Gå til innhold

eBay: Selger vil ikke sende utenfor Tyskland

Ranger emnet


ha|||on

Anbefalte innlegg

Du kjenner ikke noen i Tyskland som han kunne sendt til, som igjen kunne sendt til deg, da?

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan høre med et import firma da, kompis gjør det ofte, snakker med import firma, finner deler på tyske eBay, får selger til å sende til Hamburg hvor firmaet har kontor eller lager, delene kommer sammen med de neste bilene mot en liten betaling.

 

Funker ganske fint egentlig.

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan høre med et import firma da, kompis gjør det ofte, snakker med import firma, finner deler på tyske eBay, får selger til å sende til Hamburg hvor firmaet har kontor eller lager, delene kommer sammen med de neste bilene mot en liten betaling.

 

Funker ganske fint egentlig.

 

Dette høres spennende ut, har du noen navn eller adresser på disse importfirmaene? :)

 

Jeg har forresten sendt forspørsel vedr. frakt til selger, så får vi se han (eller var det hun?) svarer.

Et smil i trafikken er den beste taktikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de kompisen min bruker, er vel i tyskland en gang i måneden eller noe slikt, Thune eller Thue, heter de, jeg kan forhøre meg med ham imorgen om du vil, er vel et lokal firma regner jeg med (Haugesund)

 

han venter på deler som de skal hente for ham nå faktisk, fant seg stab stag til e21 på eBay :p

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min oppfatning er at de aller fleste sender til norge bare du spør og får gitt en pris på frakt av de..men om ikke de gjør det så er det vel bare å akseptere..

 

men for tyskere flest så er det vel i deres interresse å selge til nordmenn. vi har en kjøpekraft som få matcher og av en eller annen merkelig grunn byr vi oss grønn i trynet. :D

 

faktisk har jeg mere problemer med briter når det gjelder å få ting sendt til norge, De er sikkert sure på oss fordi vi annerkjente den palestinske regjeringen.. vel vel

I like big butz and I can not lie!

 

Low and slow, Plowing snow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de kompisen min bruker, er vel i tyskland en gang i måneden eller noe slikt, Thune eller Thue, heter de, jeg kan forhøre meg med ham imorgen om du vil, er vel et lokal firma regner jeg med (Haugesund)

 

han venter på deler som de skal hente for ham nå faktisk, fant seg stab stag til e21 på eBay :p

 

Sweet! Strøkent hvis du kunne hørt med ham, og flott dersom det kanskje kunne gått å få et kontaktnummer elns? :)

 

Dersom de kjører E6 er det kanskje mulig å møte de et sted langs E6 gjennom Oslo?

Et smil i trafikken er den beste taktikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjøpte en gang et panser i Tyskland, og selger ville ikke sende i det hele tatt. Kjøper måtte komme og hente det selv. (Abholung). Forståelig, siden et panser er en ganske uhåndterlig ting å få sendt! Men de aksepterte at jeg fikk et spedisjonsfirma til å hente panseret. Det hele ble organisert av norsk speditør (Fjord1), panseret kom hjem som det skulle. Men det er jo ikke billig å får ting sendt på denne måten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår