Gå til innhold

skal ha to doble 40mm trykk gassere på volvo`n, hva gjør jeg med bensintilførselen?

Ranger emnet

Follostyling

Anbefalte innlegg

hei..

skal ha to doble 40mm trykk gassere på volvo`n.

men så lurer jeg på. hva gjør jeg med bensintilførsel til de gasserene. org pumpa på motoren gir jo for lite bensin. og en elektrisk høyttryks pumpe gir jo for høyt trykk..

hvordan pumpe osv bør jeg bruke.

volvo 240 tic T-red styling, super dtm osv. prosjekt

volvo 245 b21et 77 mod.

volvo 240 86 + volvo 245tic 87

245 78/90 me b23ET 60/60

polo 6n me rieger styling-seat toledo 94 2,0i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joa. har en bensintrykks regulator liggende men ekke 100€ sikker på ossen den skal monteres. to sjukke slanger og en tynn (vacum/turbo trykk) og no annet shitt... hehe

volvo 245 b21et 77 mod.

245 78/90 me b23ET 60/60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en trykk regulator som (vist nokk) skal være til forgasser turbo. helt lik den på nederste bilde i den linken til pedersens.

men ossen skal den komples opp.. skal jeg da bruke en elektrisk høyttryks pumpe? som på en vanlig ft motor.

volvo 245 b21et 77 mod.

245 78/90 me b23ET 60/60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki.. men hvis dere ser på bilde på siden til pedersens på det nederste bilde er det 2 tykke slanger en tynn en blinn plugg og en crome mutter. en tykk til gasserene en tykk til pumpa en tynn til innsug og ikke flere. kan det være riktig.??

volvo 245 b21et 77 mod.

245 78/90 me b23ET 60/60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki. men på den der er det 4 tykke slanger. ossen blir det. en til gaser en til retur og en til bensin inn. hva med den siste tykke

Skal jeg tippe, så er den som sitter alene på den ene siden ut ifra bensinpumpa, de to nederste på andre siden til hver sin forgasser, og den øverste fra TRYKKBOKS på motoren, slik at du alltid har overtrykk i gasserne når turboen lader. Regner med at det er Dellorto gassere du kjører med, og da skal trykket inn på forgasserne være max 0,18 bar uten ladetrykk, det justerer du ved å ta av hetta oppå trykkregulatoren og justere på skruen der. NB! kan hende Dellorto forgasserne krever en mykere fjær enn det den malpassi regulatoren leveres med. Spør ved bestilling. Husk max 0,18 bar.

Ingen bensin retur skal være påkrevd tror jeg, er iallefall ikke det på en vanlig gasser bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider