltet, og heller ikke i bruk, men får strøm gjennom ISO.

alt annet fungerer og når jeg kobler inn orginal spilleren fungerer alt som det skal

 

noen som vet hva jeg kan ha ødelagt?

 

bare å kjøpe ny spiller kanskje?

__________________

Pug 306 - min første Løve

Focal - Piooneer - Dynabel - Installbay -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sikringen både i bilen og på eksternt på spilleren er intakte.

__________________

 

alle utvendige sikringer er som de skal. kan jo være en jord bane sikring eller hva det heter inni spilleren som har gått, men jeg vet ikke hva jeg skal se eter hvis jeg skrur opp spilleren.

Pug 306 - min første Løve

Focal - Piooneer - Dynabel - Installbay -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Remoten sender ut ein spenning (12v) når spiller er på. (får ikkje strøm via iso)

Det er vel vanligvis 2 remote utganger på ein spiller.

Den ene er til ekstern forsterker og den andre er til elektrisk antenne

 

Det ser ut som du har kortslutta eine remoten til jord og at spilleren er defekt.

Om det berre er ei brent printbane eller om det er defekte komponenta i spillerer, er umuligt å svare på.

Viss du ikkje har peiling, so kan du få ein annan til å ta ein kjapp sjekk av spiller.

 

ps: alle ledninger som er løse bør isoleres. (du kan bruka teip)

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår