Gå til innhold

Sommerdekk & Felg tråden

Ranger emnet


sp0ky

Anbefalte innlegg

  • Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jeg har akkurat satt på nyinnkjøpte 19" på min E39 touring. Zita Zeus er merket for de som kjenner til de.

8,5" med 245/35 foran, og 9,5" med 275/30 bak..til en pris av ca 30000..

bilen er pr dags dato ikke blitt senket ennå, men det subber ingenting..

noen som har erfaring ang senking på disse, og hvor mye jeg kan senke uten subbing??

07 Skoda Octavia 1.9 TDI Stv

04 Toyota Hiace 4wd

01 Renault Laguna 1.6 16v / 95 VW Golf 1.8 Cab

91 VW Golf 1.8 GLI Cab / 83 Bmw E30 Baur Cab

53 T1 oval (o\_/o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De passer meget fint til E34 ja ;)

 

Vet at den er litt høy. Det står jo orginale fjærer på :)

 

Har 30mm senk liggende, vurderer å sette på. Vurderer også bare å sette på foran. Noen som har erfaring med dette? Å kjøre med orginale bak og senk foran.

 

Bak er det igrunn greit (i hjulbuen), men vurderer å hive på spacer, for å få hjula litt ekstra ut bak. Ellers så er neste prosjekt å pusse alt av rust, samt at alle "lakkskader/stensprut" skal lakkes. Nye skilter kommer også.

 

kjører med orginale fjærer bak, men er senket 55mm fram, høres mye ut, men faktum er at fjærene bak er bliit en smule lave:( bakdelen er jo at den er veldig myk bak, så jeg skal sette på senke fjærene bak også;)

d gjør seg mye med å få en E34 ned med fete hjul da:D ja du har fine hjul;) hehehe.

vilken type fanger har du? M5????

11 Mercedes 250cdi 4matic bruksbil
07 bmw 525D M-Sport           bruksbil 

96 Audi A4 1.8TQ trimprosjekt.
Alpine,Genesis Dual Mono,Colossus,Cadence,DLS,RE8
Stereoprosjekttråd:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704
og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har akkurat satt på nyinnkjøpte 19" på min E39 touring. Zita Zeus er merket for de som kjenner til de.

8,5" med 245/35 foran, og 9,5" med 275/30 bak..til en pris av ca 30000..

bilen er pr dags dato ikke blitt senket ennå, men det subber ingenting..

noen som har erfaring ang senking på disse, og hvor mye jeg kan senke uten subbing??

 

 

Jeg har en sedan med samme oppsettet som deg. Framme subber det ingenting, men bak hadde jeg en svak antydning til subbing mot ytterkanten av bakskjermen. Da var bilen senket ganske mye, men på et stivt og fint justerbart understell. Bakfelgen har imidlertid ET17, mens det optimale nok er ET20.

Hevet den ca. 1,5 cm bak, og ble kvitt problemet. Men blir nok til at jeg valser :D

 

Har også hørt at det er bedre plass i skjermene på touring enn på sedan, men vet ikke dette sikkert.

 

EDIT: Legger ved et bilde som "lyver" litt; bilen var lavere bak enn bildet tilsier.

 

DSC00084.jpg

[o] '12 BMW 520dAT M-sport

[x] '09 BMW 520dAT M-sport

[x] '07 Mercedes Benz CLS 320 CDI "AMG 63"

[x] '07 BMW 525iA M-Tech

[x] '02 BMW 520iA AC Schnitzer +++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en sedan med samme oppsettet som deg. Framme subber det ingenting, men bak hadde jeg en svak antydning til subbing mot ytterkanten av bakskjermen. Da var bilen senket ganske mye, men på et stivt og fint justerbart understell. Bakfelgen har imidlertid ET17, mens det optimale nok er ET20.

Hevet den ca. 1,5 cm bak, og ble kvitt problemet. Men blir nok til at jeg valser :D

 

Har også hørt at det er bedre plass i skjermene på touring enn på sedan, men vet ikke dette sikkert.

 

EDIT: Legger ved et bilde som "lyver" litt; bilen var lavere bak enn bildet tilsier.

 

DSC00084.jpg

 

Det var en pen bil:win

X: ca 50 motoriserte kjøretøy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mine sommerfelger: autec av noe slag. 17 toms felger 8.5 forran og 10 bak. dekkdimmen er: 255-40/17 bak og 235-?/17 forran. subber bittelitt bak av og til. er nye bakdekk og bakfelgene er retta etter disse bildene ble tatt. hva synes dere?

legg merke til skiltet i bakgrunnen

CIMG1903.jpg

CIMG1902.jpg

CIMG1904.jpg

 

er som min litt høy foran

X: ca 50 motoriserte kjøretøy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja. har ikke veldig lyst til å senke. bror min hadde en 320, som var ganske senka + frontfanger=skrapa bakken hver gang han kjørte opp. men kunne tenkt meg å senke litt for å få den litt stivere.

 

kan ikke sammenligne en 320 å en 520/525 da vettu :shake å senke en e34 er da ikke noe problem, skal bli ganske så lav før d skal bli noe som helst problem gitt;)

11 Mercedes 250cdi 4matic bruksbil
07 bmw 525D M-Sport           bruksbil 

96 Audi A4 1.8TQ trimprosjekt.
Alpine,Genesis Dual Mono,Colossus,Cadence,DLS,RE8
Stereoprosjekttråd:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704
og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan ikke sammenligne en 320 å en 520/525 da vettu :shake å senke en e34 er da ikke noe problem, skal bli ganske så lav før d skal bli noe som helst problem gitt;)

 

nei ikke sånn jeg mente. men har liksom fått litt fobi for senking etter det. men som sagt så begynner jeg å få litt lyst til å senke min. men er dårlig med penger til det. holder på med mc lappen og nå sedu. vet du forresten om det er samme dempere forran og bak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår