Gå til innhold

Honda Civic 1,4 '98 - trenger feedback


Mathiasman

Anbefalte innlegg

Først og fremst vil jeg si velkommen til meg selv på dette forumet. Har lest en del her de siste dagene, og gleder meg til å begynne på mitt fremtidige bilprosjekt, og håper dere kan veilede meg på beste måte!

 

Tenker på å kjøpe en slik bil. Har sett før meg en på Finn. Nå trenger jeg deres hjelp til å bestemme meg om det blir en slik bil eller ei, om den er bra til mitt forbruk/behov.

 

Jeg vet ikke om deres forhold til å linke til annonser til Finn. Her er iallefall linken:

 

Annonse

(Hvis dette ikke er tillatt av en eller annen grunn, må dere bare si i fra)

 

Selve bilen

1,4 er ikke allverden. Chiptuning er aktuelt. Men noe mer enn det er jeg ikke villig til å spandere.

 

Hva skal jeg med bilen?

Jeg skal lage et prosjekt ut av den. Altså skal jeg fikse anlegg, utseende osv. Men med visse retningslinjer. Jeg skal ikke sette på styling ala The Fast and The Furious.

 

Jeg har sett noen worklogs med folk som lager helt nytt dashbord og dører osv. Er dette vanskelig? Dyrt? Samt lakkering/farging av målere. Speedometer for eksempel. Endre bakgrunnen til hvit og viserene til sort. Omtrekking er også noe jeg skal, hovedsaklig av setene. Eller kanskje jeg finner noen nye seter jeg kan sette inn.

 

Når det gjelder utseende så tenker jeg at lyktene, hovedlyktene foran og bak og blinklysene skal skiftes ut/modifiseres.

 

Når det gjelder anlegg har jeg tidligere snakket med Jalla. Og jeg har sett for meg noe høyttalere osv fra Morel til ca 10 000 kr. For å ta noen eksempler så tenker jeg på å montere subwoofer under et plexiglass i bagasjerommet. Er det påbudt med ekstrahjul, eller finnes det alternative løsninger for punktert hjul? Videre tenker jeg på løsninger med høyttalere. Kan jeg plassere høyttalere under baksetene? Gir det bra effekt? Gi meg innspill på hvordan jeg kan løse dette, takk.

 

Bilen skal også lakkeres. Hadde metallic-lakk vært stilig på en slik bil? Eller ville det bare sett overstylet ut? Farge må jeg komme tilbake til. Men en mørk farge. Blå metallic ser jeg ikke for meg at er stilig, men jeg vet ikke helt.

 

Budsjett

Her er jeg mer usikker. Hvor mye burde jeg punge ut? Jeg er blank på priser på omlakkering, omtrekking osv. Så det er vanskelig å si. Men 100 000 kr er vel nok? Kom gjerne med innspill!

 

Blir dette en realitet vil jeg selvfølgelig opprette en worklog her på forumet, slik at dere kan følge prosjektet.

 

I andre omgang

Noe jeg tenker på er spillkonsoll i baksetet. X-Box 360 og to skjermer i nakkestøttene, men dette er i andre omgang og vil ikke gå inn under hovedprioritert.

 

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite tips?

 

ek7.jpg

64564.jpg

ek1.jpg

Pent eller?! ;D

 

Må si jeg elsker utseendet disse bilene kan få, men vet ikke helt om jeg vil kjøpe 1,4l om det ikke er mulig med billig swap til B16A2 eller muligheter for "billig" tuning

( x ) Subaru Impreza GT 94/99

( x ) Nissan 200sx s14a 97

( x ) Nissan 200sx s13 90' Steg 3

+diverse andre vinterbiler ; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, velkommen! :)

 

Du vil nok ikke få no særlig ut av bilen, hvis du chipper den vil jeg tro, gå heller for ett vti swap, så får du mere krutt :) Og en hysterisk artig motor! :P

 

Ang Lakk, syns jeg heller du skal gå for effektlakk, perlemor. Metallic syns jeg blir for tamt.

 

 

Enig med deg om styling, dropp det, gjør som bildene over her viser, smell på noen fete felger, skam senk, lakkerbilen helt ned, evt noen lepper foran og bak, lakkerte eller karbon, så har du en NICE bil!

 

 

Lykter kan du feks handle fra http://www.autodynamic.com, der handlet jeg mine front og baklykter, samt indiglow instrumenter for 3700! Med frakt og toll fra statene. Den sjappa anbefales! De har mye snax!

 

 

Ellers lykke til! Ta også gjerne titten innom tråden om min civic her inne :)

-- 99`200sx S14A Racing Edition
-- 93 200sx S13 - Solgt
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Det er sant som Olehenri sier.

 

Du vil få minimalt om noe ut av chip.

Med turbo vil du kunne få litt moro, men da er det billigere å sette inn en B18-motor. Mer driftsikkert er det også.

 

Husk at med 1,4liter, så blir store felger _veldig_ tunge! 16" er vel det optimale mtp vekt.

 

Og kom inn på club Honda Så vil du finne alle de i Norge som kan mest om Honda.

onfiredevi -95 Honda Civic MA8 1.4i onfiredevi

Nye felger og en del ny styling kommer snart.

 

 

"Grunnen til at menn liker damer i lakk og lær, er fordi det lukter ny bil!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår