Gå til innhold

Mikrofiberkluter

Ranger emnet


Stingah

Anbefalte innlegg

Hei

Leste i en post at man ikke kunne bruke slike "billige" mikrofiberkluter til å gnikke av voksen med. Er det virkelig krise om man bruker f.eks mikrofiberklut fra jordan?

 

Hvor får man kjøpt gode mikrofiberkluter i norge? Kanskje like greit å kjøpe skikkelig først som sist.

 

Hvorfor skal man ikke bruke billige microfiberkluter til polering?

Never drive faster than your guardian angel can fly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var jo en test på tv2 hjelper deg og der vant de billig klutene fra kid. Testet på sånn keramisk komfyr, og med den skal man jo også være veldig forsiktig med tanke på å lage riper.

 

Og stoffet på meg sine kluter og de på kid føles helt like.

Men meg sine kluter er større og ikke så dyre på eBay så jeg bruker bare de på bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med riktig microfiberklut er viktg, skal du lakkrense en bil, og trenger en klut til å tørke av produktet som er til overs spiller det vel ikke stor rolle hva du bruker, men når du kommer til polering og voksing er det viktig å bruke riktig utstyr.

De aller fleste klutene er sydd i kantene med nylontråd, og det riper, noen kluter har merkelapp på seg, og det riper også..

En annen ting er hvordan "hårene" på kluten er, hvor mye den absorberer..

Kjøp kluter beregnet for bilbruk, og helst uten søm i kantene!

Kjøp helst hvite kluter, da ser du hvor møkkete de blir også!

 

Vask av kluter:

Maskin, 40 grader, flytende vaskemiddel (ikke pulver, tenk om ikke alt pulveret løser seg opp), ikke skyllemiddel,for da mister kluten sin sugeevne, og ikke tørketrommel!

 

I bilpleie er det de små detaljene som teller!!!!

Image is everything!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har med produksjonen av MF å gjøre, om du kjenner på en MF klut til hjemmebruk og en til bilen er det forskjell.

 

Microfiberen til hjemmet er ofte rimligere i produksjon. Fibrene er også ofte runde ikke trekantede som i bra MF til bilen. dvs at hjemme kluter ruller "møkka" under kluten mens den (bedre) til feks bilen "løfter" møkka over og videre inn i kluten. Det er selvfølgelig også MF til bil som ikke er bra. Derfor er det enten Meguiars el feks Cobra MF jeg har holdt meg til. Bruk milo til å vaske Microfiber

 

At plata på komfyren er "så" ømtåelig vet jeg nå ikke, du setter jo stekepanner, kjeler ol og drar det rundt oppå der, det er jeg rimelig sikker på at ingen her gjør mht bilen sin.

 

På min bil kommer i alle fall ikke hus bruks MF

 

Lese mer?

 

http://www.autogeek.net/leabmi.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kluter til bruk på bil er heller ikke så veldig dyre om man finner noen som selger uten å kjøre sakene gjennom ti fordyrende mellomledd sånn som dessverre ofte er tilfelle her til lands. Mener å huske at tre kluter fra Meguiars som jeg kjøpte i USA kostet en drøy hundrings tilsammen, og da er det igrunn ikke noe poeng i å prøve noe annet, en vanlig klut koster jo rundt 40 kroner på Kiwi eller noe..

'87 Mercedes-Benz 300GD (prosjekt rustfiks - i dvale)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ca. 20 Megs mikrofiberkluter til bilbruk jeg ikke ville vært foruten. Forenkler jobben noe vanvittig, og gir et knallresultat!

 

Har også en Nilfisk glassklut, den er noe av det beste jeg har vært borti, og i kombinasjon med NXT Generation Glass Cleaner... det er så enkelt å få rene ruter at det er latterlig moro! Bruker det hjemme også, og hele vindusvasken er unnagjort på et par minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår