Gå til innhold

Regreim skifte på 1,8 t

Ranger emnet


audi_s4

Anbefalte innlegg

bytta min på 113k.. reima var slitt, men resten ok... Audi garanterer 180 k på motorer med nye mekanismen.. spør selv..

 

Dette gjelder ikke den første aeb motoren som har en jalla strammer.. Kjøp komplett ombyggingsett på VAG og du har den nye typen... Men greit å bytte litt før, det er jeg enig i. Haynes boka anbefaler 60 k bytte, men med såpass mye arbeid synes jeg det er tull.. Holder hvertfall 130k md nye strammern...

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kjetilr

bytta min på 113k.. reima var slitt, men resten ok... Audi garanterer 180 k på motorer med nye mekanismen.. spør selv..

 

Dette gjelder ikke den første aeb motoren som har en jalla strammer.. Kjøp komplett ombyggingsett på VAG og du har den nye typen... Men greit å bytte litt før, det er jeg enig i. Haynes boka anbefaler 60 k bytte, men med såpass mye arbeid synes jeg det er tull.. Holder hvertfall 130k md nye strammern...

 

Jeg har '98 mod (var gammel strammer, nå ny...)

Og på reima mi kunne jeg fint se att tennene var løse i kantene...

Men det er eget valg. Manualen sier 120, men verkstedet mente også att den bør byttes før 120.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by audi_s4

Når skal denne byttes. Har fått to forslag 95k å 120k det er jo ganske vesentlig at den blir bytta i god tid..:rolleyes:

 

Byttet på Passaten min litt før 90 k, og den hadde ikke holdt mye lengre! Billiger å byttet tidlig enn at den ryker eller hopper over!

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår