Gå til innhold

betaling av forsikring etter vraking

Ranger emnet


steinarne

Anbefalte innlegg

Artig sak... ring forbrukerrådet og spør.

 

Jeg hadde IF tidligere. Solgte en bil, leverte salgsmelding og flyttet forsikring over til ny bil. Alt ok. Trodde jeg. Til jeg fikk en feit regning 3 måneder senere. Bilen hadde ikke blitt omregistrert, men vraket etter 2 måneder av ny eier. Hos IF sto jeg fortsatt som eier, og de ga (ordrett) faen i hvem som hadde rett. De skulle bare ha penger av meg for at ny eier ikke hadde ordna forsikring. Hjalp ikke at jeg hadde flytta forsikringa over på den nye bilen.

 

Unødvendig å si at jeg aldri noensinne kommer til å bli kunde av IF igjen... (som generelt er et dyrt drittselskap med mindre du er dame på 62, bor alene på en øy på vestlandet med 3 hengelåser på garasjen, og kjører Berlingo med 1 liters motor)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig sak... ring forbrukerrådet og spør.

 

Jeg hadde IF tidligere. Solgte en bil, leverte salgsmelding og flyttet forsikring over til ny bil. Alt ok. Trodde jeg. Til jeg fikk en feit regning 3 måneder senere. Bilen hadde ikke blitt omregistrert, men vraket etter 2 måneder av ny eier. Hos IF sto jeg fortsatt som eier, og de ga (ordrett) faen i hvem som hadde rett. De skulle bare ha penger av meg for at ny eier ikke hadde ordna forsikring. Hjalp ikke at jeg hadde flytta forsikringa over på den nye bilen.

 

Unødvendig å si at jeg aldri noensinne kommer til å bli kunde av IF igjen... (som generelt er et dyrt drittselskap med mindre du er dame på 62, bor alene på en øy på vestlandet med 3 hengelåser på garasjen, og kjører Berlingo med 1 liters motor)

finnes ikke berlingo med 1 liters motor

2000 suzuki grand vitara 2.0 tdi,cruisebil. 2005 Golf V 1,9 tdi. 1983 honda vt 750 custom,seriøse greier. 1977 vespa 50 special,4 håndgear. kreidler 50 rs. lohi 13 fot med 50 hk mercury

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt samme oppfatning om IF selv, men har begynt å lure litt.. Gjenstridige skulle ha 16k året for full kasko på Preluden, samma skulle IF. Men hos IF var det inkludert innbo og ulykkesforsikring? WTF, jeg som alltid har trodd at IF var dyrest? Jaja, skal ikke klage jeg :D

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår