Gå til innhold

Passat B5, 1.9TDI vs 1.8T..

Ranger emnet


MeSs

Anbefalte innlegg

Hva bør jeg kjøpe?

Liker at det går ok, men det skal være en driftsikker bruksbil.

Dermed, drivstofforbruk teller litt også. :)

1.8T highline ser fin ut :)

Har ikke så mye å bruke, rundt 100 tusen.

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke tenkt meg om, kjøpt TDI 130hk eller noe tvært.

går nesten like bra som en 1,8T

Hvordan er det med trimming da? 1.8T virker jo litt bedre sånnsett.. Skal ha bilen lenge og regner med at det blir modifisert litt. Ligger en 1.8t highline på Finn.no med chip og eksos:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=9574582&sid=12aTbjIQC6994687&pos=78&tot=222&page=2

 

Noen greie flere som kan være interessante:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=9599759&sid=12aTbjIQC6807143&pos=20&tot=222

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=9080727&sid=12aTbjIQC6994687&pos=59&tot=222

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye mer potensiale i en 1.8turbo motor.(snakker da om stegene etter chip,effektanlegg,luftfilter osv.)

La merke til at den svarte 1.8t i annonsen din hadde forge dumpventil..Katalysatoren kan gå til helvette, og ecuen klarer ikke å levere riktig mengde av bensin og luft med dump ventil. Har lyst på dump selv, men etter å ha lest om så mange som hevder at de har en kammerat som har en katalysator og diverse annet som har blitt sotet ned så har jeg ikke giddi det enda.Er flere som kjører med dette uten problemer også. Har han eieren av den 1.8turboen hatt problemer med det?

Nei gjør som meg, gå for 1.8turbo, "alle" har jo Passat 1.9tdi. =)

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

 

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye mer potensiale i en 1.8turbo motor.(snakker da om stegene etter chip,effektanlegg,luftfilter osv.)

La merke til at den svarte 1.8t i annonsen din hadde forge dumpventil..Katalysatoren kan gå til helvette, og ecuen klarer ikke å levere riktig mengde av bensin og luft med dump ventil. Har lyst på dump selv, men etter å ha lest om så mange som hevder at de har en kammerat som har en katalysator og diverse annet som har blitt sotet ned så har jeg ikke giddi det enda.Er flere som kjører med dette uten problemer også. Har han eieren av den 1.8turboen hatt problemer med det?

Nei gjør som meg, gå for 1.8turbo, "alle" har jo Passat 1.9tdi. =)

Nesten bedre å kjøpe en original kansje?

Men kan ha resirk dump.. ;)

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fattern jobber i naf, og mente det var mye tull med passater fra 1997 til og med 1999, elektronisk og forstilling.. Noen som vet om dette?

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fattern jobber i naf, og mente det var mye tull med passater fra 1997 til og med 1999, elektronisk og forstilling.. Noen som vet om dette?

 

Elektronisk ble litt bedre på 99 modellen (som jeg er eier av). Men forstillinga på den er en vits :D. Nå har jeg heldigvis fått byttet ut min i "bedre" forstilling ifølge kjennere. Så da får vi se da.

 

Masse rart som skjer med disse bilene ja.. men trodde det var ifra 97-00 jeg. Uansett, gode biler å kjøre. Aldri hatt problemer med det elektriske på min.. men har hørt rart om 97-98 modellene der.

 

Feks.

Vindusheis (vinduene går opp etc når man låser døra..:)). Dette gjelder også Audi(systern fikk dette problemet på sin 99mod A6 stv.).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feks.

Vindusheis (vinduene går opp etc når man låser døra..:)). Dette gjelder også Audi(systern fikk dette problemet på sin 99mod A6 stv.).

 

De kom sånn orginalt. Hvis ikke så er det ett luksus problem, mine er sånn, og han ene på jobben har det sånn, så tror ikke det er ett problem, men standard på bilene.Kjekt er det og.

De fleste passatene fra 97 til 2000 er svakhetene i forstillinga byttet, så det er jo ikke noe kjempe problem lenger, jeg har ikke merket noe enda ihvertfall, og mye av forstillinga ble byttet for 40 000km siden, går knirke fritt :) God bil og kjøre er det og. =D Nå skal jeg ut å montere dump ventil på min, bare for å se hva som kan skje hvis folk kjører dump..Folk har forskjellige meninger, men de kan ha hørt ting fra en kammerat av en kammerat osv. Så da tar jeg saken i egne hender :D

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

 

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...

Passat B5, 1.9TDI vs 1.8T..

Hva bør jeg kjøpe?

Liker at det går ok, men det skal være en driftsikker bruksbil.

Dermed, drivstofforbruk teller litt også.

1.8T highline ser fin ut

Har ikke så mye å bruke, rundt 100 tusen.

 

Hei!

 

Jeg har stort sett kun hatt VW og audier. Vil si det at passat 1.8T bruker veldig lite bensin viss man chipper den.

Ikke minst er det gode biler å kjøre med tanke på comforten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med trimming da? 1.8T virker jo litt bedre sånnsett.. Skal ha bilen lenge og regner med at det blir modifisert litt. Ligger en 1.8t highline på Finn.no med chip og eksos:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=9574582&sid=12aTbjIQC6994687&pos=78&tot=222&page=2

 

Noen greie flere som kan være interessante:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=9599759&sid=12aTbjIQC6807143&pos=20&tot=222

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=9080727&sid=12aTbjIQC6994687&pos=59&tot=222

 

Trimmingspotensialet til en 1,8t er jo "uendelig"! Hvis man først blir bitt av trim-basillen så vil man gjerne ha mer og mer, så hvis du går med planer om å trimme er jo en 1,8t motor et must! Nå vet jeg at mange som sverger til tdi mener at dreiemomentet i en dieselmotor er bedre og man har like mye gøy med en diesel, men jeg er sterkt uenig!! :) Dessuten finnes det drøssevis av ferdig hyllevare trimdeler til 1,8t! Og si man legger masse penger i trim, så er ikke følelsen av 350-400 hk det samme i en dieselmotor som med en bensin!! Bare lyden har mye å si for min del iallfall!!

Men hvis målet ditt er en A-B bil som er komfortabel og god, så er det jo ikke noe i veien for å handle seg en tdi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår