asona_er_best Skrevet Mars 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2007 hallo en ting jeg har lurt litt på, om man ødelegger ''hylsa'' der tennpluggen skrus fast blir ødelagt så man ikke får i no plugg, hva faen gjør man daa?? bytte hele toppen da eller?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Mars 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2007 Finnes noe som heter helicoil, en ny gjenge innsats. Trenger ikke bytte toppen da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totte88 Skrevet Mars 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2007 d du gjør da er å få tak i løs gjenge sett.. du gjenger da opp plugghullet.. må først borre, så gjenge.. så skru i løsgjenger.. etter det er det lurt å støvsuge nedi forbrenningsrommet å få opp mest mulig aiminiumspon:) er det på syl. nr 4 så må du av med toppen for det er dårlig plass dr:S men å ta av toppen er jo fort jort:) Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mars 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2007 Fetteren min knakk pluggen i merce w124 Han borret, skrudde inn grisepikk. Så fikk han hjelp av en kompis og de skrudde som fan, hehe.. den løsnet til slutt! Selv om han var klar over støvet som nok ligger nedi der, gav han litt f* og bare startet.. Motoren har funket fint, men ja.. Jeg vet ikk ehvordan det er med slikt matriale nedi motor, er neppe idèellt. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sikkan Skrevet Mars 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2007 Jeg har brukt løsgjenger fra tennplugg gjengerenoveringssettet de selger på biltema på ene bilen til faren min. Gikk greit å få det inn på sylinder nr 4 også med den medfølgende gjengerenseren. Fungert knall hittil. Siter '76 245 "Grønne lynet" '82 245 '85 245 "Mjølner" '64 DKW F11 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asona_er_best Skrevet Mars 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2007 okei. takker for svar gutta:D.. men hvor får jeg tak i et sånt sett eller no for å få gjort dette? om vi driter oss ut på dette og må bytte topp eller no annet oppstår, funker det med en B21a topp på en B230A bunn? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Mars 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2007 Koster ikke sånne løsgjenger en liten formue? Har du prøvd å gjenge opp på ny med samme størrelsen som originalt? Kan hende det holder. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asona_er_best Skrevet Mars 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2007 har ikke prøvd noen ting enda, jeg skal hjelpe en kamerat i påsken på han sin bilcross bil, på toten. men dette gjengesettet finnes på f.eks biltema/bil-xtra/torshov osv? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dimmu87 Skrevet Mars 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2007 alu i sylinderen skal vist ikkje gjere so enorm skade, den spona smelta/blir blåst ut.. syns det var det som blei sagt på skulen :wonder: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg