Gå til innhold

Pumpet på gassen - fikk bot

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Skal dei slutta å ha kontrollar langs ein vei? Ka vil skje då?
Da går det akkurat som det gjør de dagene de ikke står der og har kontroll. Dvs,helt bra. I Michigan i USA er kontroller langs veien (utført av politiet,slik at de vinker inn noen her og noen der..sånn som her i landet) forbudt. Dette fordi det tolkes som en kriminalisering av en person å bli stoppet og utspurt uten skjellig grunn.

 

Trur ikkje det er så mange som blir stoppa uten mistanke heller.
Jeg har blitt stoppet rundt 10 ganger i mitt liv. Kun en gang var det grunn til det,nemlig en fartsovertredelse. Alle andre ganger hadde jeg lovlig hastighet,godkjent bil i grei stand,etc. De skulle bare "sjekke at jeg ikke drev med noe"... <- hvis ikke det er å mistenke folk uten grunn vet da faen...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Peder Ferjebilettør

æ syns du burde få opp øyan dine å se på hvordan det virkelige liv faktisk fungerer i praksis og ikke gå rundt å tro at en politimann er en hederlig kar bare fordi han er nettop politi.

 

det er nemlig desverre ikke alltid tilfelle....:thanks

 

Er vel fleire her inne så burde få ein bedre forståelse.

 

Men sant det du skriver, er ikkje alltid tilfelle at det er rett mann i uniform. Men det gjelde bare eit fåtall i politiet. Ikkje kvar einaste mann som går i uniform. Det er det eg reagere på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ferjemannen: Politiet hadde ikke kontroll her, kjøringen ble observert av en politimann.

Og så lenge politiet stadig klager over for lite ressurser får de pent tåle at vi som faktisk står for disse ressursene, nemlig skattebetalerene, setter spørsmålstegn ved deres bruk av ressurser. Prioriteringer må alle gjøre, være seg privatpersoner, stat, kommune, bedrifter, o.s.v. Kan fort svi av 100k på godteri i løpet av et år jeg, også, men jeg får bare vondt i magen og hull i tennene av det, ergo er det bedre å bruke pengene på f.eks hus og hjem. Det er mere lønnsomt for samfunnet å sette inn en notorisk kriminell, enn å ta en med for høy tomgang. Så enkelt er dette regnestykket, men det er det ikke alle som skjønner.

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel fleire her inne så burde få ein bedre forståelse.

 

Men sant det du skriver, er ikkje alltid tilfelle at det er rett mann i uniform. Men det gjelde bare eit fåtall i politiet. Ikkje kvar einaste mann som går i uniform. Det er det eg reagere på.

Mange gjør jobben sin, ingen har vel tvilt på det. Men når en fillesak går så langt i rettsysemet uten at noen reagerer er det noen med høyere rang enn konstabelen som ikke gjør jobben sin

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjære peder ferjebilettør:

det er jo nettop fordi det er så mange som tenker akkurat slik som du gjør at disse "politinaziene" har muligheten til å holde på som dem faktisk kan og gjør.

 

alt for mange tenker jo at dersom vedkommende blir dømt så er det sikkert det som er riktig i den situasjonen.

 

veldig få som faktisk setter spørsmål ved hvilken sak dette er og hvorfor akkurat denne kom for retten eller vedkommende blir ilagt en bot for et eller annet.

 

jeg selv var ute på byen en helg for en tid siden da en politimann kom bakfra på kameraten min som sto å lente seg oppetter et gjerde å ikke hadde gjort noen noe som helst fortred å tok kvelertak på han så han fikk merker på halsen å var iferd med å besvime..

 

vi brukte over en halv time på bare å få tjenestenr på snuten som gjorde dette. det sto 6stk politimenn å dyttet på oss mens dem fortalte at vi måtte komme oss til helvette bort derifra. på tross av at vi ikke gjorde noe annet enn å være i byen, sammen med sikkert 1000 andre mennesker.

da vi endelig fikk kranglet til oss dette tjenestenr gikk vi til politistj og tenkte å anmelde dette. der ble vi møtt av 2stk betjenter som a at om ikke vi fjernet oss og glemte dette ville vi bli kastet rett på glattcella. dem kunne også fortelle oss at han vi siktet til umulig kunne ha gjort det vi påsto fordi han var en aktverdig tjenestemann. vi hadde 100vis av vitner til hendelsen, men da vi prøvde å få navn av noen for å evt vitne gikk folk til sitt av frykt for å bli innblandet.

 

kameraten min ble skremt av dette og turte derfor ikke å gå noe videre med den saken etter det.

midt inne i krangelen la jeg til at dem fikk jo gjøre som dem ville uten at folk kunne gjøre noe med det. ta for eks den saken hvor en politimann drepte en familiefar på østlandet for et år halvannet siden sa jeg, mordere er dere sa jeg(patetisk, men uansett). da hånflirte snuten meg rett opp i ansiktet å sa at han ble jo frikjent,, hehehehehehe...

bare ved denne latteren virket det veldig på meg som at han viste at dette ikke nødvendigvis betydde at han var uskyldig fordet.

 

det jeg mener er at dem holder jo sammen dem også som alle andre, eneste forskjellen er at dem har jo rett fordi dem er snut og har muligheten til å føkke opp så mye for vanlige mennesker som ikke nødvendigvis har gjort noe galt at det er kvalmt.

om du synes det er rart at folk hater dem så mye så er vel dette en av grunnene til det.

trur du ikke politiet vet at folk stort sett driter i andres ulykke, så lenge det ikke går utover en selv.

nettop derfor kan dem også holde på som dem gjør.

skal legges til at vi begge er lovlydige vanlige borgere som folk flest.

 

desverre har jeg mistet dette tjenestenr idag...

 

dette viser jo bare hvor mye disse såkalte lovens menn holder sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare legge til her at hvis det først kommer så langt at SEFO blir koblet inn i en sak mot en politimann, så kan man være sikker på at saken blir henlagt. SEFO er ikke noe annet enn et organ for henleggelse og neddyssing av saker mot politiet.

 

Er du i tvil? Ta en titt på hvor mange av sakene SEFO har etterforsket de siste 5 årene som har ført til domfellelse, kontra hvor mange som har blitt henlagt...

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur ingen her inne er dei rette til å uttala seg om prioriteringar og ressursbruk i politiet. Skal dei slutta å ha kontrollar langs ein vei? Ka vil skje då?

 

Trur ikkje det er så mange som blir stoppa uten mistanke heller. Blir du tatt i fartskontroll så har du brutt reglane, politiet hadde ein kontroll der som er ganske vanligt i dag. Det er ingenting å bli totalt overraska over. Dei fleste her inne og ute på veiane er klar over kor grensene går, men av forskjellige grunnar så vil dei ikkje følga dei.

 

Det med at ein sak blir henlagt betyr ikkje at dei tar anmeldelsen å tørker seg bak med den. Den blir registrert og politiet har muligheter for å sjekke om bilen dei har stoppa er stjålet opp imot detta registeret. Plutseligt dukker din bil opp. Men å ha fleire politifolk på eit biltjuveri til det er løyst, det blir for drøyt. Er mangen bilar som blir stjålet kvart år.

 

Og for å sei det, så er ikkje politiet eit privat vaktfirma som står deg til tjeneste til enhver tid. Viss folk roter seg opp i bråk på byen så kan ein ikkje forventa å ha ein politimann rett rundt kvart hjørna. Det er alvorligt mangen andre arbeidsoppgaver ein mann på patrulje har, kan ikkje vera fleire plassar på ein gang. Men det besta er jo såklart å ha rask responstid, men det er ikkje alltid lika lett.

 

Politiet jobber med mykje forskjelligt, det er ekstremt mangen saker på ein lokal politistasjon. Av og til blir det for mykje. men dei kan ikkje bare slutta med kontrollar kun på grunn av det.

 

Folk i Norge burde behandla kvarandre med meir respekt, sånt som det er i dag så er me blitt egoistiske og storkrevande. Detta gjelde alle folk i norge.

 

For å understreka det så hender det ein å annen regel blir brutt av meg, men tør påstå at eg er langt frå den verste i trafikken.

 

Utrolig hvor mye piss du greier å lire av deg?

 

Jeg ville ha fortsatt å studert til fergebilettør, det tror jeg du kan passe til... grinchy

 

Denne saken provoserer meg, og at kjøtthuer som deg enda klarer å forsvare jobben til politiet her er jaggu meg helt fantastisk...

 

Du skriver at det ikke er så nøye om politiet etterforsker et biltyveri, men dette er viktig? Du snakker om respekt for andre, vel sånne som deg for i allefall ikke noe respekt fra meg...

 

Du skriver også at politiet ikke er et privat vaktfirma, vel hadde dette vært et privat vaktfirma så hadde ikke dette vært noen sak... I dine øyne er da altså mer uvesentlig at noen blir slått ned eller ranet, enn at man ruser opp en motor for å holde motoren i gang? Heia hauet...

 

Enten så er du snut, og i så tilfelle så ville jeg vurdert å finne meg noe annet å gjøre...

 

Er du en som bare skal "vise" seg på forumet for at vi andre skal få "se hvor flink" du er så ville jeg oppsøkt hjelp...

 

Jeg personlig tror du skriver dette kun for å provosere eller så er du direkte dum om du påstår at dette er en viktig sak å etterforske... Koko...

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peder Ferjebilettør
Utrolig hvor mye piss du greier å lire av deg?

 

Jeg ville ha fortsatt å studert til fergebilettør, det tror jeg du kan passe til... grinchy

 

Denne saken provoserer meg, og at kjøtthuer som deg enda klarer å forsvare jobben til politiet her er jaggu meg helt fantastisk...

 

Du skriver at det ikke er så nøye om politiet etterforsker et biltyveri, men dette er viktig? Du snakker om respekt for andre, vel sånne som deg for i allefall ikke noe respekt fra meg...

 

Du skriver også at politiet ikke er et privat vaktfirma, vel hadde dette vært et privat vaktfirma så hadde ikke dette vært noen sak... I dine øyne er da altså mer uvesentlig at noen blir slått ned eller ranet, enn at man ruser opp en motor for å holde motoren i gang? Heia hauet...

 

Enten så er du snut, og i så tilfelle så ville jeg vurdert å finne meg noe annet å gjøre...

 

Er du en som bare skal "vise" seg på forumet for at vi andre skal få "se hvor flink" du er så ville jeg oppsøkt hjelp...

 

Jeg personlig tror du skriver dette kun for å provosere eller så er du direkte dum om du påstår at dette er en viktig sak å etterforske... Koko...

 

For å svara på dine kommentarer.

 

Det er lite med studier for å å bli ferjematros, men det viser jo at du tar alt som står skrevet for gitt. Håpe ikkje du er sånn som trur kvart ord som står i avisa og "se og hør". Viss du har hørt Vinskvetten synge om "Peder Ferjebilettør" så hadde du forstått det. Eg hetter verken Peder og er ikkje ferjebilettør lengre. Har kun hatt det som bijobb ved siden av skulen.

 

Viss du leser denne tråden på nytt, spesielt dei 2 siste sidene med mine innlegg, så har eg skrevet 2 ganger:

Kommentere ikkje den saken som blir diskutert her men det som blir skrevet.

 

Men burde vel kanskje skrevet dette tydligare slik at folk fikk det med seg. Er eg kjøtthue, ja då er du og kjøtthuegrinchy

 

Det er klart det er viktigt å etterforske biltjuveri. Skal ta sjølvkritikk for denna då det blir meir ein påstand om politiets prioriteringer og ressurser. Noke som eg skreiv at ingen her inne er dei rette til å svara på. Så det gjelde jo selfølgeligt meg og.

 

Så litt om respekt. Eg forlange heller ikkje respekt av noken. Så om du ikkje har respekt for meg, så tar eg ikkje det så tungt.

 

Neste avsnitt hos deg inneholder denne saken i tråden. Som eg ikkje har noken formeiningar om. Skal ikkje kommentera den vidare. Men det er jo klart blir noken slått ned eller ranet så må jo dei få hjelp. Men politiet kan ikkje vera rett rundt hjørnet akkurat der det skjer til enhver tid.

 

Så kommer spørsmålet: er eg snut? Der må eg svara nei. Det er eg ikkje, eg er snart ferdigutdanna Styrmannskadett. Hadde du gidda å sjekka opp profilen min så hadde du sett at eg ikkje er politi;)

 

Eg vil ikkje visa at eg er flink eller noken ting. Har og skrevet at eg pleie å bryta reglar som oss alle andre. Men tør påstå at eg er langt frå den verste. Har skrevet mine innlegg uten å påstå at eg er noke englebarn. Eg gjer feil som alle oss andre. Så hjelp trenger eg ikkje. Kanskje du burde søka hjelp så du slipper å lage dine egne meiniger som ifølge deg er sanne:op:

 

Eg har aldri tenkt på å provosera noken her inne med mine innlegg. Det er meir folks evne til å skjera politiet under samme kam eg er ute etter. Men det blir vel ofta provoserande for ei gruppa viss det er ein som går imot strømmen.

 

Så litt oppklaring til slutt som eg ikkje har vore flink til å nevna i innlegga mine. Eg vil overhode ikkje beskytta uærlige og urettferdige politifolk. Det er dei få som ødelegger for resten, det er synd at slike folk får gå på gatene. Eg er kun ute etter å poengtera at at dette kun gjelder eit mindretall, og at bestanden av ærlige og skikkelige politifolk er ein majoritet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan det være mulig å holde seg til bokmål i denne tråden? Er ikke mye jeg hater mer enn nynorsk for å si det slik. Enkelte politimenn kanskje :) Har selv blitt truet med å bli kasta i fyllearresten fordi jeg ble sint da en politibil holdt på å rygge på meg i gågata..

 

Du nynorske mann som påstår at politiet aldri gjør noe galt, eller lyver, er en gal gal mann.

Et hav av felger og dekk til gode priser:

Tempe Dekkservice A/S (Trondheim) http://www.tempedekk.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker og bukker og henter bilen til helgen ;)

Den er grei! Hehe. Nå er asfalten faktisk våt og... regner her nede i sør.

 

Men Peder Ferjebilettør: Du har helt sikkert ikke fått med deg den saken der politiet får et videoopptak av to ungdommer som ramponerer en bil. Både regnummer på bilen og ungdommenes mopeder er helt tydelige. På grunnlag av det du har sagt tidligere i diskusjonen, ber jeg det om en relevant forklaring på at saken ble henlagt pga manglende bevis (eller det som er det vanligste).

99, 200SX S14a Racing Edition

- Ja, livet er for kort til å kjøre kjipe biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan det være mulig å holde seg til bokmål i denne tråden? Er ikke mye jeg hater mer enn nynorsk for å si det slik.

Come again? Vi lever i ett land der vi har to likestilte språkformer, og alle i dette landet, rent bortsett fra inavlede tåper som med vilje ikke VIL forstå det, forstår begge.

 

Det er kun ignoranse og tåpelighet som får noen til å bryte inn i en diskusjon og be en debattant om å skrive på en annen målform enn den personen foretrekker..

 

Bare måtte..

 

/RANT

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår