Gå til innhold

Supra NA-T?

Ranger emnet


Proxi

Anbefalte innlegg

Noen som kan forklare meg hva som egentlig er forskjellene på en NA-T og turboversjonen. Utenom motoren da. Vurderer å evt. kjøpe en NA-T, for så å turbokonvertere den. Må da bli mye billigere enn å kjøpe orginal turboversjon. Noen som har peiling på hva na-t ligger på i pris med hvite skilter? Og om det er noen som har noe erfaring med disse?

 

93-95mod (MT5?)

MY97 JDM Impreza STi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan forklare meg hva som egentlig er forskjellene på en NA-T og turboversjonen. Utenom motoren da. Vurderer å evt. kjøpe en NA-T, for så å turbokonvertere den. Må da bli mye billigere enn å kjøpe orginal turboversjon. Noen som har peiling på hva na-t ligger på i pris med hvite skilter? Og om det er noen som har noe erfaring med disse?

 

93-95mod (MT5?)

 

Turbokonvertere en NA-T? En NA-T er en turbokonvertert NA, den kom aldri som noen fabrikkny bil.. Med hvite skilter er det ikke mange som har, men vil tippe 180k +/-..

Stian

- 93 Toyota Supra TwinTurbo

 

www.twinsturbo.com www.gt300.no www.tevodekk.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey.. Mente Non turbo. Sorry.

 

Har skjønt det sånn at med singel tåler innmaten ca. 300-330hk.. Men får se.. Hvordan er det å få skilter på disse kontra TT?

 

 

Innmaten tåler en del mer enn 300 hk gitt.. Vet om en som kjører ca. 530 på original innmat, bare skiftet toppakning.

 

Angående skilter så er det for tiden klin umulig å registrere JDM-Supra, men om du henter en UK- eller US-spec Supra så er de greie å registrere. Er ikke noe mere hokus pokus med NA kontra TT, men en del dyrere avgift på TT siden den har ca. 100 hk mer:blunk:

Stian

- 93 Toyota Supra TwinTurbo

 

www.twinsturbo.com www.gt300.no www.tevodekk.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey.. Nei tenkte å handle fra Japan Auto isåfall.. :)

 

Avgiften på TTen er jo en hel værden i forhold til N/A'en. Derfor jeg handler isåfall nettopp den, og kjøper komplett singelkit. :)

 

Har fått med meg at det er litt småvanskelig det ja.. Men får håpet de for ordnet det til sommeren. :)

MY97 JDM Impreza STi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innmaten tåler en del mer enn 300 hk gitt.. Vet om en som kjører ca. 530 på original innmat, bare skiftet toppakning.

 

Angående skilter så er det for tiden klin umulig å registrere JDM-Supra, men om du henter en UK- eller US-spec Supra så er de greie å registrere. Er ikke noe mere hokus pokus med NA kontra TT, men en del dyrere avgift på TT siden den har ca. 100 hk mer:blunk:

 

 

530hk på orginal innmat i en N\A supra? Varer vell ikke lenge.

Innmaten i N\A tåler 300kh etter konvertering

530kh på orginal TT er ikkeno problem.

1987 Toyota Supra 2.5TT. 1991 Totoya Celica GTI. 2004 Toyota Avensis. 2002 Toyota Mr2 mk3 (x). 2001 Lexus IS200 sport (x.

)Noe du lurer på om Toyota: http://www.ts-ogn.no/phpBB3/index.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg litt interessert...

Jeg har hørt på japanauto etter motor og gir.. Det er altså en TT med 320 hk..

 

Hadde tenkt å legge ut en egen tråd med spørsmål angående denne motoren men det trnegs ikke... Spør bare her..

 

Er det noen som kan fortelle litt om fordeler/ulemper med Twin turbo i forhold til singelturbo? Tenker da på om jeg burde bygge om til singelturbo..

 

Hva slas motorstyring er det på en orginal slik motor? Er det eventuelt nødvendig å kjøpe datasprut på en slik motor hvis jeg øker effekten til ca 400 hk?

 

Sorry hvis noen av disse spørsmålene sier seg sjøl, for jeg har ikke peiling på disse motorene..

 

Tenkte jeg skulle finne ut en del ting før jeg kaster meg over en slik motor..

 

Og hvordan er girkassene til disse? Tåler de juling??

 

Takk for alle svar..

 

TG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MKiv TT fungerer slik at den første turboen virker på lave turtall, husker ikke akkurat når den begynner å spole... Tror det er rundt 1000rpm og opp til 3500, så tar den andre turboen over fra 3500 og opp til turtallsperra:)

Fordelen med dette er at du får et jevnt drag helt ifra bunnen av.

Med singelturbo lader du kun øvre del av turtallregistret(3500 og opp ca) Dette gjør at du får "ketchup effekten", dær all effekt kommer på en gang:)

 

vente vente vente OG FAAN I HELVETTE...

 

Fordelen med singel er at du kan hente ut mere effekt av motoren;)

1987 Toyota Supra 2.5TT. 1991 Totoya Celica GTI. 2004 Toyota Avensis. 2002 Toyota Mr2 mk3 (x). 2001 Lexus IS200 sport (x.

)Noe du lurer på om Toyota: http://www.ts-ogn.no/phpBB3/index.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å ta ut 400hk fra TwinTurbo'n trenger du ikke gjøre så veldig mye

 

Boostcontroller(justering av turbotrykk)

3,5" eksos

Helst fjerne 1katalysator(på euroutgaven er det 2 kat, vet ikke hvordan den japanske eksosen er)

Fuelcut defenser(hindre at bensinpumpen slutter å levere bensin)

 

Kjenner ikke til manuellkassen til disse, men hører de er bra og tåler mye.

 

Automaten er absolutt nydelig, helt enestående. Har også noe som heter manu mode på den, da girer du selv mellom 2,3 og drive. Den gjør at du kan tvangskjørt kassa i et gir litt lengere og at den ikke girer selv. Og når du girer så girer den litt kvassere.

Denne tåler også mye juling.

 

Orginalt drivverk tåler vanvittig mye juling, hørt om folk som kjører med over 600hk og har ingen problemer med det:)

1987 Toyota Supra 2.5TT. 1991 Totoya Celica GTI. 2004 Toyota Avensis. 2002 Toyota Mr2 mk3 (x). 2001 Lexus IS200 sport (x.

)Noe du lurer på om Toyota: http://www.ts-ogn.no/phpBB3/index.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for info.

 

Men jeg trodde turboene var like jeg. trodde det var to manifoiler slik at den ene turboen gikk på de tre første sylindrene og den andre på de tre bakerste. Er det noen som har bilder av denne motoren?? søkte litt på google men fant ikke så mye der man ser motorrommet ovenfra.

 

Utrolig fin lyd i motorene da.. Hvis noen har egne klipp og bilder av egne biler kan dere gjerne legge dem ut..

 

TG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turboene er ikke like nei. En liten og en bittelitt større. Hvis du skal kjøre BPU så bør du få tak i en EURO eller US spec. I JDM spec så er den mildere kammer, mindre dyser og mindre turboer.

Til trådstarter: En N/A har 5 trinns kasse og mindre bakdiff (samme som automat) Understellet er nok også annerledes oppsatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg igjen veldig interessert her.. Tåler innmaten mye? Noen sier at folk kjører driftsikkert og fint på 400hk, noen sier lett 500hk, andre sier 300hk? Det som var planen var og kjøpe en N/A, kjøpe komplett turbokit til denne.. Sett en del priser på ca 30 - 40 000kr? Også levere inn bilen til noen som virkelig har peiling på dette, og la de gjøre jobben..

MY97 JDM Impreza STi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turboene er ikke like nei. En liten og en bittelitt større. Hvis du skal kjøre BPU så bør du få tak i en EURO eller US spec. I JDM spec så er den mildere kammer, mindre dyser og mindre turboer.

 

Motoren er nok fra japan. Japan auto skrev 320 hk, og i utgangspunktet kommer jeg ikke til å gjøre noe med den da jeg har erfaring med at en motor som er så og si orginal holder bedre enn en som er litt tynet!?

 

Japan Auto sa og at hvis jeg ønsket å øke effekten til ca 400 så kom ikke det til å koste så mye, men spørsmålet er jo da om det lønner seg å koste på f.eks 5.000 ekstra med en gang i stedet for å vente på at noe skjer også måtte punge ut f.eks 25.000 den dagen...

 

Som noen skrev tidligere i tråden så er det ikke så mye som skal til for å øke effekten til 400. Men vi får se...

Jeg får ikke startet med noe enda pga mangel på penger.

Men kan si så mye som at det kommer til å komme en prosjekt tråd, og motoren skal ikke i en Supra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår