Gå til innhold

Grådig importør?! Audison

Ranger emnet


groundZero

Anbefalte innlegg

  • Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Angående Db drag til IB, dette er reklame for firmaet. Når begynte dere å betale et firma for å reklamere for seg?

 

Men ja, svaret kom jo fra Earthquake, og slikt skjer. Overlever dere ikke 10% økning, så kjøp et annet merke og ikke syt.

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vis prisen for kobber og aluminium er saken til at audison prisene er gådt opp! Da ser jeg ikke hvorfor andre merker ikke setter opp prisene seine! En liten tankevekker!

 

du kan så si...selvom prisene øker inn, kan ikke jeg ta meg den frihet å justere opp alle prisene som påvirkes. man må ta konsekvensene selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10% høyere fra hva da, Får ikke bedre service enn hva Ice har gitt kundene så det regnestykket holder ikke mål .

 

Den skjønte jeg ikke helt Frank :).

 

Poenget mitt er at for meg kan en forsterker koste 10.000kr hos importør A, bli flyttet til InstallBay, gå opp til 11.000 og det er helt greit.

 

Jeg har strengt tatt ingen dårlige erfaringer med leverandører (ikke deg heller hvor jeg faktisk har kjøpt en audison :)) men gutta i og bak IB har vært ekstremt tålmodige og hjelpsomme. I mange tilfeller mye mer enn hva man på noen som helst måte kan forvente av venner, enda mindre leverandører man faktisk ikke kjenner.

 

Og til dere som mener at man ikke kan skru opp prisen på noe når innprisen går opp lurer jeg litt på hvordan regnskapet ser ut i deres respektive bedrifer.

-'97 Audi A4 1.8 TQ Avant [Bilstereo!]

-'91 Ford Sierra 2.0i CL [Drept!]

-'96 mazda 626 2.0i GLX [solgt]

Spiller selges

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvfølgelig alltid dumt at priser går opp, men det er visse forhåndsregler og informasjon man bør ha før en går i gang å "hetser" en importør på denne måten.

 

Prisene som Ice Audio hadde på Audison var satt mye lavere enn det Elettromedia anbefalte som utsalgspris til kunde. Ikke noe galt i det sånn sett, de velger selv hva de skal ta for produktene sine innenfor en viss ramme.

Men når produktene bytter importør begynner problemstillingen, er da den nye importøren pliktig til å holde de samme lave prisene som den gamle gjorde om de var langt lavere enn de var anbefalt til å være?

 

Anbefalt utpris som er nå på Audison og i tilegg Hertz er langt lavere enn de egentlig skulle vært på det norske markedet.

Se på hva disse koster i utlandet, i hvilket som helst land.

Og du vil raskt forstå at disse prisene ikke er ille i det hele tatt.

 

Installbay skulle heller hatt skryt for arbeidet de legger ned istedet for hetsing som skjer på denne tråden, og da også noe dere er helt uvitne om... Ikke flå elgen, før den er skutt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den skjønte jeg ikke helt Frank :).

 

Poenget mitt er at for meg kan en forsterker koste 10.000kr hos importør A, bli flyttet til InstallBay, gå opp til 11.000 og det er helt greit.

 

Jeg har strengt tatt ingen dårlige erfaringer med leverandører (ikke deg heller hvor jeg faktisk har kjøpt en audison :)) men gutta i og bak IB har vært ekstremt tålmodige og hjelpsomme. I mange tilfeller mye mer enn hva man på noen som helst måte kan forvente av venner, enda mindre leverandører man faktisk ikke kjenner.

 

Og til dere som mener at man ikke kan skru opp prisen på noe når innprisen går opp lurer jeg litt på hvordan regnskapet ser ut i deres respektive bedrifer.

 

Poenget var bare at IB sikkert har god service, men at servicen er 10% bedre enn Ice neppe :blunk:

Men er nå opp til importøren å sette prisen så den er jo grei .

 

Mvh

Driver Audioteam .

Leder i Acap .

Agent for Ice Audio

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder oppgang av kobber og aluminiumpriser så er dette mye forskjellig fra produsent til produsent..

 

Jeg jobber selv i bransjen og merker godt at noen av produsentene ikke øker prisene sine på kobber og aluminium.

Men dette har ikke så ofte med importøren og gjøre, det er ofte produsenten som har mest med dette å gjøre.

Noen holder seg veldig oppdatert på disse punktene, derav Elettromedia som produserer Audison og Hertz, og det er jo logisk at en importør justerer prisen ut på produktene etter hva de koster inn..

 

Nå har de priset de opp ca 6% (se http://www.installbay.no), og med tanke på at de fortsatt er priset langt under den anbefalte utprisen samtidig som at kobberprisene og aluminium har gått opp så er dette langt fra ille, men det er faktisk meget bra.

Når en tenker over hvor mye som er kobber og aluminium på f.eks en LRx forsterker, så er hele chassiet aluminium og terminaler etc er kobber. You do the math :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei tror ikke Tor mente dette om Ice .

Og du bør teste Focal forsterkerne, har en som driver Utopia settet mitt .

Opptur må jeg si :)

 

Mvh

 

Er jo helt forståelig at det er en opptur når du hadde en Audison LRx 2.9 til godt over 5 lakser og byttet til en Focal Dual Monitor til 18000,-

 

Focal sine amper er veldig gode, og en god konkurrent til Audison LRx, men denne sammenligningen din holder ikke mål :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Og til dere som mener at man ikke kan skru opp prisen på noe når innprisen går opp lurer jeg litt på hvordan regnskapet ser ut i deres respektive bedrifer.

 

 

så absolutt tar jeg ansvar for det selv! om en vare gir mindre inntjening, så gjør jeg det jeg kan for at kundene skal oppleve stabilitet i prisene. det er jo aldri slik at svingninger i kurs/verdi pårvikes over hele fjøla! tjene penga på andre produkter da vøtt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmmm. Det kan jo også hende at installbay gutta har noe høyere utgifter/driftutgifter en det ice audio gutta har......

Som f.eks lagerleie, butikker/butikkleie, støm, fyring,osv... og ikke minst lønninger til de ansatte...........

Så at prisene går opp, kan jo følge tingene ovenfor.

 

Spørsmål : Er det noen her som har fått høyere lønning/ lønnspålegg i år ? isåfall, et sted må iallefall arbeidsgiveren ta pengene ifra.............

Men, jeg er enig at det er synd at ting går opp i pris. men shit happens.Skal du ha en audison forsterker, så klarer de fleste de prosentene opp.(og det er sikkert mulig å få "tilbudspris" på audison i butikk, hvis du/dere spør.)... Hvis pris stigningen er for mye/stor for dere, så kjøp noe annet. det er tross alt mange andre fete merker å velge på,til "supre" priser i Norges land.

Norwegian Champion, 00-01-02-03-06-07-08

00-155.7db superstreet nw

01-170.2db xtreme5+ 02-170.6db xtreme5+ 03-156.7db xtreme 1+

06-155.6db street b 07 - 158.9db street b. 08 - 159.2db street c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så absolutt tar jeg ansvar for det selv! om en vare gir mindre inntjening, så gjør jeg det jeg kan for at kundene skal oppleve stabilitet i prisene. det er jo aldri slik at svingninger i kurs/verdi pårvikes over hele fjøla! tjene penga på andre produkter da vøtt ;)

 

Nå er det litt forskjeller på kurssvingninger og kobberprisen da, kobberprisen kommer nok ikke ned igjen med det første. Er vel rundt 50 kroner kilo'en for kobberbrom nå om jeg ikke tar feil. Hvertfall veldig nøye på å sortere kobber og aluminium på jobben.

#1985 Opel Rekord 2.2i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så absolutt tar jeg ansvar for det selv! om en vare gir mindre inntjening, så gjør jeg det jeg kan for at kundene skal oppleve stabilitet i prisene. det er jo aldri slik at svingninger i kurs/verdi pårvikes over hele fjøla! tjene penga på andre produkter da vøtt ;)

 

All ære til deg, men jeg som forbruker forventer ikke at priser på varer forholder seg like når jeg hele tiden tjener mer og mer i samme jobb osv.

 

Nå er ikke denne diskusjonen om inflasjonens påvirkning av prisene på Audison, men dog ;).

 

Poenget var bare at IB sikkert har god service, men at servicen er 10% bedre enn Ice neppe

Men er nå opp til importøren å sette prisen så den er jo grei .

 

Det er veldig, veldig vanskelig å sette en kvantativ måling av opplevd kundeservice (som faktisk er korrekt vel å merke) men jeg forstår hva du vil frem til.

 

Poenget mitt er uansett at om jeg kan forholde meg til de samme kara som har hjulpet meg før er de 6-10% høyere pris vel verdt pengene.

 

Hva en annen leverandør har av potensiell kundeservice er derfor mindre interessant for meg siden jeg fra dag én har fått ekstremt god hjelp og oppfølging av IB folket. Slikt skaper lojalitet.

-'97 Audi A4 1.8 TQ Avant [Bilstereo!]

-'91 Ford Sierra 2.0i CL [Drept!]

-'96 mazda 626 2.0i GLX [solgt]

Spiller selges

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis pris stigningen er for mye/stor for dere, så kjøp noe annet. det er tross alt mange andre fete merker å velge på,til "supre" priser i Norges land.

 

Sier meg helt enig der og gitt!

 

Men igjenn, det er jo ikke så mye vits diskutere her heller da! Det er som sagt opp til ver enkelt forhandler å stille sine priser. Like du de ikke så gjør som re-load sier, se på andre merker!

 

Det er igrunn ikke værre en det! Så skal vi slutte å "disse" en enkelt forhandler å bare komme over det OK?

drive safe,,but very fast!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår