Gå til innhold

Suksesshistorie: MS + CA18DET 200SX S13. 331rwhp sålangt.

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

På det eg trur var den andre bremsingen med justering ved

1.2 bar så oppnådde de 331hk ved ca 6800rpm på "hjula".

Har bare snakket med de på telefon.

Men det kom en ekkel bankelyd fra eit rådelager, etter det eg fikk fortalt.

Slikt hender, men er surt.

Bare å pakke sammen og reise heim å brette opp skjorteermene og løfte ut motor og begynne å skru.

Alt ellers ser ut til å virke ok,

Blir spennende å høre hva de karene på Bjørnstad bil likte Megasquirten?

Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det gikk ikke meir en to timer etter at gutta hadde kommet heim, så var motor ute og demontert.

Det var eit av rådelagera som hadde gitt seg. Forbaska synd!!

Det blir å kontroll måle veiva og sjekke om den er konisk der rådelager ligger. Hvis den er det så må de få tak i ny veiv.

Noen som har en liggende i tilfelle?

Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan taklet bjørnstad MS?

Har forresten handlet av ronny jeg og:)

 

Det gikk veldig bra. Men eg tror de vil kun mappe de sprutene.

Grunnen er vel at de selger sine egne sprut.

så det er forstålig.

Skal de montere og koble opp så er det sikkert rimligere å gå for eit DTA eller Electromotive eller lignende.

Ring og snakk med de.

Megasquirt er og blir eit sprut der man må ha mye innsikt i hvordan ting virker, og man "må" studere den jæ...manualen opp og ned og i mente.

Men eg må nå innrømme at den programvaren som kom på den siste

Megasquirten er "meget bra" og her er mange suksess historier,

 

Øyvind

Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jævlig kjipt med det rådelageret. Jeg hører relativt ofte om CA18DET-maskiner som spiser opp rådelagrene sine; er de for smalt dimensjonérte i forhold til effektuttaket, er de laget av et for mykt materiale, er de utslitte etter 16 år og/eller 250.000 kilometer eller får de ikke tilført nok oljevolum?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Ja kjipt med det rådelageret.

Det eg veit om den motoren når det gjelder bunndelen,

er at veiva har vært slipt to ganger, eg veit ikke så mye om de

CA18DET motorene, men kan tenke meg at der er lite igjenn av

sett herdingen på veiva etter to slipinger( går ut i fra at den er settherdet der rådelagera er montert).

Så matrialet blir mykt og der blir lett rivninger.

Veit ikke noe om olje fløden og hvodan dette ser ut på

veiv, råde, rådelager på de motorene, men den hadde rikelig med oljetrykk.

Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han får man ikke for mye hjelp av. Bare stress oppkobbling som ikke blir gjordt ferdig og feil innstillt sprut som tar knekken på en driver.. Håper du ikke opplever det samme..

 

 

Bitter skjønner jeg.

Det eneste problemet jeg har hatt er at han kan være vanskelig å få tak i, men det har da gått til slutt. Å da har jeg fått den hjelpen jeg trenger. At han skal koble opp har aldri vært i mine tanker da jeg kjøpte med adapter.

 

Men dumt at det skal være sånn.

E30 323tic

[x]E30 325i 4d

[x]88 ascona c

BMW E30 Entsuiast? Klikk her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har adapter jeg og. med det blei kobbla opp her. sikkert feil siden det går strøm til coil hele tiden og dreppte en coil. så ingen gnisst og sikkert for høg dwell time på sprutet siden coil driveren tok kvellen..

 

Bra du ha fått din til å funnke bra da.. Mappet noe da??

 

 

Høres ut som feil innstilling i megatune det. på polariteten til coil. husker ikke helt hva den innstilingen heter. men står under ignittion eller dwel controll. Har prøvd akkurat det samme selv. Bare å lodde om en jumper og bruke eksternt modul istede for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er motor sammenskrudd og kommet på plass og oppstarta,og alt virker slik det skal.

Eg kan og nevne dette med de to wastgatene. For å klare mer trykk så satte de inn en bleed ventil som man pyser ut trykk

for å få høyere ladde trykk, det fungerer heller dårlig,,

Så her må man inn med en Turbo xs ventil High Perfomance Boost Controller med kule fjør system.

Og 331 ærlige hk gjeng meget godt!

Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår