luigi Skrevet Mars 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2007 fan for en snygg bil! den va rett og slett rå stili:D! suge motor?:) er rå lyd i dem:) i v8 og da;) og alle har jo Turbo volvo.. Siter MVH Raymond Myrland 940 front ønskes. 960 intriør ønskes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet Mars 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2007 Jeg villa satsa på V8 grinchy Herlig lyd, som passer på 240! Har planer om V8 i min egen og :sombrero: Fin bil!! Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Mars 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2007 Ikke mulig å ha bensingjerrig V8'r? En Chevy K5 2wd (1900 kg) med 350gasser og ~200 hk har lavere oppgitt forbruk på langkjøring enn det en 240 har med B230A...og skal man bygge om seriøst i dag bygger man med innsprut! Kan noen komme med effekt og dreiemomentskurver til en 400 hk Volvo turbomotor for å sammenligne? :D Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Mars 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2007 jeg ville gått for v8'er. Noe "annerledes" enn B230ET/FK/FT-motor som alle setter inn. V8'ere bruker ikke nødvendig vis masse,masse bensin...som regel får du torquen på lave turtall, og da slipper du all turtall-sperrekjøringa som slurper sinnsykt med bensin på enhver bil..:) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
luigi Skrevet Mars 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2007 sugis motor:) er rått! og få som har d.. Siter MVH Raymond Myrland 940 front ønskes. 960 intriør ønskes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
muren motor Skrevet April 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 24, 2007 Ikke mulig å ha bensingjerrig V8'r? En Chevy K5 2wd (1900 kg) med 350gasser og ~200 hk har lavere oppgitt forbruk på langkjøring enn det en 240 har med B230A...og skal man bygge om seriøst i dag bygger man med innsprut! Kan noen komme med effekt og dreiemomentskurver til en 400 hk Volvo turbomotor for å sammenligne? :D att de oppgir en 350/350 kombinasjon til under literen på langkjøring fremstår for meg som uoppnåelig.. kansje med egg under pedalen, slakk nedoverbakke å hjemlengsel.. kjører forøvrig ALDRI jevnt i 90 over flere mil som desse talla blir tatt ut av. Ligger forresten ann til att det havner en 350/350 på tunet om få dager.. Angrer litt på att jeg dompa bakakslingen jeg hadde til 4-trinnskassa.. hadde fått ned litt turtall da.. Siter Opel omega 2,5-96 Opel omega 2,5-96 Nr2! Opel manta-72 2,4i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet April 25, 2007 Rapporter Share Skrevet April 25, 2007 De tallene var riktignok med TH700 kasse (med 4 trinn for de uinvidde) Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V8LVO Skrevet April 25, 2007 Rapporter Share Skrevet April 25, 2007 hallo.... har selv en 244 med ford 5,0 v8 og twin turbo... rudt 500 hk og 800 nm... 5 trinns manuell kasse.. går på literen med lang kjøring. skal aldrig ha noe ann motor i den.. utrolig lettjkørt ..aldrig mer volvo motor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsl Skrevet April 25, 2007 Rapporter Share Skrevet April 25, 2007 Hvor lite dere klarer å presse motoren på langkjøring er jo helt uinterresant, det som er interresant er jo forbruket ved din vanlige daglige kjøring (i byen f.eks) og heller ikke hvor LITE du KLARER å få den til å bruke... Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HPfreak Skrevet April 25, 2007 Rapporter Share Skrevet April 25, 2007 Hans sin bruker 1,2 liter på normal kjøring. Syns ikke d er ille med over 300 hk V8. Siter Real muscles, real power! Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet April 26, 2007 Rapporter Share Skrevet April 26, 2007 Hans sin bruker 1,2 liter på normal kjøring. Syns ikke d er ille med over 300 hk V8. Enig. Hva bruker en oppskremt FT på 300 hk på blandet kjøring? Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
karl66 Skrevet April 26, 2007 Rapporter Share Skrevet April 26, 2007 I henhold til orginalpolitiet her så bruker ikkr volvo sine motorer bensin i det hele tatt ;) i forhold til ALT annet som folk tenker på å prøve ut :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet April 28, 2007 Rapporter Share Skrevet April 28, 2007 ...og det er i ALLE fall bare piss... Jeg bruker en GOD liter på mila på småkjøring, og nå om dagen som jeg har litt pigger jeg vil bli kvitt for å gjøre dekka på 245'en lovlige igjen bruker jeg i hvertfall bensin. (B23ET med portet 405 og en T3 trim60 a/r .63/.42 og Electromotive... rundt 1.2bar) Men på langkjøring med samme motoren ligger jeg under literen i gjennomsnitt på en tank om det ikke dukker opp BMW'er eller lignende enten forfra eller bakfra :D Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo242 Skrevet April 29, 2007 Rapporter Share Skrevet April 29, 2007 det er vel greit å ligge ganske nærme lamda 1 ved normal kjøring uansett... Siter http://www.wetterhusracing.no http://www.bakaxel.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet April 29, 2007 Rapporter Share Skrevet April 29, 2007 tja... 740'en gikk fint på 15.5:1 til 16:1 i afr på "rulling" på enkelte manifoldtrykk uten å være noe utpreget problematisk. Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.