KennyMæn Skrevet Mars 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2007 Hallo! har et problem med min 89' 200sx s13! Har byttet topp-pakning for en uke siden! etter jeg var ferdig fant jeg ut at det manglet en slange på innsuget som gjorde at bilen dro falsk luft! fant igjen den slangen idag og satte den på, men da begynte det plutselig og ryke no fryktelig av eksosanlegget! og når jeg prøvde å ta av slangen igjen slutte det å ryke! så satte jeg slangen på igjen og gikk bak bilen for å lukte på eksosen og den luktet en blanding mellom olje og bensin! stjeler et bilde jeg har sett før her på forumet for å vise dere hvilken slange jeg mener! hvor går denne slangen fra forresten? slik at jeg vet jeg har riktig slange der! noen som har vært borte i dette før og kan hjelpe meg? hva er galt og er dette farlig og kjøre med? på forhånd tusen hjertelig takk for alle svar! Siter - 91' Mercedes 190E 2.0 - 93' VW Passat 1.9TD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet Mars 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2007 Sikker på at det ikke har noe med veivhusventilasjon å gjøre? Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennyMæn Skrevet Mars 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2007 ganske sikker på det ja! ingen som har no andre forslag? Siter - 91' Mercedes 190E 2.0 - 93' VW Passat 1.9TD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bdybdal Skrevet Mars 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2007 sikker på det ikkje e oljedamp retur, bruka å sleppe oljedamp inn i stempla får å brenne det opp i staden får å sleppe det rett i bakken, på en del turbobiler, då ryk det litt blått ei lita stund so gir det sei. Siter 1990 Audi 200 20v tq 1987Audi 90 quattro 1986 Ford sierra 2,0L VRAK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Mars 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2007 Slangen på bildet er alt for liten diameter for å være åndeslange. Også ser man ingen enveisventil der. Kan du følge den slangen du har satt der på din egen bil og se hvor den havner? Hvis du setter en blindplugg på nippelen inn på innsuget og starter... Blåser det da i slangen? Oljedamp? Har du høvlet toppen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennyMæn Skrevet Mars 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2007 Slangen på bildet er alt for liten diameter for å være åndeslange. Også ser man ingen enveisventil der. Kan du følge den slangen du har satt der på din egen bil og se hvor den havner? Hvis du setter en blindplugg på nippelen inn på innsuget og starter... Blåser det da i slangen? Oljedamp? Har du høvlet toppen? har høvlet toppen ja! skal undersøke om det blåser der jeg! takk for tips! Siter - 91' Mercedes 190E 2.0 - 93' VW Passat 1.9TD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Mars 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2007 Nå har ikke jeg peiling, men det ser ut som den slangen kommer fra kjølesystemet Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet Mars 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2007 Kjenner du ikke noen som har lik bil så du kan sammenligne? Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg