Gå til innhold

Clarkson fornærmer Malaysia

Ranger emnet


pals

Anbefalte innlegg

Skjønner ikke hvorfor muslimer blir så fort fornærmet.

 

Akkurat som kristne fra bibelbeltet som boikotter BBC fordi Clarkson, May og Hammond laget USA-episoden.

 

Kanskje som de tusenvis av kristne, muslimske, hinduistiske og ateistiske MG/Rover-arbeidere som roper høyt mot Clarkson med sine anklager om at Top Gear, og ikke deres byggekvalitet, har kjørt Rover i grøfta?

 

Det var en grusomt tåpelig kommentar, og jeg håper du innser det.

 

---

 

Clarkson er en konge av overstatement, og det er dette mange reagerer på.

 

Om jeg skal fortelle deg at stolen jeg sitter i er ukomfortabel, kan jeg si at den er ukomfortabel, eller at det er som å sitte på tusenvis av små kniver, fra en gjeng med nederlandske sadistdverger. Det siste gir mer gjennomslagskraft.

 

Clarkson utnytter stereotyper, generaliseringer og enorme overdrivelser to get the point across. Så enkelt er det.

 

Enkelte steder er de ikke like happy for det. Som i Malaysia, i USA(!) og blandt Rover-ansatte.

 

Toyota nektet vel forøvrig å jobbe med ham etter at han nektet å teste en Toyota fordi den var for kjedelig? Husker ikke helt, men det var i alle tilfeller noe slikt med ett bilmerke.

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat som kristne fra bibelbeltet som boikotter BBC fordi Clarkson, May og Hammond laget USA-episoden.

 

Kanskje som de tusenvis av kristne, muslimske, hinduistiske og ateistiske MG/Rover-arbeidere som roper høyt mot Clarkson med sine anklager om at Top Gear, og ikke deres byggekvalitet, har kjørt Rover i grøfta?

 

Det var en grusomt tåpelig kommentar, og jeg håper du innser det.

 

---

 

Clarkson er en konge av overstatement, og det er dette mange reagerer på.

 

Om jeg skal fortelle deg at stolen jeg sitter i er ukomfortabel, kan jeg si at den er ukomfortabel, eller at det er som å sitte på tusenvis av små kniver, fra en gjeng med nederlandske sadistdverger. Det siste gir mer gjennomslagskraft.

 

Clarkson utnytter stereotyper, generaliseringer og enorme overdrivelser to get the point across. Så enkelt er det.

 

Enkelte steder er de ikke like happy for det. Som i Malaysia, i USA(!) og blandt Rover-ansatte.

 

Toyota nektet vel forøvrig å jobbe med ham etter at han nektet å teste en Toyota fordi den var for kjedelig? Husker ikke helt, men det var i alle tilfeller noe slikt med ett bilmerke.

 

Hva skjedde med å si sin egen mening og ikke gulpe opp politisk korrekt textbook-ideologi.

 

Clarkson driver med underholdning, ikke politikk.

Saab 9-5 2.0T

[x]BMW 325i M-tech II '88 /// Delphin-metallic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjedde med å si sin egen mening og ikke gulpe opp politisk korrekt textbook-ideologi.

 

Clarkson driver med underholdning, ikke politikk.

Jeg liker det når man sier sin egen mening og ikke er politisk korrekt. Det er derfor jeg gansk sjelden er politisk korrekt.

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hørt at da han skulle teste en opel vectra, gikk han rundt bilen i 3 minutter, og sa ikke en dritt. Han mente at siden opel/vauxhall hadde lagt sååå lite energi i å lage en bil spennende, skulle han legge like mye energi i anmeldelsen:)

 

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hørt at da han skulle teste en opel vectra, gikk han rundt bilen i 3 minutter, og sa ikke en dritt. Han mente at siden opel/vauxhall hadde lagt sååå lite energi i å lage en bil spennende, skulle han legge like mye energi i anmeldelsen:)

 

mvh oddi

Det var nok Vectra, ja. Husker det nå. Han har i ettertid ved flere anledninger erklært sin avsky for Vauxhall Vectra, eller "The double V-word", som han selv sier.

 

Det var riktignok førstegenerasjons Renault Clio som var så kjedelig at han sluttet i Top Gear, det var vel i 99. :)

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mjo. Men vi betaler jo tross alt for Top Gear i alle fall. :) Top Gear kjøpes inn av NRK, og de har rettigheter til å vise hele episoder, selv om de slakter dem ned til rundt halvparten. :)

 

Dersom du virkelig vil ha et eksempel på Clarkson goin' wild, bør du se The Good the Bad and the Ugly. Amerikanerne liker den virkelig ikke. Virkelig. Rart det ikke har kommet en kongressfordømmelse av Clarkson enda. Virkelig rart. :P

 

Linken er jo til Vauxhall Vectra VXR, da. Vet ikke helt hva jeg skal si om den. Hadde heller tatt en Astra VXR (OPC), den ser i alle fall perfekt ut. :)

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår