Gå til innhold

Vurdering av Peugeot 206 Gt.

Ranger emnet


Hyrlen

Anbefalte innlegg

Nå har jeg kjørt Audi i flere år, å er egentlig litt lei. Men skal jeg ha noe annet må det bli noe spesielt, å ikke alle andre kan hoste opp etter meg. Da har jeg rettet øynene mot Gt. Har en på hånda nå.

 

Hvilken pris er normalt for en 2000 modell her med en km under 100000 og ingen feil eller mangler? Jeg har ingen erfaringer med annet en 605 når det gjelder Peugeot fra tidligere er det noen ting jeg bør være obs på, da spesielt med denne typen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at jeg ikke får så mange svar siden det visstnok bare er solgt 3 nye i Norge. Men siden den er så godt som lik Gti, er det noen erfaringer med disse eller 206 generelt anno 2000? Pris dere ville sagt er greit f.eks, bilen er gått 60000. Ikke det at jeg forventer store feil siden km.standen er veldig lav og bilen nettopp har gjennomgått en service på 12.000kr og aldri er blitt vinterkjørt visstnok.

 

Alt av småting kan nevnes. Skal å se på den iløpet av helga, men er allerede forelsket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kamerat av meg kjøpte seg en 2001 GTI i 2005 for 150 000kr tror jeg det var. Denne satt det supersprint eksos på, 17" felger, 30 eller 40mm senkefjører, stor stereo osv... Skinnsettene er av litt dårlig kvalitet. De var godt i gang med å revne allerede da han kjøpte den. Ellers er forstillingsdelene litt dårlig på den. Bærebrua er allerede byttet for eksempel. Men dette er vel et vanlig problem på biler som er senket da...

2011 Lancer Sportback

1986 BMW 325 Coupe

http://www.mitsubishi-klubben.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gt har vel Delskinn, uansett med så lav kmstand og siden den kun er sommerkjørt dermed ikke utsatt for så mye fukt kan jeg vel ikke akkurat si jeg forventer skader på seter.

 

Dette med forstillinga bekymrer meg mer, men kan jo ikke være verre enn på a4 anno 96. Skal ringe verksted i morgen å høre om dette.

 

Skulle sett bilen i helga men kisn hadde ikke tid, så blir vel til uka. Gleder meg, er jeg fornøyd river jeg den nok ut så jeg har den til påske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Min har bare gått 90 000. Er tydeligvis en feil på 206 for når jeg ringte Bertel o steen og forklarte problemet spurte han bare " har du en 206?".Det er visst en svakhet. gratulerer med ny bil forresten. Jeg har en 206 xsi med samme styling som GTn. Jeg er kjempeførnøyd med min.:morph:

hatt den i 6 år nå. vurderer å selge den etter å ga fikset den. kjøpe meg noe større noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakstillingen er definitivt et svakt punkt på Peugeot sine modeller med torsjonsstaver bak.

 

Ved minste antydning til slark i svingarmene bak bør lagrene til svingarmene byttes. Delene koster en drøy tusenlapp.

Gjør en ikke det vil det oppstå vanninntrenging i lageret. Da begynner både lager og lagertappen og å ruste, og lagertappen blir utslitt.

 

På noen modeller kan lagertappene skiftes, på andre må hele "røret" i bakstillingen skiftes. Uansett blir det fort dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Det med bærearmene er en svakthet, og spesielt med senkesett. Men der har BOS forsterkede å få kjøpt, som kom etter 2000, fordi dette var en svakthet på GT/GTi... Ellers så er det en kjempemorsom bil. Hadde selv en i 2,5 år. Lakken er vel kanskje ikke så imponerende på disse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Hei,

 

Jeg eier idag en 1999 206 GT(853/4000)

 

Jeg kjøpte den i mai, og den var da gått 106000km - fikk den for en svært billig pris, men de andre i samme klasse lå da på rundt 100k, idag vil jeg kanskje tro det er mer vanlig med en pris på 80-90k.

 

Er strålende fornøyd med bilen, og har ikke merket noe til bakstilling- bilen min er nå gått 123000km

 

mvh Gaute

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår