audi_s4 Skrevet September 28, 2003 Rapporter Share Skrevet September 28, 2003 Når skal denne byttes. Har fått to forslag 95k å 120k det er jo ganske vesentlig at den blir bytta i god tid..:rolleyes: Siter S2 coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hfracing Skrevet September 28, 2003 Rapporter Share Skrevet September 28, 2003 bytt den ekstra tidlig da vettu, så er du sikker :p Siter - 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver - 1992 mx5 - Trackday toy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet September 28, 2003 Rapporter Share Skrevet September 28, 2003 Står vel i servicemanualen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audi_s4 Skrevet September 28, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 28, 2003 Står 120k i boka men hvorfor sier som feks TS 95 k da...? Vel det står for 16v 4 syl bensin står ikke for 20v turbo motor. Regner da med 120k eller hva..? Siter S2 coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigare Skrevet September 28, 2003 Rapporter Share Skrevet September 28, 2003 Originally posted by audi_s4 Står 120k i boka men hvorfor sier som feks TS 95 k da...? Vel det står for 16v 4 syl bensin står ikke for 20v turbo motor. Regner da med 120k eller hva..? 16v 4 syl bensin? er 1.6`n det vel? Den skal byttes på 120 ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet September 28, 2003 Rapporter Share Skrevet September 28, 2003 Hvis bilen er har den gamle stramme mekanismen skal den byttes før 120k, den nye skal byttes før 180k.. Når du skifter så sørg for at du monterer den nye mekanismen hvis du har en litt eldre a4.. Hvertfall det de sier på vag her.... mvh kjetilr Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tiny_one Skrevet September 28, 2003 Rapporter Share Skrevet September 28, 2003 Bytt ved Ca 100k Ikke finn på å kjøre så langt som 120k, med mindre du liker spenning.... Jeg bytta min ved 109k, og den hadde ikke holdt mye lengre nei... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet September 28, 2003 Rapporter Share Skrevet September 28, 2003 bytta min på 113k.. reima var slitt, men resten ok... Audi garanterer 180 k på motorer med nye mekanismen.. spør selv.. Dette gjelder ikke den første aeb motoren som har en jalla strammer.. Kjøp komplett ombyggingsett på VAG og du har den nye typen... Men greit å bytte litt før, det er jeg enig i. Haynes boka anbefaler 60 k bytte, men med såpass mye arbeid synes jeg det er tull.. Holder hvertfall 130k md nye strammern... Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tiny_one Skrevet September 28, 2003 Rapporter Share Skrevet September 28, 2003 Originally posted by Kjetilr bytta min på 113k.. reima var slitt, men resten ok... Audi garanterer 180 k på motorer med nye mekanismen.. spør selv.. Dette gjelder ikke den første aeb motoren som har en jalla strammer.. Kjøp komplett ombyggingsett på VAG og du har den nye typen... Men greit å bytte litt før, det er jeg enig i. Haynes boka anbefaler 60 k bytte, men med såpass mye arbeid synes jeg det er tull.. Holder hvertfall 130k md nye strammern... Jeg har '98 mod (var gammel strammer, nå ny...) Og på reima mi kunne jeg fint se att tennene var løse i kantene... Men det er eget valg. Manualen sier 120, men verkstedet mente også att den bør byttes før 120. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet September 28, 2003 Rapporter Share Skrevet September 28, 2003 kjipt at disse verkstedene gir forskjellige meninger.. til meg sa de fint 120k, men var slitt reim ja.. slarket i tennene... Vært kjipt med ras.. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audi_s4 Skrevet September 28, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 28, 2003 97 mod her. Ny strammer hmm det bytta jeg på s4'n å det var svindyrt. ca pris på strammer..? Siter S2 coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet September 29, 2003 Rapporter Share Skrevet September 29, 2003 Hele settet kostet 2300 med strammer, strammehjul og reim.. Prisen var ikke så værst synes jeg.. Men hvis du har den nye typen strammer trenger du ikke bytte den..- Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Prikken Skrevet September 29, 2003 Rapporter Share Skrevet September 29, 2003 98 Golf IV. verkstedet sier det er på 120k eller hvis bilen er inntil 5 år gammel. Måtte bytte min på 81k. Den hadde ikke holdt mye lenger heller. Siter Ingen ting er som lukten av eskos, masse nydelige små rumper, og en halv liter med go gammel hjemmebrent:) Ring meg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darkstar Skrevet September 29, 2003 Rapporter Share Skrevet September 29, 2003 Originally posted by audi_s4 Når skal denne byttes. Har fått to forslag 95k å 120k det er jo ganske vesentlig at den blir bytta i god tid..:rolleyes: Byttet på Passaten min litt før 90 k, og den hadde ikke holdt mye lengre! Billiger å byttet tidlig enn at den ryker eller hopper over! Siter 07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg