Gå til innhold

Spinning med Audi 100/5000 Turbo

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ampfiler: Da var du lagt til. :)

 

Vantage: Muligeheit for å ordne det? :P

 

Ja, jeg skal prøve å få det til etterhvert.. men rekker ikke noe før ferien vaffal.. Også har jeg liten tilgang på kamera.. veit ikke hvordan lyden blir om jeg filmer eller tar opp med mobil..

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supre greier Vantage. :D

 

Edit: Viser til ein post i tråden om 100'n din Vantage, skrevet av KennethA:

Jeg hadde en 87' 100 turbo. Den sto oppført i manualen med 165 hk. Den uten katalysator sto oppført med (ca) 185 hk.

Bytta hele eksosanlegget til et uten cat, og trykket økte med ca 0,2 bar. Gikk betraktelig friskere. Vil nok tro det bare er trykket som er mer på de to 10v motorene. (100 og 200)

 

Nå skal det sies at etter det fikk bankesensorene litt mer å tygge på. Bånn gass i oppoverbakke i varmt vær, så var den ikke mye ladevillig etter at lyset til bankesensoren lyste. Burde nok ha justert opp litt bensin.

 

Vil det da si, at viss ein kjøper eff.anlegg uten katalysator, får ein 185hk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trokke du merker 20 hk såpass mye som han skrev over her, men er jo bare å bytte eksos, står jo 2.5" der fra før av..

 

Har ikke prøvd å bytte eksos på min, så det veit jeg ikke noe om. Men 0.2 bar vil jeg tro du merker endel forskjell på fra 0.4

Det er tross alt 33% økning i ladetrykk ;)

Skal sjekke litt på detta når jeg begynner å skru opp på min :D

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det jeg har skrevet. Trykkmåler var noe av det første jeg satt inn i bilen da jeg kjøpte den. Så ble det eksos uten cat, og trykket gikk opp 0,2 bar. Bilen gikk betraktelig bedre enn da den ikke hadde cat. Husk å få justert bensina opp, for bankesensoren min kutta trykket veldig ofte. Spesielt i veldig varmt vær. Da lada den ikke mer enn 0,1-0,2 bar.

Enkleste du kan gjøre en å kjøpe en bit med 2,5" eksosrør og to klemmer. Fjern cat'en men vinkelsliper. Du merker det veldig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det jeg prata om var de 20 hestene. fra 165 hk til 185 hk.

Det vil jeg si att du ikke merker så godt. men jeg tror att du får mer enn 20 hk til ved 0.2bar mere trykk + annen eksos.

- Vw bora 1.9tdi 4motion

X 1991 Audi S4 2.2t

X 2000 Passat

X 1993 Audi S4

X 1995 Audi 80 2.8e Quattro X 1985 Audi Coupe Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår